Канонічні назви і псевдоніми соціотипів 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Канонічні назви і псевдоніми соціотипів



ESFP - Тамада сенсорно-етичний екстраверт - Наполеон, Цезар, Покровитель

ISFP Художник - сенсорно-етичний інтроверт - Дюма

ESTP – Антрепренер - сенсорно-логічний екстраверт – Жуков, Македонський, Генерал

ISTP – Майстер -сенсорно-логічний інтроверт - Габен

ESFJ – Торговець - етико-сенсорний екстраверт – Гюго - Популяризатор

ISFJ - Охоронець традицій - етико-сенсорний інтроверт – Драйзер - Мораліст

ESTJ – Адміністратор - логіко-сенсорний екстраверт – Штірліц = Шерлок Холмс

ISTJ – Опікун - логіко-сенсорний інтроверт - М.Горький - Контролер

ENFP - Журналіст - інтуїтивно-етичний екстраверт – Гекслі - Психолог

INFP = Романтик - інтуїтивно-етичний інтроверт – Єсенін - Лірик

ENFJ – Педагог - етико-інтуїтивний екстраверт - Гамлет - Драматург

INFJ – Провісник - етико-інтуїтивний інтроверт – Достоєвський - Доктор Ватсон - Миротворець

ENTP – Винахідник - інтуїтивно-логічний екстраверт - Дон-Кіхот - Новатор

INTP – Архітектор -інтуїтивно-логічний інтроверт – Бальзак - Критик

ENTJ – Фельдмаршал - логіко-інтуїтивний екстраверт - Дж.Лондон - Підприємець

INTJ – Дослідник - логіко-інтуїтивний інтроверт - Робесп’єр – Декарт - Аналітик

ТЕСТ СПРИЙМАННЯ ІНДИВІДОМ ГРУПИ (Є. В. Мосейко, Н. Є. Нелісова)

Дає змогу виявити перевагу того чи іншого типу сприймання індивідом групи, показником яких виступає роль групи в індивідуальній діяльності студента: 1) індивідуалістичний, при якому індивід сприймає групу як перешкоду для своєї діяльності або ставиться до неї нейтрально, група не являє собою самостійної цінності для індивіда, що проявляється в ухиленні від спільних форм діяльності, у проведенні індивідуальної роботи, в обмеженні контактів; 2) прагматичний, коли індивід сприймає групу як засіб, що сприяє досягненню тих чи тих індивідуальних цілей; група сприймається й оцінюється з точки зору її корисності для індивіда; перевага віддається компетентнішим членам групи, здатним допомогти, взяти на себе розв'язання складної проблеми або стати джерелом потрібної інформації; 3) колективістський, при якому індивід сприймає групу як самостійну цінність, на перший план для індивіда виступають проблеми групи та окремих її членів, спостерігається зацікавленість в успіхах як кожного члена групи, так і групи в цілому, прагнення зробити свій внесок у групову діяльність; є потреба в колективних формах роботи.

Інструкція: на кожен пункт обрати ту відповідь, яка найточніше відображає власну точку зору. Букву, яка відповідає вашій відповіді, впишіть навпроти відповідного номера запитання. На кожне запитання можлива лише одна відповідь анкети можливі три відповіді;

1. Найкращими партнерами в групі вважаю тих, хто: А - знає більше, ніж я; Б - усі питання намагається розв'язати разом; В - не відволікає уваги викладача.

2. Найкращими викладачами є ті, хто: А - має індивідуальний підхід; Б - створює умови для допомоги з боку інших; В - створює у колективі атмосферу, де ніхто не боїться висловлюватися.

3. Я радий, коли мої друзі: А - знають більше за мене і можуть мені допомогти; Б - уміють самостійно, не заважаючи іншим, домагатися успіхів; В - допомагають іншим, коли з'явиться така нагода.

4. Найбільше мені не подобається, коли в групі: А - нікому допомагати; Б - мені заважають виконувати завдання; В - інші підготовлені гірше за мене.

5. Мені здається, що я здатний на максимальне, коли: А - можу отримати допомогу і підтримку з боку інших; Б - мої зусилля достатньо винагородженні; В - є змога проявити ініціативу, корисну для всіх.

6. Мені подобаються колективи, в яких: А - кожен зацікавлений у поліпшенні результатів усіх; Б - кожен зайнятий власною справою і не заважає іншим; В - кожна людина може використовувати інших для розв'язання своїх завдань.

