Для якої культури характерні універсальність, синкретизм, само детермінація, система обрядів і табу, що регулюють соціальні відносини? 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Для якої культури характерні універсальність, синкретизм, само детермінація, система обрядів і табу, що регулюють соціальні відносини?



Украінської???(Іван Франко згадував про це)???

30) Трипільська

31) а)Давнє народне сказання про легендарних героїв, богів, о явищах природи

б) видумка

в) недостовірна розповідь

32) Тотемíзм — віра у містичний зв'язок, тобто «кровну» спорідненість певного роду, племені з якимось видом тварин чи рослин (тотемом).

Фетишизм — религиозное поклонение материальным предметам — фетишам, которым приписываются сверхъестественные свойства

Анімі́зм (від лат. anima — душа) — віра в існування душі і духів, які керують матеріальним світом.

Магія — сукупність прийомів і обрядів, що мають чудодійну силу; дії і обряди, що здійснюються з метою вплинути надприродним шляхом на явища природи, тварин або людину.

Анимали́зм (от лат. animal — животное) — жанр изобразительного искусства, основным объектом которого являются животные, главным образом в живописи, фотографии, скульптуре, графике и реже в декоративном искусстве.

Аніматизм (від лат. animatus — одухотворений) — віра в існування розлитої в світі безособової сили, що впливає на життя людей, одна з архаїчних форм релігії, що є характерною рисою вірувань первісних людей.

 

33.Найбільшим його подарунком людству, масштабність якого повною мірою було осягнуто лише після пізніших комплексних історико-археологічних досліджень, стало відкриття унікальної стародавньої землеробської культури IV—III тис. до н.е. на теренах України. Цю культуру Вікентій Хвойка найменував трипільською — за назвою села Трипілля (нині Київська область), поблизу якого він зробив перший масовий розкоп давнього поселення

34. (Ясуни – светлые, небесные боги) и Лунная династия (Дасуни – темные, подземные, ночные боги) Пантеон Славянских богов выглядит как генеалогическое древо княжеского рода: Род – бог Прародитель; Сварог, Семаргл, Макошь, Лада – боги Отцы; Перун, Велес, – второе поколение (сыновья), (Сварожичи); Дажьбог, Ярило, Хорс – третье поколение (внуки). Русичи произошли из потомства Дажьбога и поэтому мы – Дажьбоговы внуки.

И постави кумиры на хълме въне двора теремьнаго:

Перуна древяна, а главу его сьребряну, а yс злат,

и Хърса,

и Дажьбога,

и Стрибога,

и Семарьгла,

и Макошь.

 

35. Ярило – це яре родюче весняне сонце. Він уособлював буйність, любов і любовну пристрасть, опікувався земними плодами, врожаєм зернових. Ярило – це бог весни, а також дітонародження.

36. Перу́н — божество у давньоруській язичницької міфології, покровитель князя і дружини, ймовірно, бог війни. Також, судячи з лінгвістичних даних, бог-громовержець, бог грози, грому і блискавки.

37. Антична культура. Ідеал прекрасної і відважної людини - героя, досконалого морально і фізично.

38. Агон-состязание, как «стремление превзойти, победить кого-либо в чем-либо», как соревнование на первенство, несет в себе игровое начало. Одолеть – значит преодолеть, обыграть и стать первым, причем уничто-жение противника не предусматривается как необходимое условие победы, его можно преодолеть в музыке, театральном представлении, пении, игре, спортивном поединке, где гибель одного из антагонистов предстает случайностью. В агоне-игре, состязании главенствуют правила, которые становятся основой зрелищности.

39. Західноєвропейська середньовічна культура.

 

42. Скіфські боги:

Табіті - богиня домашнього вогнища, можливо - вогню у всіх його проявах.

Папай - бог-батько, пов'язаний з небом.

Апі - богиня-мати, пов'язана із землею і водою.

Гойтосир - бог з неясними функціями, скоріш за все вітру

Артімпаса - богиня з неясними функціями, скоріш за все – родючості та кохання

Фагімасада - бог моря і вод, шанувався царськими скіфами.

43. Ахілл – найпопулярніший давньогрецький герой в античному Причорномор’ї

44. Так, зарубинецьку, черняхівську та київську археологічні культури можна вважати праслов’янськими.

