Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Змістовий модуль 2. Західноєвропейська література другої половини хіх ст.
Тема 3. Літературний процес другої половини ХІХ ст. Лекція 3. Натуралізм в західноєвропейській літературі. Літературний імпресіонізм. – 2 год. Своєрідність епохи рубежу ХІХ – ХХ століть. Риси belle epoque і fіn de sіecle у культурному житті Західної Європи на порубіжжі XІX-XX ст: образи «кінця доби», «кризи цивілізації», «переоцінки цінностей». Проблема перехідності, парадокс «кінця-початку». Осмислення романтизму і постромантизму: доля суб’єктивності в культурі ХІХ ст., її еволюція від ХІХ до ХХ ст. Розбіжність історичних і літературних меж доби, її «неправильний» простір. Некласичність і символічність літературних стилів межі століть, їх несинхронний розвиток. Декаданс як культурологічна характеристика, її потрактування письменниками і філософами ХІХ-ХХ ст. Ніцше про декаданс, «Походження трагедії з духу музики». Декаданс і основні літературні стилі 1870-1920-х років. Мозаїчність картини літературного життя, відкритість меж різних художніх систем, множинність впливів і традицій. Характеристика основних літературних напрямків (натуралізм, символізм, неоромантизм, естетизм, реалізм). Натуралізм у французькій літературі останньої третини ХIХ ст., його ідейно-художні особливості. Ненормативність стилю. Особливість полеміки натуралістів з романтизмом. Концепт природи творчості. Історія терміну. Натуралістична картина світу і людини. Натуралізм та його межі у Франції. Співвідношення натуралізму й позитивістської ідеології (Конт, Тен, Бернар, Дарвін, Спенсер). Літературна естетика натуралізму (Золя). Біологічний та соціальний детермінізм у натуралізмі. Уявлення про «науковість» стилю. Принципи «шматка життя», «експерименту», «іллюзіонізму». Основні проблемно-тематичні вузли натуралістської прози. Конфлікт між буттям і свідомістю. Сила і слабкість людини. Потрактування кризи цивілізації, кохання, смерті, творчості. Поетика натуралізму. Національні варіанти натуралізму. Формування натуралізму у творчості Еміля Золя. Концепція "експериментального роману" Золя. Ранній Золя (натуралістичні фізіологічні романи Золя ("Тереза Ракен"). Цикл "Ругон-Маккари": задум циклу, традиція "Людської комедії" Бальзака в циклі, архітектоніка циклу. Теми фатальної кари і краху другої Імперії. Співвідношення характеру і середовища; образ «людини-звіра»; авторське уявлення про суспільні «апетити». Символіка у Золя.
Імпресіоністичні тенденції у прозі Г. де Мопассана. Імпресіонізм у французькому живописі (К. Моне, Е. Мане, Е. Дега й ін.). Проблема літературного імпресіонізму. Елементи імпресіонізму у творчості Гі де Мопассана. Життєвий та творчий шлях письменника. Учнівство у Флобера. Інтерпретація флоберівської теми в романі «Життя», питання про мету існування, трагіко-іронічний сенс назви твору. Своєрідність психологізму Мопассана. Натуралістичний імпресіонізм мопассанівських новел, потрактування кохання і смерті; особливість діалогу, оповідної рами (“Пампушка”, “Місячне сяйво”, “На воді” та ін.). Тема 4. Символізм у західноєвропейській літературі . Лекція 4. Французька поезія символізму. (1 год.) Символізм як культурологічне явище і літературний стиль, декадансу. Загальне уявлення про символ у літературі «кінця доби»: протиріччя між цілим і частиною, глибинним і поверховим, проблема парадоксу, «двійного бачення». Образ «світу, що вийшов з колії», і Гамлета-митця. Символізм і романтизм. Символізм і натуралізм. "Маніфест символізму" Ж. Мореаса. Поняття символу. Символізм у французькій поезії (П. Верлен, А. Рембо, С. Малларме). Творчість Ш.Бодлера як предтечі символізму. Особливості бодлерівського дуалізму творчості і природи. Синестезійна поетика символізму. Теорія відповідностей. Програмна роль «Квітів зла» Шарля Бодлера. Розвиток символістського та імпресіоністського начал у поезії П. Верлена. Верленівські «пейзажі душі». Поезія Рембо: порив від “втечі” до “бунту”; розкріпачення підсвідомого. Програма «ясновидіння». Плоди «осяянь» Рембо у збірці «Літо (сезон) у пеклі». Здобутки символізму та його значення в історії світової літератури.
Тема 5. Західноєвропейська «Нова драма». Лекція 5. Драматургічні новації Г.Ібсена і Б.Шоу. Театр «мовчання» М. Метерлінка. «Нова драма» як вектор розвитку європейського театру. Особливості тематики, сценічного простору, акторської гри. Драматургія Генріха Ібсена: аналітична драма. Включення читача/глядача в формування драматургічної кінцівки, фіналу. Значення його творчості для формування «інтелектуальної драми». Ретроспективна композиція п’єс. «Ляльковий дім» Г. Ібсена як характерна аналітична драма кінця ХІХ – початку ХХ ст. Проблематика та її художнє втілення. Основні риси драматургічного стилю Ібсена. Символіка в п'єсах Ібсена. Проблемна драма Дж.Б.Шоу: театр - фабрика думки, основне завдання якої – зривати маски. Маніфест «Квінтесенція ібсенізму». Особливості типології героя, конфлікту, жанру. Полеміка з шекспірівською традицією, її причини та значення. Основні цикли п'єс ("Неприємні п'єси", "Приємні п'єси", "П'єси для пуритан"). "Професія місіс Воррен": діалектика характерів і понять, докладність ремарок, прийом "дискусії". Філософсько-психологічна драма "Будинок, де розбиваються серця" – зразок інтелектуальної «драми-дискусії». Зміст підзаголовка п'єси. Значення творчості Шоу для становлення "нової драми" і розвитку світової драматургії ХХ в.