7. Студенти оцінюють як найгірших тих викладачів, які: А - створюють дух суперництва між студентами; Б - не надають їм достатньо уваги; В - не створюють умов, щоб група допомагала їм.

8. Найбільше задоволення в житті дає: А - можливість працювати, коли тобі ніхто не заважає; Б - можливість отримати нову інформацію від інших; В - можливість робити корисне іншим.

9. Основна роль школи має полягати: А - у вихованні людей з розвиненим почуттям обов'язку перед іншими; Б - у підготовці пристосованих до самостійного життя людей; В - у підготовці людей, що вміють здобувати користь із спілкування з іншими.

10. Якщо перед групою стоїть проблема, то я: А - бажаю, щоб інші розв'язали її; Б - надаю перевагу самостійній роботі, не покладаючись на інших; В - намагаюся докласти зусиль, щоб спільно розв'язати проблему.

11. Я б навчався краще, якби викладач: А - мав до мене індивідуальний підхід; Б - створював умови для отримання мною допомоги від інших; В - заохочував ініціативу студентів, спрямовану на досягнення спільного успіху.

12. Немає нічого гіршого за те, коли: А - ти не в змозі самостійно досягнути успіху; Б - почуваєшся непотрібним у групі; В - тобі не допомагають ті, хто тебе оточує.

13. Найбільше я ціную: А - особистий успіх, у якому є заслуга друзів; Б - спільний успіх, у якому є і мій внесок; В - успіх, досягнутий власними зусиллями.

14. Я хотів би: А - працювати у колективі, в якому застосовують основні прийоми та методи спільної роботи; Б - працювати індивідуально з викладачем; В - працювати з людьми, компетентними в цій галузі.

Опрацювання результатів. За допомогою ключа підраховують бали за кожним типом сприймання індивідом групи. Кожну відповідь оцінюють одним балом. Бали за всіма 14 пунктами підраховують за кожним типом окремо. Загальна сума балів за всіма типами для кожного досліджуваного має становити 14. І - індивідуалістичний тип, П – прагматичний, К - колективістський.

Результати записують так: іІ + тП + пК, де і, т, п - кількість балів, отриманих за відповідним типом.

Ключ

Тип сприймання   Запитання
                           
Індивідуалістичне В А Б Б Б Б Б А Б Б А А В Б
Колективістське Б В В А В А А В А В В Б Б А
Прагматичне А Б А, В А В В Б В А Б В А В

ОСОБИСТІСНИЙ ОПИТУВАЛЬНИК Г. АЙЗЕНКА для оцінки симптомокомплексу екстраверсії-інтроверсії та нейротизму (емоційної стабільності) особистості. Екстраверт упевнений в собі, здатний на ризик, запальний, діє під впливом моменту, імпульсивний, безтурботний, оптимістичний, любить спілкуватися, свої емоції та почуття не контролює. Інтроверт - спокійний, стриманий, віддалений від усіх, крім найближчих людей. Він завжди контролює свої почуття, рідко буває агресивним, любить виваженість та серйозність у прийнятті рішень. Нейротизм - емоційна збудженість, схильність до психопатології в емоційній сфері. Індивід із вираженим нейротизмом, нестійкий емоційно і характеризується переважно не вольовою, а емоційною регуляцією.

Вираженість фактора екстраверсія-інтроверсія у балах оцінюється так: 1-2 - украй виражена інтроверсія; 3-7 - виражена інтроверсія; 8-11 - помірна інтроверсія; 12-15 - помірна екстраверсія; 16-18 - виражена екстраверсія; 19-21 - украй виражена екстраверсія; Фактор нейротизму оцінюється так: 1-2 - украй мало виражений нейротизм; 3-7 - мало виражений нейротизм; 8-11 - помірний нейротизм; 12-15 - виражений нейротизм; 16-18 - надто виражений нейротизм; 19-21 - украй виражений нейротизм.

Екстраверсія Нейротизм Відвертість
Так Ні Так Ні Гак Ні
1,3,8,10 5,15 2,4,7      
13,17, 22   9,11,14      
25, 27, 29 32,34 16,19, 21,     ЗО
39,44, 46 37,41 26,28,31,      
49, 53, 56   36,38,40,      
    45,47,50,      
    55,57      

Опрацьовують опитувальник за допомогою ключа й починають це зі шкали відвертості (В). Якщо в досліджуваного за шкалою В 5 балів або більше, результати його відповідей не використовують, а йде пошук причин невідвертих відповідей. Потім підраховуються бали за шкалою екстраверсії. Якщо кількість балів 12 і більше, обстежуваного можна вважати екстравертом, менше за 12 балів - інтровертом. Таку шкалу застосовують і для оцінки нейротизму: якщо отримано 12 балів і більше - можна твердити про нейротизм, менше - про емоційну стабільність.