45. Пектораль, гребінь та срібна ваза належать до скіфської культури (роботи греків на замовлення скіфів, зображають життя скіфів)

46. Так, в Херсонесі збереглися залишки античного амфітеатру

47. Так, готи сприяли поширенню греко-римської культури та християнства в Північному Причорномор’ї

48. Давньогрецьких богів найчастіше зображували на античному посуді Північного Причорномор’я

49. Так, християнство головний системоутворюючий чинник заг. європ. культури середньовіччя

50. В епоху середньовічча духовна сила людини визначна в оцінці особистості

Якій культурі властива двоствітність, поділ на земний і небесний світ

Середньовічна культура.

Чому ідеальною особистістю Середньовіччя вважається страстотерпці?

Но чем труднее жизнь, чем грубее нравы и тяжелее власть, тем нужнее праведники как духовные светочи и крепкие заступники. И они всегда были на Руси, начиная со страстотерпцев Бориса и Глеба, киево-печерских старцев, первых древнерусских святых.

Яка модель часу була у середньовччі?

Циклічна.

Чи належать Райковецька, Волинська та Роменська культури до східнослов’янських племен?

Так, належить.

Українську середньовічну модель світу можна назвати геоцентричною?

Модель світу була теоцентрична, а не геоцентрична.

Який князь здійснив хрещення Русі?

Креще́ние Руси́ — введение в Киевской Руси христианства как государственной религии, осуществлённое в конце X века князем Владимиром Святославичем.

Який князь за літописом призначив особливу роль Києву «мать городов русских»

Оле́г (Ве́щий Оле́г, др.-рус. Ольгъ, ум. 912(?)) — князь новгородский (с 879) и великий князь киевский (с 882). Нередко рассматривается как основатель Древнерусского государства. По Нестору Летописцу.

В каком городе прошло крещение князя Владимира.

Относительно вопроса о времени и месте Крещения князя Владимира есть несколько версий. Согласно общепринятому мнению, князь Владимир

принял крещение в 998 году в Корсуни (греческий Херсонес в Крыму); по второй версии князь Владимир крестился в 987 год у в Киеве, а по

третьей - в 987 году в Василеве (недалеко от Киева, теперь г. Васильков). Наиболее достоверной видимо стоит признать вторую, так как монах

Иаков и преподобный Нестор согласно указывают на 987 год; монах Иаков говорит, что князь Владимир п осле крещения жил 28 лет (1015-28=987),

а также что на третий год по Крещении (т.е. в 989 году) совершил поход на Корсунь и взял его; летописец преподобный Нестор говорит,

что князь Владим ир крестился в лето 6495-е от сотворения мира, что соответствует 987 году от Рождества Христова (6695-5508=987).

Чи є найпевнішим шляхом розповсюдження християнства в Русі південний, від греків?

Так. Мусульманство (болгари) забороняло вживати вино, хозори-іудеї втратили свою державу, німці (християни-католики) ревно постували, тільки

слова грека були сприйняті прихильно.

У якому році було здійснено хрещення Русі?

988 рік

70. Ким вперше використано термін Рінашименто (відродження в мистецтві)?

Відповідь: Термін «Відродження» (фр. «Ренесанс», nasi. «Рінашіменто») було введено в ужиток у XVI ст. італійським живописцем й істориком мистецтва Джорджо Вазарі

71. Які хронологічні межі Ренесансу?

Відповідь: Процес українського національного відродження історики, як правило, поділяють на три етапи: період збирання спадщини чи академічний етап (кінець XVIII -40-і pp. XIX ст.); українофільський або культурницький етап (40-і pp. XIX ст. -кінець XIX ст.); політичний етап (з кінця XIX ст.).

72. Чи є універсал ідеальною особистістю Ренесансу?

Відповідь: Так

73. Яку традицію відроджував Ренесанс?

Відповідь: традицію гуманізму

74. Чим обумовлена етико-релігійна спрямованість північного гуманізму?

Відповідь: Церковні діячі на західній Україні почали діяльність направлену на освіту народу. Кім того умови книгодрукування були більш гуманними.

75. Чому друкарський верстат вважається зразковим технічним досягненням епохи Відродження?

