Відмінність між людиною та твариною 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Відмінність між людиною та твариною



 
 
Людина за допомогою цілеспрямованої діяльності відособлюється від світу

 


Діяльність як специфічний прояв людської активності __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Людина є родовою істотою. В процесі своєї діяльності вона переводить субстанційний зміст всесвіту у внутрішні форми свого руху.

«У людини існування передує сутності».

«Людина – це проект».

(Ж.П.Сартр)

 

 

Людина в класичних філософських концепціях

Аналіз сучасних концептуальних підходів до поняття "людина" доцільно почи­нати з історії філософської антропології.

Проблема людини у філософії Стародавньої Греції

Філософи античності тривалий час розглядали людину як подібність космосу, як "малий світ" – мікрокосмос. Надалі людина розглядалася у більш широкому аспекті:

 
 

 


" Людина – міра всіх речей, існуючих, що вони існують, а неіснуючих, що вони не існують "

(Протагор)

 

 


Представники цієї філософії розглядають людину як образ Бога. Душа є "подих" самого Бога, а людина змінюється з позиції не розуму, а серця.

Один із головних принципів філософії цієї епохи – антропоцентризм. Людина характеризується як автономна істота, як жива цілісність.

 

           
   
Проблема людини у філософії епохи Відродження
 
   
 

 


Філософія Нового часу акцентує увагу насамперед на проблемі пізнання.

 

 

Представники німецької класичної філософії наголошують на раціональному, духовному началі в людині.

       
 
 
   

 

 


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Засновники цієї філософії розкривають єдність людини з природою, їм властиві заглибленість у внутрішнє буття людини, кордоцентризм або філософія серця, тобто емоційно-вольова сутність людини.

Марксистська концепція Процес виділення людини зі світу тварин відбувався під впливом суспільно-трудової діяльності, на основі якої сформувалась людина як суспільна за своєю сутністю істота. Сутність людини є універсальною і вона може розвиватися у системі суспільних відносин. Водночас, відчуження таких відносин віддзеркалюється у відчуженості людської сутності, коли розвиток суспільства на рівні виробництва відбувається за рахунок деградації сутнісних сил людини.
Філософська антропологія про проблеми людини

 

           
   
Концепція неотомізму Вихідним принципом католицької релігії був і залишається принцип переважання духу над матерією. Звідси неотомістичне трактування сутності людини як самосвідо­мості. Духовне начало у людини є гіпертрофоване, наділене трансцендентною сутністю.
 
 
Концепція екзистенціалізму Людина є конкретною неповторною особистістю, є істота духовна, фізична і тілесна, їй притаманне прагнення до свободи. Модель людини – це людина у стані пограничної ситуації на межі життя і смерті, людина відчаю і страждання.
 
   
Концепція фрейдизму Розглядає людину як істоту переважно психічну, структурними компонентами якої (душі) є Ід (Воно), Его и Суперего. Підносить несвідоме над свідомістю. Джерела культури, релігії, мистецтва, всього людського представники фрейдизму вбачають у не­свідомому, відносно якого людина не усвідомлює себе

 

 


Висновки:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Питання для самоконтролю:

1. Чим відрізняється людина від тварини?

2. Що означає «бути родовою істотою»?

3. Чим відрізняється тлумачення людини в античності та середньовіччі?

4. Чим обумовлюється раціоналізація сутності людини у філософії Нового часу?

5. За якими закономірностями німецька класична філософія завершилася ототожненням сутності людини з філософською самосвідомістю?

6. Які особливості відзначають слов’янську філософію у тлумаченні людини?

7. Чи є щось спільне між екзистенціальною та фрейдистською інтерпретаціями людини?

8. У чому полягає відмінність марксистського та фейєрбахівською концепціями людини?

План лекції 2.

1. Походження людини. Антропосоціогенез.

2. Особистість як продукт і творець суспільного буття.

Рекомендовані джерела:

Основні: 10, с. 98–126; 11, с. 336–367.

Додаткові: 19, с. 116–121; 50; 54; 55.

Міні-лексикон:

свобода, людина, індивід, індивідуальність, особистість, антропосоціогенез, діяльність, мислення.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 400; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 34.230.68.214 (0.023 с.)