Тема. Дворянство як міф про краще життя (за комедією Івана карпенка-карого «мартин Боруля») (2 год. ) 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема. Дворянство як міф про краще життя (за комедією Івана карпенка-карого «мартин Боруля») (2 год. )



IV. ПЛАН ПРАКТИЧНИХ І СЕМІНАРСЬКИХ ЗАВДАНЬ

І семестр

Практичне заняття 1

Тема. Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім'я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного. Робота з текстом (2 год.)

План заняття

1. Суспільні процеси, що вплинули на стосунки сім’ї Кайдашів.

2. Причини сутичок та сварок між членами родини.

3. Найкомічніші епізоди повісті.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Бондаренко Ю. "Кайдашсва сім'я" Івана Нечуя-Левицького в контексті національного виховання школярів // Дивоелово. - 1998. -№ 9.

2. Бертій О. Народні джерела психологізму творів І.Нечуя-Левицького//Народна творчість та етнографія.- 1988. - №6.

3. Гончар О. Змінюються часи - Нечуй зостається //Літературна Україна.- 1988.— 1 грудня.

4. Грінченкова М. Спогади про Івана Нечуя-Левицького // Вітчизна. – 1993 - №1.

5. Єфремов С. Іван Нечуй-Левицький // Єфремов С. Історія українського письменства.- К., 1995.

6. Іванченко Р. Іван Нечуй-Левицький: Нариси життя і творчості. – К: Дніпро, 1980.

7. Мандрика М. Нечуй-Левицький - перекладач Біблії // Слово і час. – 1993- №5

8. Мовчун А. Українські народні звичаї та обряди в "Кайдашевій сім'ї" Івана Нечуя-Левицького// Українська мова і література в школі. - 1993. - № 7.

9. Погребенник В. І. Нечуй-Левицький // Українська мова та література. - 1998 - № 21.

10. Чемерис В. Там, в Україні, де долинами тихо тече Рось: Про життя і творчість І.Нечуя-Левицького // Літературна Україна. - 1997. - № 38.

 

 

Семінарське заняття 1

Тема. Проблема «пропащої сили» у романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2 год.)

План для порівняльної характеристики Івана Вареника, Чіпки Варениченка, Максима Ґудзя

1. Іван - кріпак, Чіпка та Максим - з народження вільні люди.

2. Комплекс неповноцінності у Івана та Чіпки. Усвідомлення власної гідності Максимом (дитинство і юність).

3. Відсутність моральних орієнтирів у даних персонажів.

4. Солдатські дороги Івана Вареника та Максима Ґудзя - різні дороги, різне життя.

5. Любов і сімейне щастя героїв.

6. «Яке життя, така й смерть».

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Гончар О. Перший симфоніст української прози: Панас Мирний // Гончар О. Письменницькі роздуми. - К., 1980.

2. Грицай М. Панас Мирний: Нарис життя і творчості. - К.: Дніпро, 1986.

3. Єфрсмов С. Панас Мирний // Єфремов С. Історія українського письменства. - К.: Феміна,1995.

4. Ободовська Н. "Чому ревуть воли, як ясла повні?" // Українська мова і література. -1996. - №4.

5. Погребенник В. Панас Мирний //Українська мова та література. - 1998. - №21.

6. Сиваченко М. Корифей української прози: Нарис творчості Панаса Мирного. - К.: Наукова думка, 1967.

7. Федоренко Г. До вивчення композиції роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" // Дивослово. - 1994. - № 4.

8. Черкаський В. Вивчення творчості Панаса Мирного: Посібник для вчителів. - К.: Радянська школа, 1983.

9. Черкаський В. Художній світ Панаса Мирного. - К., Дніпро, 1989.

 

Семінарське заняття 2

Тема. Розвиток української драматургії і театру другої половини ХІХ століття (2 год.)

План заняття

1. Театральне мистецтво в Україні сягало своїми корінням у сиву давнину, брало початок з фольклору.

2. Передумови виникнення нового театру в XIX столітті сприяли піднесенню національної свідомості народу.

3. Діяльність «театру корифеїв».

4. Визначна роль Марка Кропивницького у створенні театрального колективу.

