В пяток вечера, во светильничное обычное стихословие. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

В пяток вечера, во светильничное обычное стихословие.



В пяток вечера, во светильничное обычное стихословие.

 

На Господи воззвах, поставим стихов, 10.

И поем самогласен дне дважды, и мученичен: и праведнаго Лазаря самогласных 5, творяще я седмь.

Самогласен, глас 8, дважды.

Душеполезную совершивше Четыредесятницу, и святую седмицу страсти Твоея, просим видети Человеколюбче, еже прославити в ней величия Твоя, и неизреченное нас ради смотрение Твое, единомудренно воспевающе: Господи слава Тебе.

Мученичен: Мученицы Господни молите Бога нашего, и испросите душам нашим множество щедрот, и очищение многих прегрешений, молимся.

 

Таже поем святаго Лазаря, самогласны 5.

Творение благочестиваго царя, господина Льва Премудраго. Глас 6.

Господи, Лазарев хотя гроб видети, волею хотяй во гроб вселитися вопрошал еси: где положисте его? Уведев же, еже не неведал еси, и возглашал, егоже любил еси: Лазаре гряди вон. И послуша бездыханный, дыхание дающаго ему, Тебе Спаса душам нашим. [Дважды.]

Господи, на гроб четверодневнаго пришел еси Лазаря, и над гробом слезы пролияв, мертвеца четверодневна возставил еси, класе живота. Темже смерть связана бысть гласом: пелены разрешишася руками. Тогда радости исполнися множество ученик, и едино от всех служашеся согласие: благословен еси Спасе, помилуй нас. [Дважды.]

Господи, глас Твой разруши адово царствие, и слово власти Твоея возстави из гроба четверодневнаго, и бысть Лазарь пакибытия проображение спасительное. Вся возможна Тебе Владыко всех Царю, даруй рабом Твоим очищение, и велию милость. [Единожды.]

Господи, уверити хотя учеником Твоим из мертвых Твое Воскресение, на гроб Лазарев пришел еси: и возгласившу Ти сего, ад пленися, и отпусти четверодневна, вопиюща Тебе: благословенный Господи слава Тебе. [Единожды.]

Господи, поемь ученики Твоя, в Вифанию пришел еси, да возставиши Лазаря: и прослезився над ним законом естества человеча, яко Бог того четверодневна воздвигл еси, и вопияше Ти Спасе: благословенный Господи слава Тебе. [Единожды.]

Слава, глас 8:

Представ гробу Лазареву Спасе наш, и возгласив мертваго, яко от сна воскресил еси: оттрясе тление нетления манием, и изыде словом, связанный укройми. Вся можеши, вся Тебе работают Человеколюбче, вся повинуются Ти, Спасе наш слава Тебе.

И ныне, глас тойже:

Душеполезную совершивше Четыредесятницу, возопиим: радуйся граде Вифание, отечество Лазарево. Радуйтеся Марфа и Мариа, того сестры, заутра бо Христос приходит, оживити глаголом умершаго брата: Егоже глас услышав, горький и несытый ад, страхом вострепетав, и вельми возстенав, отпустит Лазаря укройми обязана: Егоже чудеси собор еврейский удивився, с ваием и ветвьми Того срящут, и явятся похваляющии дети, Емуже завидят отцы. Благословен грядый во имя Господне Царь Израилев.

Вход. Свете тихий:

Прокимен, псалом 123, глас 6:

Надеющиися на Господа, яко гора Сион не подвижится во век.

Стих: Яко не оставит Господь жезла грешных на жребий праведных.

Притчей чтение. [Глава 31, ст. 8 – 32.]