Опитувальник (так чи ні)

1. Чи часто відчуваєте потяг до нових вражень, для того щоб збадьоритися, відчути збудження? Е

2. Чи часто маєте потребу в друзях, які вас розуміють, можуть втішити? Н

3. Чи безпечна ви людина? Е

4. Чи не вважаєте, що вам важко відповідати «ні»? Н

5. Чи замислюєтеся, перш ніж щось розпочати? Е

6. Якщо обіцяєте щось зробити, то чи завжди дотримуєтеся обіцянки (незалежно від того, зручно це вам, чи ні)? Е……В

7. Чи часто у вас бувають спади та піднесення настрою? Н

8. Звичайно ви дієте і говорите швидко (не замислюючись)? Е

9. Чи часто почуваєтеся нещасним без серйозних на це причин? Н

10. Чи зробили б усе, що потрібно, на спір? Е

11. Чи виникає у вас почуття нерішучості й ніяковості, коли хочете завести мову із симпатичною/ним незнайомкою/цем? Н

12. Чи виходите інколи «із себе», гніваєтеся? В

13. Чи часто дієте під впливом хвилинного настрою? Е

14. Чи часто почуваєте занепокоєння через те, що зробили або сказали щось таке, чого не варто було б робити або говорити? Н

15. Віддаєте перевагу книжкам чи зустрічам з людьми? Н

16. Чи легко вас образити? Н

17. Чи любите часто бувати в компанії? Е

18. Чи з'являються у вас думки, які б хотіли приховати від інших? В

19. Чи буває, що ви сповнені енергії і все горить у руках, а інколи почуваєтеся зовсім кволим? Н В

20. Чи вважаєте за краще мати менше друзів, але ближчих вам? В

21. Чи часто мрієте? Е

22. Коли на вас кричать, чи відповідаєте тим самим? Е

23. Чи часто вас непокоїть почуття провини? Н

НЕСТІЙКИЙ
Роздратований 24 Образливий
Тривожний Неспокійний
Непоступливий Агресивний
ВНестійкий Песимістичний Стриманий Збуджений Оптимістичний Піддається настрою Імпульсивний
Неговіркий   Активний
0 Меланхолійний Холеричний 24 ІНТРОВЕРСІЯ Флегматичний Сагвіністичний ЕКСТРАВЕРСІЯ 0 ІНТРОВЕРТОВАНИЙ ЕКСТРАВЕРТОВАНИЙ 12 ЕКСТРАВЕРТОВАНИЙ 24 Флегматичний Сангвінічний
Старанний   Комунікабельний  
Вдумливий   Ініціативний Відкритий
Миролюбний   Балакучий
Спрямований   Доступний
Надійний   Жвавий
Розважливий Безтурботний
Спокійний 0 Полюбляє втіхи
СТІЙКИЙ  

24. Чи всі свої звички вважаєте бажаними? В

25. Чи здатні дати волю почуттям? Е

26. Чи вважаєте себе чутливою людиною? Н

27. Чи вважають вас веселою і жвавою людиною? Н

28. Чи часто, зробивши якусь важливу справу, відчуваєте, що могли б зробити її краще? Н

29. Перебуваючи у товаристві інших людей, переважно мовчите? Е

30. Ви інколи пліткуєте? В

31. Чи буває, що вам не спиться через те, що обсідають різні думки? Н

32. Якщо хочете дізнатися про щось, то волієте за краще прочитати про це в книжці, ніж запитати? Е

33. Чи буває у вас прискорене серцебиття? Н Е

34. Чи подобається вам робота, яка потребує постійної уваги? Е

35. Чи є у вас напади тремтіння? Н

36. Чи завжди платили б за перевезення багажу в транспорті, якби не остерігалися перевірки? В

37. Вам неприємно перебувати у компанії, коли товариш кепкує над товаришем? Е

38. Чи дратівливі ви? Н

39. Чи подобається вам праця, яка потребує швидких дій? Е В

40. Чи хвилюєтеся з приводу якихось неприємних подій, які можуть статися? Н

41. Ви ходите повільно, не поспішаючи? Е

42. Чи запізнювалися коли-небудь на зустрічі чи на роботу?

