Тема II. Образотворче мистецтво Київської Руси (Х-ХІІІ ст.) 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема II. Образотворче мистецтво Київської Руси (Х-ХІІІ ст.)



1.Особливості скульптурної пластики періоду Київської Руси:

а)рельєфи саркофагів;

б)рельєфи шиферних плит;

в)дрібна культова пластика;

г)галицькі керамічні плитки з рельєфними зображеннями.

2.Монументальне малярство Київської Руси:

а) мозаїки та фрески Десятинної церкви у Києві, Спаського собору у Чернігові, Успенського собору Києво-Печерської лаври;

б)мозаїки та фрески Софійського собору;

в)мозаїки та фрески Михайлівського Золотоверхого монастиря; г) фрески Кирилівської церкви.

3.Книжкова мініатюра, її особливості та зразки.

Тема III. Образотворче мистецтво України-Руси XIV- перш, половини XVI ст.

1.Монументальне малярство:

а)історичні джерела про художників з Києва, Галичини і Волині;

б)стінопис у замковій каплиці св. Трійці (1418) в Любліні,

в)розписи кафедрального костела в Сандомирі (1430),

г)фрески каплиці Чесного Хреста на Вавелі (1470);

д)розписи Успенської церкви в Лужанах (1453 - 1458) і замкової каплиці в Хотині (1475- 1480);

є)розписи церкви св. Онуфрія в Лаврові (XV - початок XVI ст.); ж)розписи Вірменської церкви у Львові (кінець XV - початок XVI ст).

2. Книжкова мініатюра XIV - початку XVI ст.:

а)Київська Псалтир 1397 p.;

б)наївне малярство в оформленні рукописів XV ст. («Поучення Сфрема Сиріна», 1492),

в)творчість Андрійчини Многогрішного («Служебник»), «Євангеліє» з Новгорода, Холмське євангеліє.

3. Скульптура XIV - XV ст.:

а)розвиток золотарства. Шата Галицького Євангелія ХІУ ст.;

б)традиції Київської Русі в рельєфах Києво-Печерської лаври, 1470.

 

Тема IV. Українське мистецтво другої половини XVI - першої половини XVII ст.

1.Скульптура в Україні в кінці XVI - XVII ст. і її жанри: а) роль скульптури в архітектурі - рельєфи Успенської церкви Львова; каплиця Кампіанів (1629); костел св. Лаврентія (1604 - 1609) в Жовкві.; ансамбль Бернардинського костелу (1600 - 1630); каплиця Боїмів (1609 - 1615);

б) надтрунна скульптура і її різновиди: епітафія; погрудний портрет; надгробки з постатями померлих; портрет поясний;

в)маскарони.

2. Малярство - монументальні розписи:

а)стінопис в «Чорній Кам'яниці» Львова;

б) розписи церкви Спаса на Берестові в Києві (1640 - 1644);

в)стінопис дерев'яних церков;

г)Церква Св. Духа (раніше св. Бориса та св. Гліба) в Потеличі;

д)розписи вівтаря церкви Воздвиження Чесного Хреста в Дрогобичі (1613).

3. Портрет кінця XVI - першої половини XVII ст.:

а)епітафіальний;)ктиторський;

в)натрунний;

г)поняття (термін) «сармацький портрет».

4.Графіка:

а)Пересопницьке Євангеліє (1556 - 1561);

б)Євангеліє з Хищевич, 1547; Євангеліє з с. Гримне, 1602, майстер Андрій Пеленичка;

в)«Служебник Петра Могили (1633).

5. Значення першодруків Івана Федорова. Виникнення книжкового дизайну. Розвиток гравюри і поширення друкарства.

Тема V-VІ.Українське мистецтво другої половини XVII -XVIII ст.

1.Скульптура.

а)різьблення і скульптури в іконостасах і вівтарях, іконостаси православних і греко-католицьких церков;

б)роль скульптури в кам'яницях Львова;

в)надгробки, еволюція стилю; епітафіальні портрети в церквах;

г)«католицьке» бароко у львівській скульптурі і в інтер'єрах костьолів;

д)творчість Й. Пінзеля;

є) розвиток скульптури Лівобережної України і Києва; ж) творчість С. Шалматова.

2.Малярство:

а)малярські майстерні Києво-Печерської лаври, Миргорода, Хорола, Новгород- Сіверського; майстерні Жовкви, Судової Вишні, Посади Риботицької, Дрогобича, Самбора, Почаєва.

3.Монументальне малярство:

а)розписи Успенського собору Києво-Печерської лаври;»

б)розписи початку XVIII ст. Софії Київської;

в)фрагменти розписів Густинського Троїцького монастиря 1671 р.; малярство в Троїцькому соборі Чернігова 1695 р.;

г)розписи світських будівель - Києво-Могилянської академії, Переяславської семінарії (середина XVIII ст.), Архієрейського будинку в с. Андруші (1775);

д)батальні панегіричні твори в інтер'єрі костелу св. Лаврентія в м. Жовква; є)батальні композиції лицарського залу в замку в Підгірцях XVII - XVIII ст.; ж)розписи костелу єзуїтів 40-ві рр. XVIII ст.; костелу Бернардинів;

з)монументальне малярство в дерев'яних церквах.

4.Портрет:

а)натрунний портрет;

б)ктиторські портрети;

в)епітафіальні портрети і їх оригінальні вирішення;

г)продовження традиції «сармацького» портрету.

5.Українські художники кінця XVIII ст. в Петербурзі. Значення В.Л.Боровиковського (1757 - 1825) і Д. Левицького (1735 - 1822) для розвитку російського мистецтва.

6. Львівські художники - вихованці західноєвропейських художніх шкіл. Остап Білявський (1740 - 1804) і Лука Долинський (1745 - 1824).