5. Вагомий внесок у розвиток театрального мистецтва в Україні братів і сестри Тобілевичів (І.К.Карпенка-Карого, Миколи Садовського, Панаса Саксаганського, Марії Садовської-Барілотті).

6. Марія Заньковецька - зірка української сцени.

7. Великий внесок Михайла Старицького у матеріальне зміцнення трупи, організацію оркестру.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Вієвський В. Дещо про творчу лабораторію драматурга: Про Івана Карпенка-Карого // Дивослово. - 1995. - № 9.

2. Вієвський В. З творчої лабораторії комедіографа: Іван Карпенко-Карий // Вітчизна. -1995.-

№ 11 - 12.

3. Горик Н. Іван Карпенко-Карий - батько новочасного українського театру: Огляд житгя і творчості // Дивослово. - 1998. - № 9.

4. Історія української літератури ХХ століття. - К., 1998. - Кн.1.

5. Красильникова О. Історія українського театру ХХ сторіччя. - К., 1999.

6. Кудрявцев Л. Його театр - цілий світ: Завтра виповнюється 155 років з дня народження Івана Карпенка-Карого // Україна молода. - 2000. - 26 вересня.

7. Михайлишин І. Коли новаторство стає традицією: Вплив творчості І.Карпенка-Карого на українську трагедію// Вітчизна. - 1987. -№ 8.

8. Новиков А. Маловідома сторінка з творчого доробку М.Кропивницького про драму "Олеся" // Дивослово. - 2002. - № 6.

9. Новиков А. "Скрутна доба" Марка Кропивницького // Українська мова і література в школі. -2001. -№3.

10.Паньківський С. Зі спогадів старого актора: До 150-річчя від дня народження М.Старицького// Вітчизна. - 1990. -№ 11.

11.Перепелиця П. За скупими рядками спогадів: До біографії М.Кропивницького // Вітчизна.- І990.- № 10.

12.Працьовитий В. Національний характер в українській драматургії 20-30-х років ХХ століття. - Львів, 1999.

13.Присяжна Б. Їх не торкнулась суєта, не загубились в морі віковічнім: До 160-річчя від дня народження письменника М.Старицького // За вільну Україну. - 2000. - 15 грудня.

14.Семенюк Г. Українська драматургія 20-х років. - К., 1993.

15.Ткачук М. Вождь і народ у трагедії "Сава Чалий" Івана Карпенка-Карого // Київська старовина.- 1996.- №2-3.

 

 

Практичне заняття 2

Тема. Дворянство як міф про краще життя (за комедією Івана Карпенка-Карого «Мартин Боруля») (2 год.)

План заняття

1. І.К.Карпенко-Карий — найвизначніший драматург української літератури ХІХст.

2. Злободенність тематики комедії «Мартин Боруля».

3. Характеристика образу Мартина Борулі. Позиція самого автора щодо головного героя.

4. Характеристика образів інших членів родини, сусідів та розбещених чиновників.

5. Актуальність п’єси у наш час.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Вієвський В. З творчої лабораторії комедіографа: До 150-річчя від дня народженні І. Карпенка-Карого // Вітчизна. - 1995. - № 11 - 12.

2. Галабутська Г. Життєві і творчі обрії Карпенка-Карого // Дивослово. - 1995. - № І2.

3. Дем'янівська Л. Іван Карпенко-Карий: Життя і творчість. - К: Либідь, 1995.

4. Михайлюк І. Коли новаторство стає традицією: вплив творчості І.Карпенка-Карого на українську радянську трагедію // Вітчизна. - 1987. - № 8.

5. Пільгук І. Іван Карпенко-Карий: Повість про українського драматурга. - К.:Молодь, 1976.

6. Рильський М. Гордість української драматругії: Про творчість Кариенка-Карого // РильськийМ. Статті про літературу. - К., 1980.

7. Спогади про Івана Карпенка-Карого: Збірник. - К.: Мистецтво, 1987.

 

Практичне заняття 3

Тема. Шлях помсти і крові як трагічні сторінки в житті українського і польського народів (за романтичною повістю Михайла Старицького «Оборона Буші») (2 год.)