Відповідь: Рукописи знищувались та були в одному екземплярі. Тому друкарський верстат став великим поштовхом в літературі.

76. Яка книга вважається першим українським друкованим твором?

Відповідь: Юрій Дрогобич7 лютого 1483 у Римі видав книгу «Прогностична оцінка поточного 1483 року», яка є першою відомою друкованою книгою українського автора.

78. В якій культурній епосі мистецтво використовувало функції універсальної форми пізнання світу?

Відповідь: (?)

79. Який струнний щипковий інструмент з’явився в Україні в XV-XVI ст. і особливо шанувався серед козаків, а згодом став надбанням музикантів - співців?

Відповідь: Бандура

80. Чому Григорій Цамблак вважається видатним культурним діячем кінця XIV – поч. XV ст. в Україні?

Відповідь: Індивідуалізація персонажів Григорієм Цамблаком, його спроба конкретнішого зображення людини та її внутрішнього світу, релігійна толерантність автора свідчать, що, залишаючись у межах середньовічного світогляду, Григорій був письменником-новатором. Вважається, що в Україні Григорій Цамблак написав "Слово надгробне митрополиту Кипріяну", "Слово похвальне Євфимію Тирновському", п’ять проповідей, визнання віри при посвяченні у митрополити та дві промови, виголошені ним на Констанцькому соборі. "Слово надгробне митрополиту Кипріяну".

81. чи наоежить п.куліш до укр гуманистів епохи відродження? Нет

82.Який виходець з украънських земель став видатним вченим-гуманістом 15 ст, доктором філософії. Астрономії и медицини, ректором Болонського університету?. Юрій Дрогобич (Котермак)

83. якими мовами на писані твори українських гуманистів 15-16 ст? Латиною, Україньська

84. чому Станіслава оріховського називають «рисинським демосфеном» ті «сучасним цицероном»?

Серед філос. питань, які посідають чільне місце в його творчості, найбільшу увагу заслуговують політико-правові та історіософські. О.-Р. обстоює суспільно-договірне походження держави, принципи шляхетського парламентаризму, ідеї природного права, незалежність світської влади від церкви, певною мірою захищає інтереси третього стану, а іноді навіть низів суспільства. Природне право ставить вище від людських законів, які в разі потреби можна змінювати. Обґрунтовує характерні для гуманістичної етики принципи спільного блага (блага народу), патріотизму, служіння державі, підпорядкування приватних інтересів спільному добру. О.-Р. — один із перших європейських ідеологів освіченої монархії. Значне місце приділяв проблемі війни і миру.Обстоюючи гуманістичні погляди на історію, на місце і роль людини в іст. процесі, О.-Р. розглядає історію не як реалізацію наперед визначеного божественного припису, а як розгортання людської драми. На його переконання, "історик нічого не повинен вигадувати, а писати лише правду: не керуватися ні дружбою, ні ненавистю". В історичному знанні О.-Р. знаходить засіб пробудження самосвідомості народу, іст. пам’яті, виховання патріотичних почуттів. Себе вважав представником і укр. народу, і польської держави.

85. Чи був київ центром українського гуманістичного руху в період раннього українського відродження? нет

86. Чи формувався ранний український гуманізм під впливом Візантії и Італії? Да

87. Ідеалом я кої культури є «тримовна людина» - знавець грецької, латинської та європейської мов?
доби Галицько-Волинського князівства

88. чи вважали вітчизняні гуманісти мудрість, розім і освіту головними рушійними силами історичного розвитку і суспільного прогресу? Да

89. Чи розробляли теорії природного права, суспільного договору. Освіченої монархії в укр. Культурі 16 ст Станіслав оріховський и Павло русін? Да

90. Чи був принцип суспільного блага(блага народу) найважливішім у ренесансному гуманизмі? Да