Символістська драма. Проблематика, основні жанри. Творчість М. Метерлінка: від "драми смерті" до символістської «драми надії». “Театр мовчання” М. Метерлінка (“Непрохана”, «Там, всередині»). Символ і алегорія у п'єсі “Сліпі”. “Таємниця” на сцені. Образи-символи у п’єсі М.Метерлінка «Синій птах». Рекомендовані художні твори (із вказівкою необхідного мінімуму для прочитання) Змістовий модуль І. Література першої половини ХІХ ст. у країнах Західної Європи та США Е.Т.А. Гофман. Золотий горщик. Пісочна людина. Крихітка Цахес. Життєва філософія кота Мурра. [«3»=Золоте горня. Крихітка Цахес] Д.Г.Байрон. Паломництво Чайльд Гарольда. Гяур.Мазепа.Каїн. [«3»=ПЧГ, Мазепа] В.Скотт. Айвенго. В.Гюго. Собор Паризької богоматері. Передмова до драми "Кромвель". [«3»=Собор] Е.По. Вибрані поезії («Крук» – обов’язково) та новели: Падіння дому Ашерів, Маска червоної смерті. Вбивство на вулиці Морг. Золотий жук. [«3»=Крук. Падіння дому Ашерів] О. Бальзак. Батечко Горіо. Гобсек. Шагренева шкіра. [«3»=Батечко Горіо, Гобсек] П. Меріме. Кармен. Душі чистилища. [«3»=Кармен] Ч. Діккенс. Великі сподівання. Г.Флобер. Мадам Боварі.
Модуль ІІ. Західноєвропейська література другої половини ХІХ ст. Е. Золя. Творчість. Нана. Жерміналь. Передмова до «Терези Ракен». [«3»= один на вибір студента] Г. де Мопассан. Життя. Любий друг. Новели: Пампушка, На воді, Місячне сяйво. [«3»= Життя. Пампушка] О. Вайльд. Портрет Доріана Грея. Бодлер. Збірка «Квіти зла» ( Вступ, Сплін і ідеал: Альбатрос, Відповідності, Дон Жуан в Пеклі, Гімн Красі, Музика, Веселий мрець, Сплін. Паризькі картини: Вечірні сутінки, Танок смерті, Тумани і дощі, Паризький сон, Ранкові сутінки. Квіти зла: Руйнація, Мучениця, Кривавий фонтан, Алегорія, Беатріче. Уламки (засуджені вірші з „Квітів зла”: Метаморфози вампіра). [«3»= по одному твору з кожного циклу] П. Верлен. Поетичне мистецтво. Вірші з циклів: «Сатурнічні поезії» та «Романси без слів» [«3»= Поетичне мистецтво, Осіння пісня, Спів без слів] А. Рембо. П’яний корабель, Голосні, Зло, Зоря. [«3»= П’яний корабель] Г. Ібсен. Ляльковий будинок. Б. Шоу. Професія місіс Воррен. Пігмаліон. Будинок, де розбиваються серця.
[«3»= Професія місіс Воррен] М. Метерлінк. Непрохана. Сліпі. Синій птах. [«3»= Сліпі.] «Історія зарубіжної літератури: Романтизм і Реалізм» Підручники і посібники 1. Аникст А.А. История учений о драме: История драмы на Западе в первой половине 19 века. Эпоха романтизма. – М., 1980. 2. Европейская поэзия ХХ века. – М., 1977. 3. Зарубежная литература. Романтизм. Хрестоматия историко-литературных материалов. – М., 1990. 4. Зарубежная эстетика и теория литературы ХІХ-ХХ вв. Трактаты, статьи, эссе. - М., 1987. 5. Затонский Д.В. Европейский реализм ХІХ в.: Линии и лики. – К., 1984. 6. История всемирной литературы. – М., 1989. – Т.6,7. 7. История всемирной литературы. Том 7, 8. - М., 1991. 8. История зарубежной литературы 19 в. / Под ред. Н. А. Соловьевой, - М., 1991. 9. История зарубежной литературы 19 века / А.С.Дмитриев, Н.А.Соловьева, Е.А.Петрова и др. – М., 2000. 10. История зарубежной литературы 19 века / Под ред. Е.М.Апенко.- М., 2001. 11. История зарубежной литературы ХIХ / Под. Ред. Засурского, Я.П.Тураева. – М., 1991. 12. История зарубежной литературы ХІХ века. – В 2 ч. - / Под ред.. Н.П.Михальской. – М., 1991. 13. Литературная история Соединенных Штатов Америки. – М., 1978.- Т.2. 14. Литературные манифесты западноевропейских романтиков. – М., 1980. 15. Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму. – К., 1997. 16. Поэзия английского романтизма 19 века. – М., 1975. 17. Романтичеакие традиции американской литературы 19 века и современность. – М., 1982. 18. Храповицкая Г.Н., Коровин А.В. История зарубежной литературы. Западноевропейский и американский романтизм. – М., 2002.
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-24; просмотров: 373; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.25.85 (0.021 с.) |