План заняття

1. Творча діяльність письменника підпорядкована завданням піднесення української національної культури на світовий рівень.

2. «Оборона Буші» - твір про боротьбу українського народу проти загарбників.

3. Пригодницький сюжет, драматизм історико-романтичної повісті.

4. Розкриття внутрішнього духовного світу героїв, які мають право вибору своєї долі.

5. Багатопроблемність твору, символи.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Гуць М. Навколо нього гуртувалися: Спогади О.Стешенко про українського письменника, перекладача, громадського діяча Михайла Старицького//Все для вчителя.- 1999.- № 7.

2. Домницька 1. Слово, окрилене красою: До 150-річчя з дня народження М.П.Старицького // Сільські вісті. - 1990. - 14 грудня.

3. Зеров М. Літературна позиція Старицького // Зеров М. Українське письменство. — К., 2003.

4. Комишанченко М. Михайло Петрович Старицький // Старицький М. – Твори:У 8 т.- К., 1963. – Т.1.

5. Комишанченко М.Михайло Петрович Старицький: Літературний портрет.- К., 1968.

6. Левчик Н. Далекі образи — близькі ідеї / Історична проза М. Старицького // Слово і час. — 1990. — №12.

7. Паньківський С. Зі спогадів старого актора: До 150-річчя від дня народження М.Старицького//Вітчизна. - 1990. - № 11.

8. Поліщук В. "А в цензурнім списку я не напишу": Михайло Старицький і проблема цензури // Дивослово. - 2002.- № 2.

9. Присяжна Б. Їх не торкнулась сула, не загубились в морі віковічнім: До 160-річчя від дня народження письменника М.Старицького // За вільну Україну. - 2000. - 15 грудня.

10.Сокирко Л. М. П. Старицький: Критико біографічний нарис. - К., 1960.

11. Хоменко В. Героїко-патріотичні ідеї народного епосу в історичних драмах М.Старицького та І.Карпенко-Карого // Історичний епос східних слов’ян.- К., 1958.

12. Хорунжий Ю. Великий родовід: М.Старицький // Дзеркало тижня. - 2001. — 20 січня

13. Хорунжий Ю. Старицький-новатор // Молодь України. - 2000. - 12 грудня.

 

Практичне заняття 4

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Горак Р. Феномен І.Франка // Українська мова та література.- 2001.- Ч. 23 -24.

2. Дей О. Іван Франко, життя і діяльність. – К., 1981.

3. Жулинський М. Він знав, «як много важить слово». — 2008.

4. Ткачук М. Лірика Івана Франка. — К., 2006.

5. Чернишенко Л. Від циклу до ліричної драми: 3 творчої історії збірки І.Франка "Зів'яле листя"//Дзвін.-2000.-№ 5-6.-С. 145-151.

6. http://www.pisni.org.ua/persons/31.html (пісні на слова Івана Франка)

7. vakarchuk.com/movies/ivan_franko.

8. http://www.litplayer.com.ua/authors/franko

Семінарське заняття 3

План заняття

1. Історія написання геніального твору.

2. Пролог до поеми – заповіт українському народові.

3. Впевненість поета у відродженні національної самосвідомості і гідності поневоленого, але не скореного єврейського народу.

4. Художня довершеність поеми «Мойсей».

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Вагінська Ю. Поема І. Франка "Мойсей" як заповіт українському народові //Дивослово. - 1996 -№ 8.

2. Горак Р. "Мойсей": До 95-річчя виходу однойменної поеми І.Франка//Дзвін.-2000. -№5-6.

3. Лесик В. Поема І. Франка "Мойсей": Художня структура твору // Дивослово. - 1999. -7.

4. Павличко Д. Поетичний вступ до поеми "Мойсей" І.Франка // Розбудова держави. -2001. -№7

5. Павличко Д. Сучасні акценти у поемі Івана Франка «Мойсей»//Франко І. Мойсей. Поема. — Дрогобич, 2008.

Практичне заняття 5

План заняття

1. Історія написання новели «Intermezzo».

2. Особливості жанру і зміст твору.

3. Зображення складної боротьби в душі ліричного героя.

4. Неможливість втечі від суспільства.