Сыне, отверзай уста твоя слову Божию, и суди вся здраво. Отверзай уста твоя, и суди праведно, разсуждай же убога и немощна. Жену доблю кто обрящет, дражайши есть камения многоценнаго таковая. Дерзает на ню сердце мужа ея: таковая добрых корыстей не лишится. Делает бо мужу своему благая во все житие. Обретши волну и лен, сотвори благопотребное рукама своима. Бысть яко корабль куплю деющий, издалеча собирает себе богатство. И востает из нощи, и даде брашна дому, и дела рабыням. Узревши село купи: от плодов же рук своих насади стяжание. Препоясавши крепко чресла своя, утвердит мышцы своя на дело. И вкуси, яко добро есть делати, и не угасает светильник ея всю нощь. Лакти своя простирает на полезная, руце же свои утверждает на вретено. И руце свои отверзает убогому, длань же простре нищу. Не печется о сущих в дому муж ея, егда где замедлит: вси бо у нея одеяни суть. Сугуба одеяния сотвори мужу своему, от виссона же и порфиры себе одеяния. Славен бывает во вратех муж ея, внегда аще сядет в сонмищи со старейшины жительми земли. Плащаницы сотвори, и продаде финикианом, опоясания же хананеом. Уста своя отверзе внимательно и законно, и чин заповеда языку своему. Крепостию и лепотою облечеся, и возвеселися во дни последния. Тесны стези дому ея: брашна же леностнаго не яде. Уста своя отверзе мудро и законно: Милостыня же ея возстави чада ея, и обогатишася: и муж ея похвали ю. Многи дщери стяжаша богатство, многи сотвориша силу: ты же предуспела и превознеслася еси над всеми. Ложнаго угождения, и суетныя доброты женския несть в тебе: жена бо разумная благословена есть. страх же Господень сия да хвалит. Дадите ей от плодов устен ея, и да хвалимь будет во вратех муж ея.

Песнь 1.

Ирмос:

Песнь 2.

Ирмос:

Песнь 3.

Ирмос:

Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла. Той есть камень, на немже утверди Церковь Христос, юже от язык искупи.

Чудо странное и преславное, како Создатель всех, еже не неведяше, яко не ведый вопрошаше: где лежит, егоже рыдаете? где погребеся Лазарь, егоже помале из мертвых жива вам воскрешу Аз?

Камень, егоже тебе привалиша погребшии тя, сего взяти Иисус повелев, абие воскреси тя, возгласив тебе: Лазаре востани, гряди ко Мне, да твоего ад устрашится гласа.

Марфа и Мариа Господи, рыданьми вопиясте: се егоже любил еси четверодневен смердит: аще бы еси был зде, тогда не бы умерл Лазарь. Но яко неразлучен везде, сего абие возгласив воздвигл еси.

Пролияв над другом слезы смотрения ради, показал еси плоть от нас вземлемую, существом не мнением Спасе, соединившуюся Тебе, и яко Человеколюбец Бог, сего абие возгласив воздвигл еси.

Увы мне воистинну, ныне погибох, вопияше ад, сице возглашаше смерти глаголя: се Назорянин дольняя подвиза, и утробу мою посекая, бездыханна мертва возгласив воздвиже.

Где еврейское безумие? где неверие? доколе чуждии, доколе лестцы, зрите умершаго гласом исходяща, и не веруете Христу, воистинну сынове тьмы вси вы.

Слава: Единаго от Троицы вем Тя, аще и воплотился еси, единаго и славлю, Сына воплощенна, от Богородицы безсеменно прозябшаго, и со Отцем и Духом единаго Сына славословима.

И ныне, Богородичен: Странное и страшное видение смотрения, еже предзреша неложнии пророцы Деву Богородицу: безсеменно убо заченшую, и нетленно рождшую Бога, пребывающую же по рождестве Чистую.

Песнь 4.

Ирмос:

Песнь 5.

Ирмос:

Твой мир даждь нам Сыне Божий, иного бо разве Тебе бога не знаем, и имя Твое именуем, яко Бог живых и мертвых еси.

Жизнь сый Господи, и свет истинный, Лазаря возгласив воскресил еси: яко силен бо всем показал еси, яко Бог живых и мертвых еси.

Нестерпимое Твое повеление Иисусе, не терпя ад многих приемый убояся, и четверодневна суща Лазаря, со гласом жива, а не мертва даяше.

Персть совокупль духу, древле брение Духом жизни, одушивый Слове словом Твоим: и ныне же словом воскресил еси от тли друга из преисподних.

Манию Твоему Господи, сопротивися никтоже: егда бо мертваго гласил еси Лазаря, абие бездыханный воставаше, и узы нося, ногама хождаше.

