Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 8:психологічна новелістика євгена гуцала
1. Лірична стихія творчості Є.Гуцала 60-х років. Виразно окреслений монументалізм – форма суспільної опозиції митця. Збагачення новелістичного жанру в збірках «Яблука з осіннього саду», «Скупана в любистку»(1965), «Хустина шовку зеленого» (1966), «Запах кропу» (1969): настроєвий етюд, поезія в прозі (пісня), ліричний монолог – медитація. 2. Любов до простої людини, прагнення відкрити в звичайному незвичайне, в трагічному - життєствердне в оповіданнях Є.Гуцала «Хустина шовку зеленого», «Весняна скрипочка згори». Фольклорна традиція, традиції М.Коцюбинського та екзистенційний ракурс новелістики Є.Гуцала. 3. Морально-філософська проблема знищення краси та пошуки органічної синівської сутності в оповіданнях Є.Гуцала для дітей: “Лось”, “Сім’я дикої качки”, “Олень Август”. 4. Звернення до засобів гротеску, травестії, бурлеску в трилогії Є.Гуцала «Позичений чоловік», «Приватне життя феномена», «Парад планет» (1982 – 1984). Задум митця створити український Декамерон. 5. Експериментальна повість «Блуд» (1992) - «пісня пісень» Є.Гуцала. Живий космос еросу – епосу як розповідь – сповідь – діалог двох статей у творі. ЛІТЕРАТУРА 1. Дзюба І Жага всеохопності і межі таланту. (Штрихи до портрета Євгена Гуцала) // Українська мова та література в школі.- 1985.-№11.-С. 13-20. 2. Дончик В. Проза українського серця(14 січня Є.Гуцалу виповнилося б 65 років) / В.Дончик // // Урок української.- 2002.-№4.-С.51-54. 3. Шевченко А. Феномен Євгена Гуцала // Дивослово.-2003.-№3.-С.22- 4. Дзюба І. Живе співвідношення між людиною і природою(14 січня Є.Гуцалу виповнилося б 70років) //Дивослово. – 2007.- №1.- С.60-62. 5. Жулинський М. У передчутті радості // (Укр. слово. Хрестоматія укр. літ. критики ХХ ст.) / М.Жулинський. – К.: 1994. – Кн. ІІІ. – С.350 – 360. 6. Жулинський М. «Відкрився птахам, людям і рослинам…» (Десять років без Євгена Гуцала) / М.Жулинський // Слово і час. – 2005. - №8. – С.3 – 8. 7. Історія української літератури ХХ ст.(У2-х кн.). Кн.2:1960-1980 роки (За ред. Дончика В.Г.). – К.: Либідь,1995. – 512 с. 8. Слабошпицький М. Поміж дерев і людей, наодинці з собою. (Євген Гуцало: літературна біографія на тлі епохи) / М.Слабошпицький. // Літ.Україна. – 2007. – 18 січня. – С.1,7. Тема 9: Химерна українська проза: філософські універсалії Валерія Шевчука. 1. Причини звернення митців до жанру химерного роману. Його ознаки: Міф. Притча. Парабола.
2. Ознаки міфотворення В.Шевчука в романах «Дім на горі», «На полі смиренному», «Три листки за вікном»: образи героїв- чорнокнижників, що реалізують прагнення людини до повноти буття; створення фолкнерівської мікрогалактики та барокових універсальних структур для відображення «паралельної дійсності». 3. Химерність образу митця та міф пор Дім у романі – баладі «Дім на горі». Принцип дзеркального відображення та його роль в побудові образної системи роману. 4. Любов як універсальне поєднання гріховного та божественного начал у новелі В.Шевчука «Панна сотниківна». Засоби розкриття химерних образів та роль перетворень у новелі. 5. Художні засоби розкриття химерного у новелі «Джума». Універсальний символ життя - хреста і долі.
ЛІТЕРАТУРА 1. Тарнашинська Л. Художня галактика Валерія Шевчука.-К.:Вид-во ім.Олени Теліги, 2001.-223 с. 2. Тарнашинська Л. Свобода вибору - єдина форма самореалізації в абсурдному світі (Проза В.Шевчука як відзеркалення екзистенціалізму) / У кн. Тарнашинська Л. Сезон вічності. Літературно - критичні тексти.-Париж - Львів - Цвікау: Зерна, 2001.-С.23-42 або Слово і час.-1992.-№7.-0.117-127. 3. Тарнашинська Л.Самодостатність кожного «Я» - принцип творення внутрішнього світу героя: Валерій Шевчук // Тарнашинська Л. Українське шістдесятництво: профілі на тлі покоління: (історико – літературний та поетикальний аспекти). – К.: Смолоскип, 2010. – С.146 – 202. 4. Євхан Н. Фольклорно – міфологічні моделі у прозі В.Шевчука // Слово і час. – 2003. - №5. – С.70 – 76. 5. Месевря О. Про систему персонажів повісті В.Шевчука «Горбунка Зоя» // Українська мова і література в школі. – 2004. - №5. – С.32 – 35. 6. Монахова Т. Концепт «дім» і «дорога» у творах В.Шевчука // Укр. мова й література в серед. шк., гімназіях. – 2007. – №1. – С.90-94. Тема 10: Прозовий міфологізм Володимира Дрозда 1. Здобутки В.Дрозда в царині химерної прози. Вирішення проблеми пристосуванства сільської людини в місті та пошуки порятунку людської душі в умовах її хворобливого розщеплення в автобіографічних образах романів «Самотній вовк», «Катастрофа» та повісті «Ирій».