5. Майстерність М.Коцюбинського як імпресіоніста і новеліста.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Агеєва В. Імпресіоністична поетика М.Коцюбинського // Слово і час. - 1994. - № 9 -10.

2. Дсмчук О. Загадка дійових осіб у новелі "Іntermezzo" Михайла Коцюбинського // Українська мова й література в школі. — 2000. — № 2.

3. Завісляк А. Імпресіонізм у творчості М. Коцюбинського // Українська мова та література.- 2000.- №42.

4. Логвии Г. М. Коцюбинський і імпресіонізм //Дивослово. - 1996.-№ 10.

5. Молочко С. Симфонія людської душі й природи в новелі М.Коцюбинського "Іntermezzo": ідея служіння митця народові // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2002. - № 2.

6. Панченко В. Голос туги за гармонією: Новела М.М.Коцюбинського «Intermezzo» // Наукові записки кафедри української літератури [Кіровоградський педінститут ім. В.К.Винниченка].- Кіровоград, 1995. - Вип.1.

7. Шевчук В. Поезія не живе на смітнику: Михайло Коцюбинський та його проза // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. — 2002.

Семінарське заняття 4

План заняття

1. Історія написання повісті «Тіні забутих предків» (1911 р.).

2. Поєднання у творі дійсності і вигадки, реального і фантастичного.

3. Прийоми імпресіоністичного компонування матеріалу, символічно-метафоричного окреслення образів головних персонажів, передачі міфічних уявлень гуцулів.

4. Фольклорне тло твору.

5. Місце творчості М.Коцюбинського в українській літературі кінця ХІХ - поч. ХХ ст.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Білоцерківець Н. "Тіні забутих предків": Любов і смерть у М.Коцюбинського // Сучасність. - 1994. - № 1.

2. Волицька І. Театральні елементи в традиційній обрядовості українців Карпат кінця XIX -початку XX ст. - К., 1992. - 139 с.

3. Кіяновська М. Засоби міфологізації персонажів у повісті М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"// Молода нація. - 1996. -№ 5.

4. Коваль 1. Фольклорна модель похорону у повісті М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"//Молода нація. - І996.-№ 5.

5. Логвиненко Н. Фольклорно-етнографічні джерела повісті "Тіні забутих предків" // Дивослово. - 1997. - № 1

6. Піддубна Р. "Тіні забутих предків" М.Коцюбинського: міфопоетиката ліроепос//Слово і час. - 1992. - № 11

 

Практичне заняття 6

План заняття

1. Повість «Земля» - один з найсильніших творів О.Ю.Кобилянської.

2. Новаторство письменниці у художньому дослідженні порушеної проблеми.

3. Питання авторитету й поваги в селі через відношення до землі.

4. Особливості сюжету і композиції даної повісті.

5. Характеристика образів.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Каменська І. Семантика натяків у повісті О.Кобилянської "Земля"//Слово і час.-2002. - № 5.

2. Ковальчук О. Письменницька позиція в повісті О.Кобилянської "Земля"// Українська мова і література в школі. - 1993. - № 2.

3. Майдаченко П. Роман О.Кобилянської "Земля": погляд через сто років // Київська старовина. - 1998. - № 5.

4. Пригодій С. Неоромантичні твори О.Кобилянської в контексті духовних явищ Європи // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 1998. - № 5.

Практичне заняття 7

План заняття

1. Леся Українка - поетеса мужності й боротьби.

2. Любов до рідного краю, проблема ролі митця в суспільстві — теми її ранніх поезій.

3. Поезія «Contra spem spero» - непокореність долі, жагуче бажання поетеси жити й працювати.

4. Наближення циклу «Невільничі пісні» до зразків політичної Шевченківської лірики.

5. Мотиви вболівання за долю рідного краю в поезії «І все-таки до тебе думка лине».

6. Погляди Лесі Українки на історію українського народу («І ти колись боролась, мов Ізраїль, Україно моя»).

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Костенко Л. Поет, що ішов сходами гігантів: Про Лесю Українку // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2000. -№ 2.