О иудейское безумие! о омрачение врагов! кто виде мертвеца из гроба востающа? Илиа древле воскреси, но не от гроба, но ниже четверодневна.

Непобедиме, долготерпеливе, вся нас ради творяй яко Бог, и терпяй яко Человек, причастники вся ны сотвори Царствия Твоего, молитвами Лазаревыми.

Слава: Пребезначальная, собезначальная, единочестная Троице, Отче Вседержителю, и Сыне, и Душе Святый, Единице Святая триипостасная, сущия от Адама спасай, верно Тя воспевающия.

И ныне, Богородичен: Пречистое чрево Твое освяти Чистая, плоть из него приемый Пребожественный, в Троице покланяемый, из Отца Слово, и с Духом Бог.

Песнь 6.

Ирмос:

Песнь 7.

Ирмос:

Сущим в пещи отроком Твоим Спасе, не прикоснуся, ниже стужи огнь. Тогда трие, яко единеми усты пояху, и благословляху глаголюще: благословен Бог отец наших.

Над мертвецем прослезился еси Спасе Человеколюбче: да покажеши всем людем, яко Бог сый, нас ради Человек явился еси, и волею прослезился еси, образы нам предлагая сердечныя любве.

Четверодневный Лазарь Спасе, яко услыша низу глас Твой, востав воспе Тя, и радуяся сице вопияше: Ты Бог и Создатель мой, Тебе покланяюся, и пою воскресившаго мя.

Аще и узами обложен есмь, Лазарь низу вопияше Свободителю: но никакоже во чреве пребуду адове, аще токмо воззовеши мя, Лазаре, гряди вон: Ты бо свет мой и живот.

Молю тя Лазаре, ад рече, востани, изыди от заклепов моих скоро, отыди убо: добро бо мне единаго рыдати горце отъемлема, нежели всех, ихже прежде алча поглотих.

О что косниши Лазаре, глаголет, гряди вон, зовет стоя Друг твой: изыди убо, да и аз ослабу прииму, отнележе бо тя снедох, на блевание пища устроися ми.

Что не востанеши Лазаре скоро, воззва из долу ад рыдая? что не абие воскрес течеши отсюду? Да не и других ми пленит Христос, воскресив тя.

Удивляемь был еси Владыко Христе, чудная тогда соделав многая, свет бо слепым, глухим же уши отверзл еси словом, и друга Лазаря из мертвых, яко Бог возгласив воздвигл еси.

Слава, Троичен: Троическую воспоим песнь, славяще безначальнаго Отца, и Сына, и Духа Праваго, единственное едино Существо, еже Троически воспоим: Свят, Свят, Свят еси Троице.

И ныне, Богородичен: Яко единаго от Троицы Тя Христе славим, яко от Девы воплощься, кроме преложения человечески вся претерпел еси, не отступль естества отеческа Иисусе, аще и соединился еси нам.

Песнь 8.

Ирмос:

Небеса небес, и вода яже превыше небес, благословите, пойте Господа, и превозносите Его во веки.

Творец и Содержитель всех, за милосердие во Вифанию прииде, воздвигнути Лазаря.

Четверодневный смердя, и повойми обязан, изменися дыханием бездыханный, возгласившу Ти Господи.

Иудейстии людие, яко видеша умершаго, Твоим гласом воставша Христе, распыхахуся.

Омраченнии о свете иудее, что не веруете Лазареву востанию, Христову начинанию?

Да радуется Сион, и да поет Жизнодавца, воскресившаго словом от гроба Лазаря.

Вои небеснии, и род земных воспеша Тя, егда Спасе мой Лазаря воздвигл еси.

Слава: Со Отцем и Сыном Духа славословлю и поя немолчно взываю: Трисвятый, слава Тебе.

И ныне, Богородичен: Тебе благословлю и покланяюся Рождшемуся из Девы, не разлучшуся престола святыя славы Твоея.

Песнь 9.

Ирмос:

Песнь 1.

Ирмос:

Песнь 3.

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Два предлагая действа Твоя, показал еси существ Спасе сугубство: Бог бо еси и Человек.

Бездна сый разума, Ты вопрошаеши: где положися мертвый? хотя воскресити Животодавче лежащаго.

