Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

EXERCISE 4. Use the correct form of the verb in Passive Voice. Translate.

Поиск

 

1. You (advise) to wear sensible shoes in winter. 2. The time before bed (spend) very pleasantly. 3. Sniffer dogs (use) by police to detect drugs and explosives. 4. Last night huge pine trees (uproot) by the storm. 5. You (allow, not) to buy cigarettes if you are under sixteen. 6. Toyotas (manufacture) in Japan. 7. This road never (clean). 8. Gold (discover) in Eastern Canada. 9. When I saw him, he (chase) by a large dog. 10. Seve­ral towns (destroy) by the eruption of Vesuvius. 11. This coffee just (make), help yourself! 12. You ever (cheat)? You ever (make a fool of)? 13. The mirror (break) while it (move) into the hall. 14. - How the word "magazine" (pronounce)? - The stress should (put) on the third syllable. 15. The table (lay) now. You (serve) in a few minutes. 16. For months, the baby kangaroo (protect), (feed) and (teach) to survive by its mother. 17. I feel that I (watch) now by somebody. 18. These shirts (iron, not) yet. 19. Love stories always (sell) well. 20. Oranges and tangerines are very useful, besides, they (peel) perfectly. 21. I just (tell) that my house (knock down) next month. 22. My sweater (wash) badly so I put it into the washing-machine.

EXERCISE 5. Translate the following sentences

 

1. Вся домашняя работа сделала: ошибки исправ­лены, новые слова выучены, предложения переведены, сочинение написано. 2. Тихо! Не шумите! Она сейчас проходит интервью. 3. Радио «Европа-плюс» слуша­ют во всей России. 4. Это вкусное блюдо было приго­товлено итальянским поваром. 5. Многие современ­ные лекарства делают из растений. 6. Музыка к опере «Женитьба Фигаро» была написана Моцартом. 7. Результаты экзаменов будут объявлены завтра утром.. 8. Не прикасайся к забору. Его только что покрасили. 9. Все деревья и цветы в этом саду посажены мною. 10.Книжные полки в его комнате покрыты пылью.11. Торт все еще печется, тебе придется подождать. 12. Новый роман Шелдона отлично читается. 13. Вся мебель в доме моих родителей сделана из натурального дерева. 14. В английском языке одно и то же слово часто пишется и произносится по-разному.

EXERCISE 6. Open the brackets using the verbs in Present, Past, Future Simple. Translate.

 

1. Tea (to drink) every day. 2. The birthday card (to receive) last Friday. 3. This package (to send) to the USA next week. 4. Martha (to ask) at the math lesson yesterday. 5. These kinds of flowers usually (to plant) in early June. 6. Jessica (to invite) to a great party last weekend. 7. Hockey (to play) in winter time. 8. Jacksonville (to build) in 1924. 8. His article (to publish) in this magazine a year ago. 9. Grandma (to receive) a phone call from his old friend this morning. 10. Mushrooms (to gather) in autumn.

 

EXERCISE 7. Translate into English using:

· Present Simple Active, Passive;

· Past Simple Active, Passive;

· Future Simple Active, Passive;

1. Она каждый день рассказывает ему смешные шутки. 2. Ему каждый день рассказывают смешные шутки. 3. Вчера я попросил у нее учебник по французскому. 4. Вчера меня попросили дать учебник по французскому. 5. Завтра я принесу новый диск. 6. Завтра мне принесут новый диск. 7. Ребенок каждый день показывает маме свои рисунки. 8. Маме каждый день показывают рисунки ее ребенка. 9. Прошлой зимой я научился кататься на коньках. 10. Прошлой зимой мой старший брат научил меня кататься на коньках. 11. Я сегодня вечером пойду в магазин и куплю новый телевизор. 12. Сегодня вечером родители купят мне новый телевизор. 13. Каждое утро я кормлю мою собаку. 14. Каждое утро мама кормит ребенка овсянкой. 15. Я дала ей пару журналов о моде. 16. Мне дали посмотреть пару журналов о моде. 17. Он поблагодарит его за помощь на сегодняшней вечеринке. 18. Его поблагодарят за помощь на сегодняшней вечеринке. 19. Я храню письма моих друзей в этой коробке. 20. Письма моих друзей хранятся в этой коробке.

 

EXERCISE 8. Remake the sentences using Passive Voice like shown in the example:

We often speak about him – He is often spoken about.

 

1. They thought about Martin all the time. 2. The doctor will operate this old woman in a week. 3. They looked for the newspaper everywhere. 4. Nobody slept in this bed. 5. The neighbor asked for the telegram. 6. Everybody listened to the lecturer with a great attention. 7. The senior students laughed at the freshman. 8. The young mother looked at her little baby with great care. 9. Nobody lived in that old house. 10. They told him to prepare a report on that subject.

ADDITIONAL STUDY: SAND.COPPER.

I. Read and translate the text

SAND

Sand is a collection of tiny rocks. Sand is the result of the breakup of the solid rock surfaces of the earth during a period of million years. Some rock fragments undergo a chemical action or become dissolved into a fine powdery mass that becomes soil. The fragments that are too hard or could resist the chemical action remain gritty particles that we call sand. Each particle may be from a tenth to a hundredth of an inch in diameter.

In the breakup of ancient rocks, pieces of gravel would be picked up by floods and rivers and they would be rolled along down into the valleys and river beds. As they rolled, many of the gravel pebbles were cracked and gradually they become worn down into grains of sands.

If you look at sand under a magnifying glass, you will notice that there can be quite a collection of different particles. Those that are smooth and well-rounded have either traveled a long distance or have been churned around by the surf on the shore of an ocean. The particles with sharper edges have splintered off more recently and have not traveled very far.

Usually each grain of sand is composed of only one mineral. But if you pick up a handful of sand, there may be a variety of minerals in it. The most common mineral in sand is quartz. If there are iron compounds in the sand, it may have interesting colors. Some sands contain rare minerals such as gold, zircon, and garnet. The “white sands” of New Mexico are nearly pure gypsum. Some sand is so firm and hard packed that it can be used by the presence of just enough water to fill the spaces between the grains.

Vocabulary

to breakup - разрушать

solid - твердый

rock – камень, скала

surface - поверхность

fragment – фрагмент, элемент

to undergo - претерпевать

to dissolve - растворять

gritty – твердый, песчаный

particle - частица

gravel - гравий

to roll – катить

river beds – дно реки

pebble – галька

to magnify - увеличивать

glass - стекло

smooth - гладкий

well-rounded - закругленный

to churn - сбивать

surf - прибой

to splinter off - раскалывать

handful - горсть

compound - соединение

firm - прочный

hard packed - уплотненный



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 736; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.192.2 (0.005 с.)