2. Панасенко Т. М. Леся Українка. – Харків: Фоліо, 2009

3. Рудницька Т. Аналіз поезії Лесі Українки "Соntra spem sрего" // Дивослово. - 2000. №2.

4. http://www.youtube.com/watch?v=gKcdf_KlCrk

 

Контрольна робота (2год.)

Семінарське заняття 5

Тема. «Лісова пісня» Лесі Українки. Художні особливості драми-феєрії. Робота з текстом (2 год.)

План заняття

1. «Лісова пісня» Лесі Українки - шедевр української драматургії.

2. Джерела твору. Особливості драматичної поеми.

3. Тема, ідея, багатоплановість художнього змісту. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією.

4. Прототипи реальних образів. Почуття кохання Мавки і Лукаша як розквіт творчих сил людини.

5. Фольклорно - міфологічна основа сюжету «Лісової пісні». Композиція.

6. Висока культура поетичного мислення Лесі Українки. Чого навчає нас твір Лесі Українки.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Кухта Н. Народознавча основа "Лісової пісні" Лесі Українки // Дивослово. - 1997. -№ 4.

2. Орел Л. "Лісова пісня" - очима етнографа // Освіта. - 2001. - 12- 19 вересня.

3. Поліщук Я. "Лісова пісня" Лесі Українки: неопоганство і семантика міфу // Дивослово--2000-№3.

4. Скупейко Л. Казка і міф у драмі Лесі Українки "Лісова пісня" // Слово і час. - 2000. -№ 8.

 

Практичне заняття 8

План заняття

1. Умови життя хлопчиків Федька та Кості.

2. Риси характеру.

3. Намагання утвердитися в жорстокому світі.

4. Щирі й чисті душі підлітків.

5. Хто винен у смерті дітей?

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Денисюк Г. Новелістика В.Винниченка: поетика сюжету і композиції// Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2001.- №1

2. Жулинський М. Володимир Винниченко // Слово і доля. - К., 2002.

3. Клочек Г. Психологія натовпу у творах В.Винниченка: на матеріалі оповідань "Солдатики" і "Студент"// Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2001. - № 3.

4. Ковальчук О. Щастя як проблема буття (Психологічний аналіз оповідання Володимира Винниченка «Момент»)// Дивослово, 2003.- №3.

5. Костюк Г. В.Винниченко-маляр//Дивослово. - 2000. - №7.

6. Костюк Г. Свіч Винниченкових образів та ідей //Слово ічас. - 1990. - №7.

8. МацевкоЛ. Засоби характеротворенпя в малій прозі В.Винниченка// Дивослово. 2000. - № 4.

9. Одинець І. Дорогий скарб нашого народу: Вивчення оповідання В.Винниченка "Федько-халамидник"// Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2001. - № 1.

10. Орос О. Мала проза великого майстра: За оповіданнями В.Винниченка // Рідна школа. -2001.-№4.

11. Панченко В. Творчість В.Винниченка 1902 - 1920 р.р. та художні течії початку XX століття // Слово і час. - 2000. - № 7.

 

Практичне заняття 9

Павло Тичина. Аналіз поезії у єдності змісту та форми (2 год.)

План заняття

1.Загальна характеристика збірки «Сонячні кларнети».

2. Три тематичні групи збірки:

а) лірика з пейзажними і любовними мотивами («Гаї шумлять…», «Десь надходила весна…», «Не дивися так привітно…», «Подивилась ясно…», «О панно Інно…»);

б) вірші про народне горе, спричинене Першою світовою війною («хтось гладив ниви…», «Іще пташки…»);

в) Україна і революція («Одчиняйте двері…», «По блакитному степу…», «На стрімчастих скелях…»).

3. Поет завжди був з народом, жив і творив для народу.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Єфремов С. Павло Тичина// Єфремов С. Історія українського письменства. - К., 1995.

2. Лопушинський І. "Віддали житія герої за нашу свободу": До 80-річчя трагедії під
Кругами. - 1997. - № 12.

3. Павленко М. Павло Тичина: "Замість сонетів і октав", "Плуг" // Дивослово. - 2000. -№ 10.