Места преходяй яко быв Человек, явился еси описан, исполняя всяческая, яко Бог неописанный.

Лазаря воздвигл еси Божественным Христе глаголом: и мене многими прегрешеньми умерша возстави, молюся.

Иный.

Ирмос: Небеснаго круга:

Представ Ты гробу чудотворче Господи, в Вифании над Лазарем прослезился еси, законом естества, плоть Твою уверяя, Иисусе Боже мой, юже восприял еси.

Мариин плач Ты абие утолил еси Спасе, и Марфе показуя самовластное. Ты бо воскресение, Ты и живот, якоже рекл еси: истина бо еси, и всех Господь.

Слава: Обвитаго укройми любимаго Лазаря Господи, от ада темнаго исхитил еси Ты, словом Твоим всемощным смерти разверг заклепы же и царствия.

И ныне: Вселился еси в Деву плотски Господи, явился еси человеком, якоже леть бе видену Тебе быти: Юже и показал еси яко истинную Богородицу, и верных помощницу, едине Человеколюбче.

Катавасиа:

Седален, глас 4.

Подобен: Удивися Иосиф:

Вкупе предстасте Христу Лазареве сестре, и слезяще горце, и плачуще его, реша Ему: Господи, умре Лазарь. Он же яко Бог не неведый погребания, вопрошаше яко Человек: где положисте его? И приступив ко гробу, возглашаше четверодневнаго Лазаря. Он же абие воста, и покланяшеся Воскресившему.

Слава, и ныне, глас 8. Подобен: Премудрости:

Проведый всяческая яко Творец в Вифании прорекл еси учеником Твоим: друг наш Лазарь успе днесь. И ведый вопросил еси, рекл: где положисте его? И Отцу помолился еси, прослезився яко Человек: темже и возгласив, егоже любил еси, от ада возставил еси Господи четверодневнаго Лазаря. Сего ради вопием Тебе: приими Христе Боже, дерзающих приносити хваление Тебе, и сподоби всех славы Твоея.

Песнь 4.

Ирмос:

Иный.

Ирмос: Ты моя крепость Господи:

Ты яко пастырь исхитил еси Христе человека, растлевша уже четверодневна, Зиждителю, от волка лютаго воистинну и всеядца: яко всесилен же и Господь, сим проявляя всемирную славу, Твоего ныне тридневнаго востания.

Тя жизнь видяще сущии с Марфою Христе, вопияху: аще бы был еси зде Господи, просвещение всех и жизнь, отнюд не бы умерл, мертв не явился бы Лазарь. Жизнь же умерших, Ты Человеколюбче сый, в радость плач их прелагаеши.

Слава: Тя источника боятся Господи бездны, Тебе работают воды всяческия: Тебе трепещут Христе вереи адовы, и заклепы державою Твоею разрушаются, Лазарю воскресшу из мертвых гласом Твоим, всесильне Спасе Человеколюбче.

Богородичен: Ты верным похвала еси Безневестная, Ты предстательство, Ты и прибежище христианом, стена и пристанище: к Сыну бо Твоему моления приносиши Всенепорочная, и спасаеши от бед, верою и любовию Богородицу Чистую Тя ведущия.

Катавасиа: Ты моя крепость Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава Человеколюбче.

Песнь 5.

Ирмос: Вскую мя отринул еси:

Представ Лазареву гробу Человеколюбче, сего призвал еси, и жизнь подал еси: яко жизнь сый безсмертная человеком всем, яко Бог будущее прообразуя яве воскресение.

Связан ногама Лазарь хождаше, чудо в чудесех: ибо болий явися возбраняющаго укрепляяй и Христос: Егоже слову вся раболепно служат, яко Богу и Владыце работающа.

Мертва смердяща Лазаря воздвигнувый Христе четверодневна, возстави мя умерша ныне грехи моими, и положена в рове, и темней сени смертней, и яко благоутробен избави и спаси мя.

Иный,

Ирмос тойже.

Отцу славу подая, яко не богопротивный был еси моляся, предстоящий уверяя народ Долготерпеливе, и благодарение Твоему Отцу принося, повелением воздвизаеши Лазаря.