43. Чи часто сняться вам жахи? Н

44. Ви так любите поговорити, що ніколи не проминете нагоди порозмовляти з незнайомою людиною? Е

45. Чи непокоїть вас біль? Н

46. Чи почувалися б нещасним, якби тривалий час не мали змоги спілкуватися з людьми? Е

47. Чи вважаєте себе нервовою людиною? Н

48. Чи є серед ваших знайомих люди, які вам не подобаються? Н

49. Чи вважаєте себе цілком упевненою в собі людиною?

50. Чи легко ображаєтеся, коли люди вказують на ваші помилки в роботі або на промахи? Н В

51. Ви вважаєте, що важко дістати цілковите задоволення від вечірки? Е

52. Чи турбує відчуття, що ви чимось гірші за інших? Н

53. Чи легко вам внести пожвавлення в нудну компанію? Е

54. Чи буває, що говорите про речі, в яких не тямите? В

55. Чи переймаєтеся власним здоров'ям? Н

56. Чи любите покепкувати з інших? Е

57. Чи страждаєте на безсоння? Н


Тест «Конструктивний малюнок людини із геометричних фігур» (Е.Махоні, модифікація А.В.Лібіна). Проективний тест полегшує виявлення тих рис особистості, які дитина безпосередньо виявити не може, через те, що не вміє аналізувати свій внутрішній стан. Застосування будь-якої проективної методики вимагає дотримання певних правил:1) Досліджуваний не повинен знати, що саме вивчається. 2) Завдання, яке дається досліджуваному, повинно формулюватись у максимально невизначеній формі. 3) Під час дослідження має бути створена сприятлива та комфортна психологічна атмосфера. 4) Висновки за результатами дослідження можуть бути зроблені лише після співставлення з даними, одержаними в результаті застосування інших методик.

Інструкція: Вам необхідно намалювати фігуру із 10 елементів, серед яких можуть бути трикутники, круги і квадрати. Ви можете збільшувати або зменшувати ці елементи (геометричні фігури) за розмірами, накладати їх один на одного в разі необхідності. Важливо, щоб всі ці три елементи в зображенні обов’язково були, а сума загальної кількості використаних фігур дорівнювали 10. Якщо ж при малюванні ви використали більше фігур, то зайві потрібно закреслити; якщо ж ви використали менше фігур, ніж десять, то необхідно домалювати решту. Зробіть малюнок за даною інструкцією. Опрацювання здійснюється так: підраховують кількість затрачених при зображені людини трикутників, кругів і квадратів (для кожного малюнка окремо), і результат записують у вигляді тризначних чисел, де сотні означають кількість трикутників, десятки – кількість кругів, одиниці – кількість квадратів. Ці тризначні числа складають так звану «формулу малюнку», згідно з якою відбувається класифікація за відповідними типами і підтипами. Типи:

І. «керівник». Переважно це люди, які мають схильність до керівної і організаторської роботи. Орієнтовані на соціально значимі норми поведінки, можуть володіти даром хорошого оповідача, основаному на високому рівні мовленнєвого розвитку. Добре адаптуються в соціальній сфері. Домінування над іншими утримують у певних межах. Формули: 901, 910, 802, 811,820, 703, 712, 721, 730, 604, 613,622, 631, 640. Найбільш жорстко домінування над іншими виражено у підтипах 901, 910, 802, 811, 820; Вербальний керівник або «викладацький підтип» - 604, 613, 622, 631, 640. Слід пам’ятати, що виявлення таких рис залежить від рівня психічного розвитку. При високому рівні розвитку індивідуальні риси розвинуті, можуть реалізуватися, досить добре усвідомлюються.