4. Скуратівський В. Вичаклувати українського Орфея // Сучасність. - 1995. - № 11

 

 

IV. ПЛАН ПРАКТИЧНИХ І СЕМІНАРСЬКИХ ЗАВДАНЬ

І семестр

Практичне заняття 1

Тема. Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім'я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного. Робота з текстом (2 год.)

План заняття

1. Суспільні процеси, що вплинули на стосунки сім’ї Кайдашів.

2. Причини сутичок та сварок між членами родини.

3. Найкомічніші епізоди повісті.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Бондаренко Ю. "Кайдашсва сім'я" Івана Нечуя-Левицького в контексті національного виховання школярів // Дивоелово. - 1998. -№ 9.

2. Бертій О. Народні джерела психологізму творів І.Нечуя-Левицького//Народна творчість та етнографія.- 1988. - №6.

3. Гончар О. Змінюються часи - Нечуй зостається //Літературна Україна.- 1988.— 1 грудня.

4. Грінченкова М. Спогади про Івана Нечуя-Левицького // Вітчизна. – 1993 - №1.

5. Єфремов С. Іван Нечуй-Левицький // Єфремов С. Історія українського письменства.- К., 1995.

6. Іванченко Р. Іван Нечуй-Левицький: Нариси життя і творчості. – К: Дніпро, 1980.

7. Мандрика М. Нечуй-Левицький - перекладач Біблії // Слово і час. – 1993- №5

8. Мовчун А. Українські народні звичаї та обряди в "Кайдашевій сім'ї" Івана Нечуя-Левицького// Українська мова і література в школі. - 1993. - № 7.

9. Погребенник В. І. Нечуй-Левицький // Українська мова та література. - 1998 - № 21.

10. Чемерис В. Там, в Україні, де долинами тихо тече Рось: Про життя і творчість І.Нечуя-Левицького // Літературна Україна. - 1997. - № 38.

 

 

Семінарське заняття 1

Тема. Проблема «пропащої сили» у романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2 год.)

План для порівняльної характеристики Івана Вареника, Чіпки Варениченка, Максима Ґудзя

1. Іван - кріпак, Чіпка та Максим - з народження вільні люди.

2. Комплекс неповноцінності у Івана та Чіпки. Усвідомлення власної гідності Максимом (дитинство і юність).

3. Відсутність моральних орієнтирів у даних персонажів.

4. Солдатські дороги Івана Вареника та Максима Ґудзя - різні дороги, різне життя.

5. Любов і сімейне щастя героїв.

6. «Яке життя, така й смерть».

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Гончар О. Перший симфоніст української прози: Панас Мирний // Гончар О. Письменницькі роздуми. - К., 1980.

2. Грицай М. Панас Мирний: Нарис життя і творчості. - К.: Дніпро, 1986.

3. Єфрсмов С. Панас Мирний // Єфремов С. Історія українського письменства. - К.: Феміна,1995.

4. Ободовська Н. "Чому ревуть воли, як ясла повні?" // Українська мова і література. -1996. - №4.

5. Погребенник В. Панас Мирний //Українська мова та література. - 1998. - №21.

6. Сиваченко М. Корифей української прози: Нарис творчості Панаса Мирного. - К.: Наукова думка, 1967.

7. Федоренко Г. До вивчення композиції роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" // Дивослово. - 1994. - № 4.

8. Черкаський В. Вивчення творчості Панаса Мирного: Посібник для вчителів. - К.: Радянська школа, 1983.

9. Черкаський В. Художній світ Панаса Мирного. - К., Дніпро, 1989.

 

Семінарське заняття 2

Тема. Розвиток української драматургії і театру другої половини ХІХ століття (2 год.)

План заняття

1. Театральне мистецтво в Україні сягало своїми корінням у сиву давнину, брало початок з фольклору.

2. Передумови виникнення нового театру в XIX столітті сприяли піднесенню національної свідомості народу.

3. Діяльність «театру корифеїв».

4. Визначна роль Марка Кропивницького у створенні театрального колективу.

5. Вагомий внесок у розвиток театрального мистецтва в Україні братів і сестри Тобілевичів (І.К.Карпенка-Карого, Миколи Садовського, Панаса Саксаганського, Марії Садовської-Барілотті).

6. Марія Заньковецька - зірка української сцени.