7.Графіка другої половини XVII - XVIII ст.:

а)гравюра, як пануючий вид мистецтва графіки України;

б)розвиток деревориту, мідьориту, офорту; в) релігійна книга і її ілюстрація;

г)Леонтій і Антоній (Олександр) Тарасевичі;

д) І.Щирський (7-1713);

є)Н. Зубрицький, Д. Сенкевич, брати Йосип та Адам Гочемські; ж)майстер бароко А. Козачківський; творчість Григорія Левицького-Носа (1697- 1769).

8.Рукописна книга кінця XVII - XVIII ст.:

а)«Служебник» Лазаря Барановича (1665);

б)«Літопис Величка»;

в)ілюстрації В. Григоровича-Барського (1701 - 1747) до щоденника мандрів.

9.Народна картинка «козак-мамай». Дискусія щодо виникнення композиції.

Тема VII. Українське мистецтво XIX ст. Скульптура класицизму і романтизму.

1.Діяльність І. Мартоса, П.Клодта, В.Демут-Маліновського, Ф.Щедрина.

2.Розвиток монументальної скульптури у перш, половині XIX ст.:

а)пам'ятник на честь Магдебурзького права у Києві;

б)пам'ятник Рішельє в Одесі;

в)колона Слави у Полтаві.

3.Розвиток монументальної скульптури у др. половині XIX ст.:

а)пам'ятник кн. Володимиру у Києві;

б)пам'ятник Б.Хмельницькому у Києві;

в)пам'ятник Миколі І;

г)пам'ятники Олександру II, Столипіну.

4.Діяльність українського скульптора Л.Позена.

5.Творчість П. Забіла (Забелло); В.Беклемішева, Б.Едуардса, Г.Кузневича, М.Гаврилка, М.Паращука, Ф.Балавенського.

Тема VIII. Українське мистецтво XIX ст. Живопис класицизму, романтизму, реалізму.

1.Розписи храмів:

а)Володимирського собору;

б)Кирилівської церкви.

2..Ознаки класицизму в образотворчому мистецтві:

а) творчість художників-кріпаків: В.Тропініна, К.Павлова; І.Зайцева, Г.Лапченка, І.Усенка, П.Золотухи, С. Алексеева;

б)пейзаж як самостійний жанр - акварелі О.Кунавіна, пейзажі І.Сошенка, картини М.Сажина,творчість В.Штернберга

в) творчість портретистів П.Шлейфера, Г.Васька, О.Рокачевського, М.Брянського, Д.Безперчого, А.Мокрицького, Є.Крендовського.

3.Новий етап у розвитку українського образотворчого мистецтва - творчість Т.Шевченка.

4.Вплив творчості Т.Шевченка на творчість Л.Жемчужнікова, І.Соколова, К. Трутовського та інш.

5.Товариство пересувних художніх виставок. Основоположники - І.Крамськой, М.Ге, І.Рєпін, М.Ярошенко, М.Кузнецов, М.Пимоненко, Бодаревський, А.Куїнджі (Шаповал), Дубовський, Лагоріо та інш.

6.Художня освіта в Україні - одеська малювальна школа (1865), Харківська малювальна школа, Київська малювальна школа М.Мурашка (1875).".

7.Проблеми післяреформенного села у творах М.Кузнецова, К.Костанді, М.Пимоненка, П.Мартиновича, Опанаса Сластьона, І Селезньова, Г.Дяченка.

8.Західна Україна. К.Устиянович, Т.Копистенський.

9.Українська національна школа пейзажного живопису: В.Орловський, С.Васильківський, С.Світославський, Г.Ладиженський, П,Левченко, К.Крижицький, М.Ткаченко, Т.Дворников, Г.Головков 10.Київський період (1884-1889) М.Врубеля.

11.Башкірцева М. - яскраве явище духовного життя.

Тема IX. Українське мистецтво XIX ст. Графіка.

1.Т.Шевченко. Серія офортів „Живописна Україна.

2.Л.Жемчужніков. Гравюри. Офорти.

3.К.Трутовський. Ілюстрації до творів І.Крилова, М.Гоголя, М.Лермонтова, І.Гончарова, Т.Шевченка.

4.П.Мартинович. Ілюстрації до „Енеїди."

5.0панас Сластьон-графік, ілюстратор творчості Шевченка.

б.Києвська малювальна школа на чолі з М.Мурашком.Розвиток літографії

Тема X. Українське мистецтво XX- поч.ХХІ ст. Скульптура модерну, неокласицизму, реалізму тощо.

1.Скульптура к. XIX - поч. XX ст. Епоха модерну та неокласицизму: Ф.Балавенський; І.Кавалєрідзе; В.Іщенко; В.Клімов та інш.

2.Архипенко О. (1887-1964) - всесвітньовідомий український митець.

3.Скульптори Західної України: Війтович П.; Попель А.; Паращук М.; Кузневич Г.; Брин-ський М., тощо.

4.Скульптура 20-х рр. XX ст. - поч. XXI ст. (соцреалізм):учениця О.Родена - Е.Блох; І.Севера - випускник 3-х академій; Б.Кратко; Л.Муравін; М.Лисенко; В.Клімов, Ж.Діндо та інш.

5.Післявоєнна київська школа реалізму: Н.Дерегус-Лоуренс; М.Рябінін; Д.Крвавич; Я.Ражба; В.Клоков; М.Грицюк; Б.Довгань, тощо.

6.80-90-ті роки XX ст. - поетика фігуративної пластики: Ю.Сінкевич; М.Рапай; С.Прокопов;

В.Федорук; Л.Козлов; Г.Севрук; О.Пінчук; В.Притула та інш.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 143; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.90.141 (0.01 с.)