О гласа Боговещаннаго, и Божественныя силы, Спасе державы Твоея! Еюже адова врата всеядныя смерти сокрушил еси: но исхити мя от страстей моих, якоже прежде четверодневна Твоего друга Лазаря.

Слава: Молитвами Лазаря, Марфы же и Марии, нас сподоби зрителей быти Креста и страстей Твоих Господи, и светоносицы дней и царицы Воскресения Твоего Человеколюбче.

И ныне, Богородичен: Матернее дерзновение к Сыну Твоему имущи Пречистая, сроднаго промышления о нас не презри, молимся, яко Тя едину христиане ко Владыце умилостивление благоприятное предлагаем.

Катавасиа:

Песнь 6.

Ирмос:

Кондак, глас 2.

Подобен: Вышних ища:

Всех радость Христос, истина, свет, живот, и мира воскресение, сущим на земли явися Своею благостию, и бысть образ воскресения, всем подая Божественное оставление.

Икос: Учеником Создатель всех предвеща, глаголя: братия и знаемии, наш друг успе, сими предглаголя и уча, яко вся веси, яко Создатель всех. Идем убо, и увидим странное погребение, и рыдание Мариино, и Лазарев гроб узрим: тамо бо хощу чудодействовати, совершая Креста предначинание, и всем подая Божественное оставление.

Синаксарий.

Стихи:

Песнь 7.

Ирмос:

Иный.

Ирмос: От Иудеи дошедше:

Над другом прослезився, Марфины Щедре слезы утолил еси, и страстию вольною отъял еси от лица людей Твоих всякую слезу: отец наших Боже благословен еси.

Живота сокровище, мертваго яко от сна Спасе воздвигл еси, и словом адову утробу расторгнув, воскресил еси поюща: отец наших Боже благословен еси.

Мертвеца смердяща, связана повойми, Владыко, воздвигнул еси, и мене связанаго пленицами прегрешений, возстави поюща: отец наших Боже благословен еси.

Катавасиа:

Песнь 8.

Ирмос:

Иный.

Ирмос: Царя Небеснаго:

Вопрошаеши убо яко Человек, яко Бог же воскрешаеши словом четверодневнаго. Темже Тя поем и превозносим во вся веки.

Тебе благоразумно Владыко, якоже должное Мариа приношает миро, воспевающи во вся веки.

Призываеши убо яко Человек Отца, яко Бог же Лазаря воздвизаеши. Темже Тя поем Христе во веки.

Хвалим, благословим:

Катавасиа: Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Иный.

Ирмос: Воистинну Богородицу:

Почитая Твоего Отца, и показуя, яко не богопротивен еси, молитву дееши Христе, самовластно воздвиг четверодневнаго.

Из гроба четверодневнаго Лазаря воздвизаеши, тридневнаго Христе Твоего востания, всеистинаго всем показуя сведетеля.

Ходиши, и слезиши, вещаеши же Спасе мой, человеческое показуя Твое действо: Божественное же являя, воздвизаеши Лазаря.

Содеял еси неизреченно, Владыко Спасе мой, по обою двою Твоею естеству, самовластною волею спасение мое.

Катавасиа:

Слава, глас 2:

Велие и преславное чудо совершися днесь, яко мертвеца четверодневнаго, из гроба Христос возгласив воздвиже, и друга призва: славословим Его яко преславна, да молитвами праведнаго Лазаря спасет души наша.

И ныне: Преблагословенна еси, Богородице Дево:

В пяток вечера, во светильничное обычное стихословие.

 

На Господи воззвах, поставим стихов, 10.

И поем самогласен дне дважды, и мученичен: и праведнаго Лазаря самогласных 5, творяще я седмь.

Самогласен, глас 8, дважды.

Душеполезную совершивше Четыредесятницу, и святую седмицу страсти Твоея, просим видети Человеколюбче, еже прославити в ней величия Твоя, и неизреченное нас ради смотрение Твое, единомудренно воспевающе: Господи слава Тебе.

Мученичен: Мученицы Господни молите Бога нашего, и испросите душам нашим множество щедрот, и очищение многих прегрешений, молимся.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-04-04; просмотров: 72; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.139.238.76 (0.077 с.)