7. Великий внесок Михайла Старицького у матеріальне зміцнення трупи, організацію оркестру.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Вієвський В. Дещо про творчу лабораторію драматурга: Про Івана Карпенка-Карого // Дивослово. - 1995. - № 9.

2. Вієвський В. З творчої лабораторії комедіографа: Іван Карпенко-Карий // Вітчизна. -1995.-

№ 11 - 12.

3. Горик Н. Іван Карпенко-Карий - батько новочасного українського театру: Огляд житгя і творчості // Дивослово. - 1998. - № 9.

4. Історія української літератури ХХ століття. - К., 1998. - Кн.1.

5. Красильникова О. Історія українського театру ХХ сторіччя. - К., 1999.

6. Кудрявцев Л. Його театр - цілий світ: Завтра виповнюється 155 років з дня народження Івана Карпенка-Карого // Україна молода. - 2000. - 26 вересня.

7. Михайлишин І. Коли новаторство стає традицією: Вплив творчості І.Карпенка-Карого на українську трагедію// Вітчизна. - 1987. -№ 8.

8. Новиков А. Маловідома сторінка з творчого доробку М.Кропивницького про драму "Олеся" // Дивослово. - 2002. - № 6.

9. Новиков А. "Скрутна доба" Марка Кропивницького // Українська мова і література в школі. -2001. -№3.

10.Паньківський С. Зі спогадів старого актора: До 150-річчя від дня народження М.Старицького// Вітчизна. - 1990. -№ 11.

11.Перепелиця П. За скупими рядками спогадів: До біографії М.Кропивницького // Вітчизна.- І990.- № 10.

12.Працьовитий В. Національний характер в українській драматургії 20-30-х років ХХ століття. - Львів, 1999.

13.Присяжна Б. Їх не торкнулась суєта, не загубились в морі віковічнім: До 160-річчя від дня народження письменника М.Старицького // За вільну Україну. - 2000. - 15 грудня.

14.Семенюк Г. Українська драматургія 20-х років. - К., 1993.

15.Ткачук М. Вождь і народ у трагедії "Сава Чалий" Івана Карпенка-Карого // Київська старовина.- 1996.- №2-3.

 

 

Практичне заняття 2

Тема. Дворянство як міф про краще життя (за комедією Івана Карпенка-Карого «Мартин Боруля») (2 год.)

План заняття

1. І.К.Карпенко-Карий — найвизначніший драматург української літератури ХІХст.

2. Злободенність тематики комедії «Мартин Боруля».

3. Характеристика образу Мартина Борулі. Позиція самого автора щодо головного героя.

4. Характеристика образів інших членів родини, сусідів та розбещених чиновників.

5. Актуальність п’єси у наш час.

 

І. Основна література

1. Семенок Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В.та ін. Українська література: підручник для 10 кл. загальноосв. навч. закладів (профільний рівень)// за заг. ред. Г.Ф.Семенок. – К.: Освіта, 2010.

2. Хропко Г. Українська література: Підручник для 10 кл. Середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів.- 3-тє вид. – К.: Освіта, 1998.

ІІ. Додаткова література

1. Вієвський В. З творчої лабораторії комедіографа: До 150-річчя від дня народженні І. Карпенка-Карого // Вітчизна. - 1995. - № 11 - 12.

2. Галабутська Г. Життєві і творчі обрії Карпенка-Карого // Дивослово. - 1995. - № І2.

3. Дем'янівська Л. Іван Карпенко-Карий: Життя і творчість. - К: Либідь, 1995.

4. Михайлюк І. Коли новаторство стає традицією: вплив творчості І.Карпенка-Карого на українську радянську трагедію // Вітчизна. - 1987. - № 8.

5. Пільгук І. Іван Карпенко-Карий: Повість про українського драматурга. - К.:Молодь, 1976.

6. Рильський М. Гордість української драматругії: Про творчість Кариенка-Карого // РильськийМ. Статті про літературу. - К., 1980.

7. Спогади про Івана Карпенка-Карого: Збірник. - К.: Мистецтво, 1987.

 

Практичне заняття 3



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 390; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.42.196 (0.216 с.)