74. період розвитку гуманізму у країнах Північного Відродження не можна відокремлювати від фактору впливу італійського гуманізму. Однак неодмінними умовами виникнення тут гуманістичного руху були внутрішні стимули. Цей початковий етап характеризувався відсутністю сталого інтелектуального середовища. Гуманісти Північного Відродження цієї доби — це політичні чи церковні діячі, такі як Миколай Кузанський та Грегор фон Геймбург, для яких основою їхньої діяльності була боротьба за реформу у тій чи іншій формі, або представники патриціату імперських міст, такі як Сигізмунд Госсемброт та Іоганн Піркгеймер Старший, для яких тяжіння до гуманізму було сильнішим, ніж реальна можливість оволодіння філологічними знаннями. Тому вони виступають швидше як меценати, покровителі гуманістичного руху, ніж як гуманісти у власному сенсі цього слова. До 70-х pp. XV ст. цей період вичерпується. Він має характер лише «підступу» до гуманізму. Деякі з цих діячів навіть не володіли грецькою мовою. Проте вони вели свідому боротьбу за реформу освіти, за достовірність історичних знань та правильність граматики латинської мови. Завдяки їхній діяльності на наступному етапі гуманізму Пів-нічного Відродження була створена певна інтелектуальна атмосфера, у якій гуманістичний рух повністю оформився й визначилися його основні осередки.

90. Так.

Нашим гуманістам імпонував центральний принцип етики гуманізму — принцип спільного блага (блага народу), за яким патріотизм, служіння державі, суспільна активність ґрунтувалися на підпорядкуванні приватних інтересів спільному благу тощо. Вітчизняні гуманісти чи не першими в Європі проголошували, що благо народу є найвищим законом і метою державної влади; розробляли ідею природного права, яке, вважали, є вищим за людські закони, що їх при потребі можна й змінювати.

91. Мелетій Смотрицький

Важливе місце в системі української полемічної літератури посідає творчість М.Смотрицького, зокрема його трактат "Тренос". У "Треносі" та інших творах М.Смотрицький виявив ґрунтовні знання й вільну орієнтацію у західноєвропейських літературах, мистецтві, культурних традиціях.

92. Так.

У XVII столітті популярною стає драматургія. Найбільш поширеними були два види драми: релігійна і шкільна. Релігійна драма, в свою чергу, поділялася на три форми: містерія, міракль, мораліте.

Шкільна́ дра́ма — жанр латиномовної релігійної драматургії, що виник на межі 15-16 ст. в країнах Західної Європи. До шкільної драми на біблійні сюжети додавалися інтермедії.

93. Українська вертепна драма складалася з двох частин: релігійної та інтермедійної з національно-побутовими елементами. Починалася вистава релігійною частиною, яка відбувалася на верхній сцені вертепу. Тут чергувалися сцени про народження Ісуса Христа, поклін пастухів, винищення немовлят царем Іродом та Іродова смерть. Потім дійство переходило на нижню сцену, де розігрувалися сцени з народного життя. Головними героями вертепу були Бог, Ангели, Святі, Запорожець, Москаль, Чорт, Шинкар та ін. Персонажі розмовляли народною мовою, були вдягнені в українські національні костюми. У вертепі ставилися драми анонімних авторів та інтермедії, що поєднували релігійні й світські сюжети. Вертепні драми влаштовували й виконували студенти братських шкіл, школярі, дяки тощо.

94. Швидше за все, ні. Українські архітектори середини XVII ст. добре поєднували в будівництві народні традиції з найкращими тогочасними зразками європейської архітектури — такий стиль дістав назву українського бароко, найбільше пам'яток якого представлено в храмовому будівництві. Найвидатнішими пам'ятками цього стилю є архітектурні ансамблі в Києві (на території Печерської лаври, Софійського собору та Кирилівського монастиря), Успенська церква у Львові, церкви Чернігова та Переяслава.

95. Архітектура, храмове будівництво.

Один из наиболее интересных архитектурных ансамблей старого Львова, создан в конце 16 - начале 17 в. Львовским Успенским братством, возглавлявшим в то время борьбу за развитие украинской национальной культуры. Ансамбль состоит из Успенской церкви (1591 -1629), часовни Трех святителей (1578) и высокой четырехгранной колокольни (1572-1578). Вместе с украинскими мастерами работали итальянцы. Успенскую церковь строили Павел Римлянин, Войтих Купинос, Амвросий Прихильный и мастера Кульчицкие. Сооружением часовни Трех святителей руководил Петр Красовский, а колокольни - Петр Барбон. И Успенская церковь и часовня Трех святителей сохраняют внутреннюю структуру украинских храмов

 

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 672; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.225.31.159 (0.029 с.)