Бу парча къайсы эсерден. онынъ муэллифи ким? 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Бу парча къайсы эсерден. онынъ муэллифи ким?



(Укажите название и автора произведения)

А «Иблиснинъ зияфетине давет» Ш. Алядин

Б «Алим» Ю.Болат

В «Аедин» А.Осман

Г «Янъгъызлыкъ» Э.Умеров

 

2. Къайсы сатырларда муэллиф къараманынынъ зеинлигини косьтере? Оларны язынъыз. (Как автор автор описывает ум и смекалку героя? Выпишите предложения)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Бу эсернинъ жанры насыл? ( Определите жанр произведения)

А икяе

Б повесть

В роман

Г очерк

4. Озь фикиринъизни исбатланъыз. (Обоснуйте эту свою мысль)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Композициянынъ насыл къысмы муэллифке баш къараманнынъ сымасыны тасвирлемеге ярдым эте? (Какая часть композиции произведения помогает автору описать портрет героя?)

А экспозиция

Б лирик четлешюв (отступление)

В портрет

Г монолог

 

Бу эсерде насыл эдебий ёнелиш сезиле?

(Какое литературное течение повлияло на произведение?)

А реализм

Б модернизм

В романтизм

Г сентиментализм

 

Бедий метинден парчаны окъунъыз ве 1-6 вазифелерни беджеринъиз:

(Прочитайте отрывок и выполните задания 1-6.)

Бом-бош эв ичине къайтып кельген сонъ Сабырлы янъызлыкъ дуйгъусыны учь. Беш. Он кере зияде ис этти. Таныш къокъуларны къокълаяракъ ве инсан киби агъыр кокюс кечиререк, баягъы вакъыткъадже ода-одадан юрьди, ниает, текмиль алсызлангъан алда къапу янына келип ятты ве агъыр эм де раатсыз юкъугъа кетти. Онынъ тюшюнде парлакъ баарь эди, къапудан айдын кунеш нуру кире ве оны къыздыра, янында къалын аячыкъларынен саллап-суллап этип Айдернинъ къызы юре. Сонъ онынъ янында чонъкъайып. Онынъ саглам къуллагъындан чеке. Бу онынъ яшына нисбетен пек итирамлы арекет олмаса да Сабырлы мемнюнликнен яваштан ырылдай, козьлерини юма.

 

Бу парча къайсы эсерден, онынъ муэллифи ким?

(Укажите название и автора произведения)

А «Иблиснинъ зияфетине давет» Ш. Алядин

Б «Алим» Ю.Болат

В «Аедин» А.Осман

Г «Янъгъызлыкъ» Э.Умеров

 

2. Къайсы сатырларда муэллиф Сабырлынынъ янъгъызлыкъ дуйгъусыны ифаделей? Оларны язынъыз. (Какими строками автор описывает одиночество Сабыра?)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Бу эсернинъ жанры. (Определите жанр произведения)

А Икяе

Б Повесть

В Роман

Г Очерк

4. Озь фикиринъизни исбатланъыз. (Подтвердите свою мысль)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Композициянынъ насыл къысмы муэллифке Сабырлыгъа эвдекилернинъ мунасебетини тасвирлемеге ярдым эте? (В каклй части произведения автор описывает отношение домашних с Сабыром)

А экспозиция

Б лирик четлешюв (отступление)

В портрет

Г монолог

 

Бу эсерде насыл эдебий ёнелиш сезиле?

( (Какое литературное течение повлияло на произведение?)

 

А реализм

Б модернизм

В романтизм

Г сентиментализм

 

Шиирни окъунъыз ве 7-9 вазифелерни беджеринъиз

(Прочитайте стихотворение и выполните задания 7-9)

 

…Сагълыкънен къал, эй гузель Къырым!

Элял эт гонълюнъни, догъгъан да ерим.

Сен ичюн курешке бахшыш омюрим,

Эмин ол, тувгъаным, къайтып келирим.

 

Мен къайтып келирим, ешерир багълар,

Чокъракълар сув толар, ярашыр дагълар.

Сачакъта йырларлар сербест бульбуллер,

Къавушыр, севинир асрет гонъюллер.

И. Асанин

7. Муэллиф насыл образнен къавушмагъа ниетлене? (С кем хочет воссоединиться автор?)

А Яресинен

Б Анасынен

В Къырымнен

Г Достунен

 

8. Шиирий парчада муэллифке Къырымгъа севгисини ифаделемеге насыл бедий тиль вастасы ярдым эте? (Как называется используемое автором в данном отрывке художественное средство):

А къяс

Б джанландырув

В метафора

Г аллегория

 

Бу сатырлар бедий эдебиятнынъ къайсы жанрына аит?

(Определите жанр данного произведения)

А шиир

Б поэма

В къысса

Г рубаи

Бедий метинден парчаны окъунъыз ве 10-12 вазифелерни беджеринъиз: (прочитайте отрывок и выполните задания 10-12.)

- Лянет! – деп джекирди о. Чатлакъ-патлакъ олып, аралары къатрап толу ири юмругъыны котерип, софра устюне урды. Сарсынтындан савутлар секириклеп алдылар. – Сен Аджы Эрбаин эфендини акъаретлединъ. Бунъа акъкъынъ ёкъ! – Оджанынъ череси ап-акъ олды. Къоркъудан дегиль, ёкъ… Усеин оджа юфкъа юреклилерден дегиль. Булундыгъы муитнинъ къабалыгъындан, бу эки адамнынъ алчакълыгъындан асабиленди.

 

Бу парча къайсы эсерден, онынъ муэллифи ким?

(Укажите название и автора произведения)

А «Бабамнен субет» И.Паши

Б «Олар да инсан эди» Дж. Дагъджы

В «Иблиснинъ зияфетине давет» Ш.Алядин

Г «Алим» Ю.Болат

 

11. Бу эсер эдебиятнынъ къайсы жанрында язылгъан? (Определите жанр данного произведения).

 

ВАРИАНТ

Бедиий метинден парчаны окъунъыз ве 1-6 вазифелерини беджеринъиз. (Прочитайте отрывок и выполните 1-6 задания)

 

Къайсы эсерден бу парча, онынъ муэллифи кимдир?

(Укажите автораи название произведения?)

А. «Алим» Ю.Болат

Б. «Иблиснинъ зияфетине давет» Ш.Алядин

В. «Расткелиш» У. Ипчи

Г. «Азманлар» Дж.Гъафар

 

Бу парчада насыл шеэр акъкъында икяе этиле?

(О каком городе идет речь в данном отрывке?)

А. Кезлев

Б. Акъмесджит

В. Багъчасарай

Г. Джанкой

 

Языджы насыл тасвирий васталар къуллана?

(Какими художественными средствами пользуется автор?)

А. къыяс

Б. аллегория

В. джанландырув

Г. эпитет

 

4. Не ичюн бу эсернинъ жанры тарихий повесть оларакъ бельгилене? (3-5 джумле ) (Почему это произведение считают исторической повестью? 3-5 предложений)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Муэллиф шеэрни тасвир эткенде композициянынъ къайсы элементини ишлете?

(В какой части композиции произведения дается описание города?)

А. экспозиция

Б. лирик четлешюв

В. эпилог

Г. кульминация

 

6. Багъсарай акъкъында сиз насыл малюмат ве теэссуратлар алдынъыз? (3-5 джумле) (Что вы узнали о Бахчисарае, каковы ваши впечатления? 3-5 предложений)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-10; просмотров: 227; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.70.101 (0.016 с.)