ІІ «відповідальний виконавець» – має багато рис типу «керівника, але у прийнятті відповідальних рішень часто можливі вагання, сумніви. «Вміє робити справу», високий професіоналізм, має високе почуття відповідальності і вимогливості до себе й інших, дуже цінує правоту, тобто характеризується підвищеною чутливістю до правдивості. Часто вони страждають на соматичні захворювання нервово походження як наслідок перевтоми. Формули: 505, 514,523, 532, 541, 550

ІІІ – «тривожно-недовірливий» - характеризується розмаїттям здібностей і обдарувань – від тонких ручних навиків до літературних здібностей. Людям цього типу здебільшого тісно у рамках однієї професії, вони можуть поміняти її на абсолютно протилежну і несподівану, мати також хобі, яке, по суті, є другою професією. Фізично не переносять і несподівану, мати також хобі, конфліктують через те з іншими людьми. Вирізняються підвищеною вразливістю і часто сумніваються в собі. потребують м’якого підбадьорювання. Формули малюнків: 406, 415, 424, 433, 442, 451, 460. Крім цього, 415 – «поетичний підтип» – в основному особи, які мають таку формулу малюнка, поетичний дар; 424 – підтип людей, для яких характерна фраза «Як це можна погано працювати? Я собі не уявляю, як це можна погано працювати». Люди старанні в роботі.

ІV – «вчений». Такі люди легко абстрагуються від реальності, мають «концептуальний розум», вирізняються здатністю розробляти «на все» свої теорії. В основному наділені душевною рівновагою раціонально продумують свою поведінку. Формули малюнків: 307, 316, 325, 334, 343, 352, 361, 370. Підтип 316 характеризується здібностями створювати теорії, переважно глобальні, або виконувати або виконувати велику і складну координаційну роботу; 325 – підтип, що характеризується великим захопленням у пізнанні життя, здоров’я біологічними дисциплінами, медициною. Представники цього типу часто зустрічаються серед осіб, які займаються синтетичними видами мистецтва: кіно цирк театрально-видавнича режисура, мультиплікація і т.п.

V – «інтуїтивний». Людицього типу мають дуже чутливу нервову систему високу її виснаженість. Легше працюють, переключаючись від однієї діяльності на іншу, часто є «адвокатами меншості», за якою – нові можливості. У них підвищена чутливість до новизни. Альтруїстичні, часто турбуються про інших, мають гарні ручні навички і образну уяву, що дає можливість займатися технічними видами творчості. Виробляють свої норми моралі, здатні на внутрішній самоконтроль, негативно реагують на посягання на їх свободу. Формули малюнків: 208, 217, 226, 235, 244, 253, 262, 271, 280. підтип 235 – часто зустрічається серед професійних психологів або осіб з підвищеним інтересом до психології людей; 244 – має здібності до літературної творчості; 217 – здібний до винахідницької діяльності; 226 – велика тяга до новизни, ставить дуже високі критерії досягнень для себе.

VІ – «винахідник, конструктор, художник». Часто зустрічається серед осіб з технічною «жилкою». Це люди з багатою уявою, просторовим баченням, часто займаються найрізноманітнішими видами технічної, художньої та інтелектуальної творчості. Часто інтровертовані; так само як і інтуїтивний тип, живуть власними моральними нормами, не сприймають ніяких впливів збоку, крім самоконтролю. Емоційні, одержимі власними оригінальними ідеями. Формули малюнків: 109, 118, 127, 136, 145, 019, 028, 037, 046. Підтип 019 – зустрічається серед осіб, які добре володіють аудиторією; 118 – тип з найбільш сильно вираженими конструктивними можливостями і здібністю до винаходів.

VІІ – «емотивний». Володіють підвищеним співпереживанням щодо інших людей, тяжко переживають «жорстокі кадри фільму», можуть бути надовго «вибитими з колії» і бути враженими жорстокими подіями. Проблеми і турботи інших людей знаходять у них співпереживання і співчуття, на які вони витрачають багато власної енергії, через те стає проблематичною реалізація їх власних здібностей. Формули малюнків: 550, 451, 460, 352, 361, 370, 253, 262, 271, 280, 154, 163, 172, 181, 190, 055, 064, 073, 082, 091.

VІІІ – для нього характерна тенденція, протилежна емотивному типові. Не відчуває переживань інших людей, ставиться до них не уважно, навіть посилюють тиск на цих людей. Якщо це добрий спеціаліст, то він може заставити інших робити те, що вважає потрібним. Інколи для нього характерна «черствість», яка виникає ситуативно, коли через якісь причини людина замикається у колі власних проблем. Формули малюнків: 901, 802, 703, 604, 505, 406, 307, 208, 109.