2. Пакуль – поліська Йокнапатофа В.Дрозда, малий всесвіт у романах «Спектакль», «Листя землі», «Маслини». Ирій – Пакуль як життєва подорож людини від країни мрій, ситого достатку до своїх духовних витоків у повісті «Ирій». 3. Образ білого коня Шептала як алегоричне осмислення проблеми «особистість – суспільство» в новелі В.Дрозда «Білий кінь Шептало». ЛІТЕРАТУРА 1. Бовсунівська Т. Химера у західно – європейському та українському романтизмі // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. - №6. – С.48-50. 2. БондаренкоА. Художнє мовомислення новели В.Дрозда «Білий кінь Шептало» // Дивослово. – 2004. - №11. – С.57-60. 3. Дрозд В. Бог, люди і я: щоденники різних років із коментарями /\ Київ. – 2003. - №1. – с.93-144; №2-3. – С.98-131; №4. – С.91-100; №5. – С.70-99; №6. – С.115-136. 4. Майданченко П. «Химородність» творів В.Дрозда // Майданченко П. Комічне в сучасній українській прозі: Літературно – критичний нарис. – К.: Дніпро, 1991. – С.38-84. 5. Наливайко Д. Феномен українського бароко в європейському контексті // Слово і час. – 2002. - №2. – С.30-38.
Тема 11: Історична проза Павла Загребельного 1. Причини звернення митців до історичної теми у 60-70-х р.р. XX ст. М.Слабошпицький про українську історичну романістику. 2. Роль зв’язків між поколіннями та культурного історичного спадку в житті сучасної людини – головні проблеми в романах П.Загребельного «Диво»(1968), «Первоміст»(1972), «Смерть у Києві» (1973), «Євпраксія» (1975), «Роксолана» (1980), «Я, Богдан» (1983). Художні досягнення автора в історичному жанрі: історико – психологічний вектор зображення; роль літературного вимислу, документальних та фольклорних матеріалів; оригінальність композиції: зсув часових площин, мозаїчність мотивів; повнота зображення вільних, ексцентричних, парадоксальних характерів. 3. Сюжетна лінія Сивоок – Ярослав Мудрий як розв’язання проблем митець – влада, доля народних митців, питання про збереження імен в історії та конформізм («Диво»). 4. Життєві віхи Сивоока як історія створення собору Софії Київської: між язичництвом, християнством та візантійськими християнськими догмами («Диво») 5. Доля собору під час війни 1941 – 1942 років. Образ Гордія Отави («Диво»). 6. Дипломатична місія Бориса Отави у 60-ті роки ХХ ст.: між собором та коханою жінкою («Диво»).
ЛІТЕРАТУРА 1. Дончик В. Істина - особистість. Проза П.Загребельного. Літературно -критичний нарис. - К., 1984.-248 с. 2. Слабошпицький М. «І саме за гамбурзьким рахунком…»: Штрихи до портрета П.Загребельного // Літературна Україна.-26.09.99.-С.2. 3. Фащенко В. Глибінь і розмаїття дивосвіту // Передм. до вид. Загребельний П. Твори в 6 т. Т.1.-К.: Дніпро, 1979.-С.5-16. 4. Загребельний П. Спроба автокоментаря // П.Загребельний. Неложними устами: Статті, есе, нариси. – К.: Рад. письм.,1981. – С.438-455. 5. Загребельний П.Втішання історією (авторське післяслово до роману «Роксолана») // П.Загребельний. Роксолана. – Харків: «Євроекспрес», 2000. – С.628-635.
Тема 12: Історична проза Романа Іваничука 1. Художні особливості історичної романістики Романа Іваничука. Відтворення больових точок суспільної свідомості в різні періоди української історії в романах «Черлене вино» (1978), «Манускрипт з вулиці Руської» (1979), «Журавлиний крик» (1988). 2. Засудження яничарства у романі Р.Іваничука «Мальви». Ідейно-смислове навантаження образів Аліма, Селіма, Мальви у романі.
3. Образи України, Ляхистану та Туреччини в романі Р.Іваничука «Мальви». Роздуми письменника про причини розквіту та занепаду держав. Образи державного керівника, пророка та митця у романі. 4.Осмислення української історії та її видатних діячів у романах 80 – 90-х років: «Орда», (); «Вода з каменю» (1982), (діяльність «Руської трійці»); «Четвертий вимір» (1984), (діяльність Кирило – Мефодіївського братства); «Шрами на скалі» (1986), (епоха І.Франка, часи Д.Галицького і сучасність: проблема «митець – влада»).
ЛІТЕРАТУРА 1. Слабошпицький М. Роман Іваничук. Літературний портрет. - К., 1992. 2. Іваничук Р. «Благослови, душе моя. Господа». Щоденникові записи, спогади і роздуми. - Львів: Просвіта, 1993.- 269 с. 3.Бондаренко Ю. «Яничари» Р.Іваничука: формуємо історичну свідомість школярів // Урок української. – 2004. - №5-6. – С.31-36. 4. Колядич Ю. Традиціоналізм і традиція як джерело поетики малої прози Р.Іваничука // Дивослово. – 2006. - №9. – С.51-55. 5.Бойко О. «А в серці тільки ти, моя прекрасна, рідна Україно…» (Роман Р.Іваничука «Яничари» («Мальви») // Дивослово. – 2009. - №5. – С.16-20. 6. Яремчук І. «…Але найбільша з них любов»: Штрихи до портрета Р.Іваничука // Дивослово. – 2004. - №5. – С.46-49. 7. Жила С. Народ маліє тоді, коли втрачає духовність…:Діалог історії й сучасності: до проблеми вивчення історичного роману «Орда» Р.Іваничука // Укр. л –ра в ЗОШ. – 2008. - №11. – С.11-17.
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 348; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.132.214 (0.013 с.) |