After joining the Bologna process



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

After joining the Bologna process



In September 2003, the Russian Federation officially joined the Bologna process and became a full participant in creation of the European Higher Education Area (EHEA[5]). As well as the other members of the EHEA, the Russian Federation took on the obligation to transform the national system of higher education in accordance with main principles of the Bologna process by the year 2010.

Integration into the world education community while still preserving the traditions and achievements of the Russian system of higher education is stated as one of the fundamental principles of state policy in education.6 Joining the Bologna process and integration of the Russian Federation into the EHEA are declared to be among the priorities in modernising and developing the higher education system. To coordinate activities related to this integration of the Russian Federation into the EHEA, the Ministry of Education and Science created a special working group (the Bologna Follow-up Group) and elaborated a plan for implementation of the Bologna principles in higher professional education of the Russian New version of State Educational Standards

Though a second version of the SES was adopted a few years ago and the first specialists educated on the basis of these standards graduated in 2005, it is evident that they do not satisfy the requirements of either the academic or the professional community and need to be reviewed. The main deficiency of the current standards is that they do not respond to the requirements of the labour market: employers claim that young specialists are not adequately prepared for entering the profession. About 25% of graduates from HEIs are not employed in accordance with their original specialisation. The problem is that the Russian system of higher professional education is not responsible for the final results of the educational process, namely qualifications and employability.

From Chuchalin, A., Boev, O., & Kriushova, A. (2007). The Russian system of higher education in view of the Bologna process. International Journal of Electrical Engineering Education, 44(2), 109-117.

Exercises 1.4.

Study the excercises 1.2. and work out a similar complex of exercises aimed to practice some useful grammar from this text.

Think and speak about the principles which determined your choice of grammar rules to process.

Translate and Render 1.4

Фундаментальная методика

Это действительно самая старая и традиционная методика. Именно так учили лицеисты латынь и греческий, в то время как французский впитывался естественно, вместе со строгими внушениями гувернанток и общения с maman и papan. Класси­ческий метод как ни один другой подходит под описание "плана захвата крепости": шифр фонетики, наглядные изображения синтаксических конструкций, обяза­тель­ный лексический запас ... Студент четко понимает: чтобы прослыть сэром Спо­кой­ствие, месье Галантность или герром Здравомыслие, он: а) готов затратить 2-3 года; б) запастись терпением (учеба начинается с азов); в) должен вспомнить, чем в родном, "великом и могучем", может быть выражено подлежащие, дополнение, и что это вообще такое - синтаксис...

На фундаментальную методику серьезно опираются в языковых вузах. Переводчик никогда не уверен в своих знаниях иностранного языка, он прекрасно понимает непредсказуемость возникающих речевых ситуаций. Занимаясь по классической методике, студенты не только оперируют самыми разнообразными лексическими пластами, но и учатся смотреть на мир глазами "native speaker" - носителя языка.

Самым, пожалуй, известным представителем классической методики преподавания иностранного языка является Н.А.Бонк. Ее учебники английского языка, написанные совместно с другими авторами, давно стали классикой жанра и выдержали конкуренцию последних лет. Классическую методику иначе называют фундаментальной: никто не обещает, что будет легко, что не придется заниматься дома и опыт преподавателя спасет от ошибок в произношении и грамматике. Но наградой будет, развивая метафору крепости, состояние настоящего местного жителя, который знает, как не заблудиться в лабиринте сослагательного наклонения или прошедшего времени.

И еще. Фундаментальная методика предполагает, что любимый ваш вопрос - "по­чему?" Что вы не удовольствуетесь объяснениями "так надо", а готовы погрузиться в интересный, сложный и очень логичный мир, имя которому - система языка.



Последнее изменение этой страницы: 2021-04-04; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.236.16.13 (0.011 с.)