Моделі поведінки і світосприйняття жінки:

Артеміда, Селена (Діана) – архетип сили духу; Афіна (Мінерва) – архетип, символом якого є інтелект, стратегічний розум і практицизм; Гестія (Веста) – максимальна цілісність; розвинений внутрішній світ; «річ у собі», символ інтровертированної самодостатності; Гера (Юнона) –дуже мінлива, запальна й ревнива; Деметра (Церера) – архетип всеосяжної турботи й постійного тепла; Персефона (Прозерпина) – архетип, що формує особистість під впливом інших людей; може бути зовсім різною, оскільки основною рисою цього архетипу є пасивність, піддатливість і покірність чужій думці; Афродіта (Венера) – архетип жіночності, чуттєвості й відчуття прекрасного, найбільш творчий жіночий архетип, будить творчу, істинно жіночу силу; Геба (Ювента) – архетип вічної юності, безтурботності, персоніфікується в жінках, які просто не вміють приймати свій вік і прагнуть обдурити долю й себе; Тихе (Тюхе, Фортуна) – архетип, у якому сполучаються суперечливі бажання безмежного контролю над своїм і чужим життям і абсолютна безстрашність перед наслідками; Немезида – як відомо, богиня відплати, совість, здатна перетерплювати позбавлення й карати себе й близьких за найменше відхилення від норм релігії й закону; Геката (Триодита) – цей архетип, можливо, найбільш наближений і пов'язаний з колективним і індивідуальним несвідомим; притягає небезпека й у її сутності присутня якийсь містицизм; схильні шукати містичне пояснення всьому, що з ними відбувається

Артеміда, Селена (Діана) архетип сили духу, досить цілеспрямована й завжди знає, чого хоче й, як правило, домагається цього навіть війною; розраховують тільки на себе; відчуває свою внутрішню цілісність і незалежність від будь-якої думки; може вибрати чоловічу професію й домогтися в ній високих результатів; завжди шукає щось нове й опановує нові навички, головне для неї - постійне й повне почуття волі; властиво загострене почуття справедливості й принциповості, це жінка, що йде за своїми принципами навіть на шкоду своїм почуттям; завжди знає, за що вона любить, поважає, або ненавидить. З жінками спілкується з почуттям глибокої солідарності, лідер таких компаній, у них вона знаходить спільниць і однодумниць, дружба з якими може тривати роками. З чоловіками, не допускає зайвої «слабкості», жіночності або ігор у кохання. Вона не прагне до шлюбу, а в деяких випадках навіть уникає його. Її притягають партнерські, дружні відносини. Чоловік для неї - друг і соратник, у них, як правило, спільні інтерес і погляд на життя, іноді в них збігаються й мети. Їй цікаві інтелектуально розвинені чоловіки творчого складу з різнобічними талантами.

Афіна (Мінерва) – архетип, символом якого є інтелект, стратегічний розум і практицизм; не піддаються своїм емоціям і здатні спокійно, раціонально й практично вирішувати конфлікти, вони також внутрішньо цільні; подобається атмосфера зосередженого напруженого досягнення мети, при цьому мета завжди конкретна, реальна й має для неї значення; подобаєтся співпрацювати із чоловіками, її цікавить їх конкретний і логічний розум; не розуміє емоційних сплесків жінок інших, більш чуттєвих архетипів; практична спокійна, хоча й активно діюча жінка, що вміє оцінювати свої можливості, учиться на помилках минулого. Як правило, не має подруг, оскільки занадто реалістично дивиться на світ. Сильна жінка, що цінує таку ж силу в чоловіках, що йдуть до своєї мети незважаючи ні на які перешкоди, - сильних, винахідливих і щасливих переможців у сучасній боротьбі за владу; їй цікаві сильні чоловіки, які багато чого домоглися в житті. Ця жінка має тонку інтуїцію й почуває таку силу переможця. Їй не цікаві мрійники і їхні почуття, сама вибирає успішного чоловіка й тонко направляє його в потрібну їй сторону. Щоб уникнути можливих внутрішньоособистісних конфліктів необхідно рефлексувати не тільки над ситуаціями, але й навчитися розуміти й виражати свої почуття, і емоції, не боячись здатися слабкою.

Гестія (Веста) – максимальна цілісність; розвинений внутрішній світ; «річ у собі», символ інтровертованої самодостатності, вона емоційно закрита від повсякденного світу, володіє емпатією і може відчувати людей, розуміти їхні мотиви, усвідомлювати ситуацію, що відбувається, але вона не відчуває в цьому потреби, їй комфортно в повній самітності або у вузькому колі знайомих, де вона створює навколо себе ореол спокою; спокійна жінка, що занурена у свої переживання й сама ж є їхнім ініціатором; мало що цікавить й усілякі інтереси або знайомства, як правило, відбуваються в результаті впливу інших архетипів. Може мати декілька подруг, які так само не мають потреби в частому спілкуванні; просто вміє слухати й приймати почуття інших, віддаючи своє тепло, розраду або привітність гостям. Не будує відносин із чоловіками, звичайно її спокій притягує більше екстравертованого чоловіка, що і бере ініціативу. Важливий будинок і затишок, - класична домогосподарка, їй подобається створювати комфорт, на самоті вона може поринати у своє світотворення. Її влаштовують відносини, у яких чітко розподілені обов'язки, вона не цікавиться справами чоловіка й не має потреби в його участі в її справах по дому. Така жінка може з раннього віку присвятити себе якої-небудь релігії й залишатися їй вірної протягом всього життя. Для повноцінного життя в повсякденному світі Гестії необхідно розвивати соціальні навички й екстравертовані якості.

Гера (Юнона) – дуже мінлива, запальна й ревнива, але в той же час повністю залежить від того, одружена вона чи ні; робить чоловіка центром свого світу, якщо ж такої можливості немає, вона може впасти у відчай; живе заміжжям - це все, що їй потрібно, вона більше нікого не пускає у своє життя, навіть діти для неї на другому плані, вона тримається на певній відстані від навколишніх і намагається огородити від зайвого спілкування свого обранця. Для такої жінки увесь світ зосереджений в «ньому» - це й зміст, і ціль її життя. Близькі відносини із чоловіком для неї - емоційний захист, дуже чітко окреслює для себе границі - знаходячись без чоловіка вона може мати знайомих або навіть подруг, але, як тільки в її житті з'являється чоловік, вона відразу міняє до них своє ставлення, і втрачає всякий інтерес до колишнього життя. З жінками, як правило, складається в контексті пар; може тривалий час спілкуватися із замужніми жінками й дружити родинами, однак це скоріше статусна дружба, оскільки якщо шлюб подруги з якоїсь причини розпався, ця жінка автоматично знецінюється й перетворюється в погрозу її шлюбу; жінки - це потенційна погроза, якщо така жінка довідається про зраду чоловіка, то скоріше обвинуватить жінку, що його спокусила, чим свого «ідеального» чоловіка. У чоловікові шукає впевненість і силу, що часто виражається в соціальному статусі. Такі жінки більше уваги приділяють зовнішнім сторонам життя, тому часто помиляються. Від чоловіка вона шукає надійність і силу, але часто вибирає зовні успішного чоловіка, у якому є присутнім емоційна незрілість, авторитарність і байдужність до почуттів інших, довідається про такі якості занадто пізно» приймає такі якості, оскільки найстрашніше для неї це залишитися одною, тому вона неодноразово жадає від свого «Зевса» обіцянки зберігати вірність, підсвідомо розуміючи, що це неможливо й що вона його не залишить ні за яких умов. Необхідні інші богині для повноцінного життя в шлюбі й самоті, сама ж Гера дуже залежна від свого статусу дружини.

Деметра (Церера) – архетип всеосяжної турботи й постійного тепла, він здійснюється через постійне вирощування й турботу про близьких людей і приносить більшу травму, якщо інстинкт турботи не може реалізуватися з якої-небудь причини; способом реалізації себе в житті є турбота й допомога іншим. Якщо ця жінка мати, то її діти - це її продовження, вона вкладає в них те, що потрібно їм, іноді ототожнюючи себе з дитиною, стаючи з ним одним цілим. Якщо така жінка працює, то як правило, в організаціях, пов'язаних з допомогою людям; прагне підтримати кожного, альтруїстична, віддана людям і переконанням до впертості; не прагне до статусу в суспільстві або незалежності, найважливіше для неї - це створення дружної родини й близьких емоційних відносин. З жінками може встановлювати стосунки навіть більш близькі, ніж із чоловіком; дружба таких жінок будується на їхній спільних інтересах, тому, як правило, у подругах присутні архетип Деметри або Персефони; невластива заздрість до чужих успіхів: єдине, чому вона може заздрити іншим жінкам - це їхнім тісним відносинам з дітьми. Чоловіків не вибирає й рідко закохується, а скоріше ставиться до них, як до хлопчиків, які мають потребу в її допомозі. Вона відгукується й стає матір'ю для такого чоловіка. Часто це чоловік творчого складу, що відчуває себе незрозумілим і недостатньо визнаним, може дозволяти собі безвідповідальність і творче безладдя. Такий чоловік емоційно незрілий і нездатний до дійсно близьких відносин; приймає такого чоловіка, жаліє й цінує його таланти, прощає його примхливе й недбале поводження до себе, якщо він скаже, що цінує її доброту, турботу й розуміння. Другий варіант - мати сімейства, якщо чоловік старший і бачить у ній мати його дітей. Необхідно вчасно навчитися думати не тільки про допомогу комусь, але й про те, що потрібно саме їй.

Персефона (Прозерпина) – архетип, що формує особистість під впливом інших людей;може бути зовсім різною, оскільки основною рисою цього архетипу є пасивність, піддатливість і покірність чужій думці; Володарка; може прожити все життя, так і не довідавшись, чого хоче; нерішуча вічна дівчина, що тільки спостерігає за тим, як хтось або щось впливає на її життя, у неї немає цілей, думки й навіть певних бажань, вона, як «Душечка», живе думками навколишніх, не розвиваючи власні почуття; завжди залишається юною й потребуючої турботи, у будь-якому віці вона виглядає й поводиться набагато молодше свого віку; з легкістю підбудовується під вимоги навколишнього середовища й стає такою, якою її хочуть бачити, цікаво що при цьому сама не відчуває дискомфорту або яких-небудь почуттів; часто продовжує й розширює своє життя через дочку. Жінки ставляться доброзичливо й, як правило, поблажливо; часто дружить із жінкою, у якої сильна цілісна особистість, що розширюється за її рахунок, піде за нею й у точності повторює все те, що бачить, часто навіть не усвідомлюючи цього. Із чоловіками - дитина, пасивна, наївна й сором’язлива. Приваблює чоловіків трьох типів: 1) такі ж емоційно незрілі й досліджуючи світ, часто це перше підліткове кохання, у якому вони вчаться почувати один одного, у таких відносинах залишається незрілою й залежною від родини; 2) більш діловий, твердий і владний чоловік, якого приваблює її жіночність і крихкість, протилежна його якостям. Вона закохується в його силу, владність і індивідуальність, який їй так не вистачає; 3) чоловіка, яким по різних причинах складно й незатишно з «дорослими» жінками. З юною й наївною їм легше здаватися сильнішими й досвідченішими. Момент заміжжя все-таки може стати для неї переломним моментом, якщо вона закохується в людину, що не подобається її матері, вона виявляється перед вибором. Якщо вибір буде зроблений на користь заміжжя й Персефона зможе емоційно відділитися від матері, вона згодом стане зрілою особистістю, якщо ж цього не відбудеться - вона залишиться вічною дівчиною-підлітком. Необхідно якнайчастіше рефлексувати, прислухатися до своїх почуттів і навчитися диференціювати свої почуття від чужих.

Афродіта (Венера) – архетип жіночності, чуттєвості й відчуття прекрасного. Найбільш творчий жіночий архетип, будить творчу, істинно жіночу силу. Основна риса - її несвідома привабливість для чоловіків, вона випромінює тепло, і чарівність, навіть якщо не має яскравої зовнішності; живе за принципом «тут і зараз», вона легка й часто безтурботна, товариська й цікава розмаїтістю ідей і яскравих реакцій; поринає в почуття й емоції що відбувається, будь то цікава робота, пов'язана зі спілкуванням або кохання, яким вона віддається без залишку. Така жінка притягальна для чоловіків і їй вони так само цікаві, часто жінки вважають її суперницею, і небезпідставно. У силу її привабливості, сексуальності й чуттєвості їй складно в моральних і релігійних аспектах, така жінка може відчувати почуття незручності або провини за свої почуття, якщо не навчиться управляти енергією Афродіти. Досить доброзичлива до інших жінок: у неї багато подруг, яким подобається її легкість і мінливість, але ця дружба рідко буває тривалою, тому що необов'язкова й часто може бути неуважної до інших; багато жінок бачать у ній суперницю й вступають у конфлікт. Чоловіків сильно притягає, однак відносини вони створюють поверхневі. Може, вийшовши заміж, мати безліч коротких зв'язків і не вважати їх зрадою; не переживає через зради чоловіка, їй подобаються вільні відносини. Це чиста енергія, для повноцінної й найбільш продуктивної її реалізації необхідно так само розвивати архетипи Афіни й Гери. Афродіта це жінка-свято і їй потрібно навчитися ним керувати.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 235; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.244.83 (0.054 с.)