Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Практичний аспект дослідження ⇐ ПредыдущаяСтр 6 из 6
Моя робота як музичного керівника багатогранна. У процесі роботи з дітьми я використовую різноманітні форми, види змісту роботи, однак уся (маю на увазі саме роль і важливе місце музичного керівника в системі взаємодії профільних фахівців як і учасника процесу творення загалом) робота спрямована всебічне і гармонійне розвивання дітей. Хотілося б зауважити, робота в розвитку музичних здібностей дітей засобами народної інструментальної культури слід розглядати, як один напрям роботи, однак слід сказати, що виконана робота впливає в розвитку дитини в цілому. Музичні заняття відбуваються у цікавій, захоплюючій формі, кожна дитина бере особисту участь в усіх проявах діяльності, запропонованих на занятті. Зміст і форма проведення кожного заняття старанно продумую, прагну, щоб заняття максимально вирішувало поставлені завдання: освітні, виховні і розвиваючі. Така робота з навчання грі на народних музичних інструментах займає значне місце всієї моєї роботи. Система роботи спрямована на розвиток дітей, з віком сприйняття звуковисотних, динамічних, виразних тембрових властивостей музичних звуків, виконавчих і творчих здібності дітей. Розроблена система роботи з навчання дітей грі на музичних (зокрема народних) інструментах будується з урахуванням загальних принципів навчання і виховання дітей (послідовність, облік ведучого виду, облік індивідуальних здібностей на конкретну дитину та інших); методики навчання грі на музичному інструменті; методики роботи з оркестром (ансамблем). Навчання дітей грі на музичному інструменті здійснюю послідовно: ознайомлення з інструментом - історія його створення, особливість використання, відзначаю вроду й наспівність, індивідуальність інструмента - цим характеризую виконавчі можливості інструмента; знайомлю з його конструктивними особливостями; постановка виконавського апарату - корпусу, рук. Освоєння основних прийомів звуковидобування (розбираємо з дітьми як витягається звук речей чи іншого музичного інструмента - від удару пальців рук, долонь, паличок, внаслідок струшування; тертя - ковзання та інших.); розвиток виконавчої майстерності - проводиться робота над художньо-виразним, емоційним, музично грамотним і технічно досконалим виконанням музичного твору;
робота над музичним твором (аналіз музичного твору). У практичній роботі з навчання грі на музичному інструменті (зокрема народному) використовую ігрові прийоми і вправи, дидактичні гри - на розрізнення тембрів музичних інструментів, звуків (за висотою, тривалістю), прийом ритмічної імпровізації; наочне моделювання під час навчання грі на мелодійних музичних інструментах (нотна грамота тощо). На музичних заняттях пропоную дітям творчі завдання різного рівня складності: від простих звукоподразнень до творів різних за жанром і характерові мелодій. Творчі завдання дітям пропоную виконати і колективно - шумовий оркестр. Разом з дітьми обговорюємо якими інструментами, в якому темпі, з якими динамічними відтінками краще передати той чи інший образ. Творчі завдання для шумового оркестру пропоную дітям: передача музикою образу (цокіт копит, чарівних падаючих сніжинок). Залежно від характеру образу, який доведеться передати, з дітьми вибираємо певні виражальні засоби. Таке колективне музикування допомагає дітям глибше відчути і усвідомити особливості виразної мови музики, спонукає до самостійних імпровізацій. Протягом трьох років веду цілеспрямовану і систематичну роботу у напрямі вивчення народної творчості (як один із напрямів ансамбль ложкарів «Ярмарка»), виховуючи у дітей дбайливе, любовне ставлення до російської культури, народним традиціям: це відбувається у цікавій ігровій формі. Докладно хочу розповісти про роботу з ансамблем ложкарів. Створюючи ансамбль з дітьми (кількісний склад до 10 учасників), велику увагу приділяю індивідуальним уподобанням та інтересам, бажанням дітей постановки під час розподілу «ролей» в ансамблі. Гурткові заняття проводжу відповідно до розробленого перспективного плану, 2 рази на тиждень, тривалість цих занять 45 хв. Гра в ансамблі ложкарів вносить розмаїтість у музичне виховання, допомагає розвитку музичної пам'яті, ритму, тембрового сприйняття, стимулює творчу ініціативу. У діяльності з ансамблем ложкарів виділяю три етапа. Первий етап - знайомство дітей із прийомами гри на ложках.
Другий етап - практичне освоєння техніки гри на ложках, ритмічне тренування. Аналізуючи цей етап, здійснюється розбір музичного твору по партіям: виділяємо з дітьми важкі місця, відпрацьовуємо їх окремо (індивідуальна робота), потім з'єднуємо ці партії. Пояснюю дітям, що в ансамблі ложкарів необхідно всім витрачати час на одному темпі, кожна партія має одночасно на ложках постукувати ритм, одночасно почати працювати і закінчувати музичне відтворення. Для цього проводжу ігри та вправи. «Оркестр»: діти «грають» - ляскають в долоні; постукують паличками, ложками, притоптують ногою. Можна дати трикутники, тріскачки, барабан, бубон. Ввожу різні ритмічні завдання, використовую картки з ритмічним малюнком, наприклад, прохлопуванння простого ритмічного малюнка знайомої поспівки, потішки, пісеньки - цей ритм потім простукуємо на ложках. «Музичне відлуння»: простукування ритму - діти повторюють, далі одна дитина простукує ритм - інші повторюють. Ансамблева гра вимагає злагодженості виконання. Ідеться про ритмічності загальної музичної виразності. Дітей спонукаю прислухатися до своєї гри та гри партнерів, і прагнути не заглушати одне одного, намагатися відтворювати настрої, виражені музикою. Спільній грі передують індивідуальні заняття з кожною дитиною і гра з'являється невеличкими групами (по 2-3 людини). Зазвичай заняття з навчання індивідуальної гри й в ансамблі складаються з 2 частин: 1-ша частина - розучування мелодії твору під керівництвом педагога; 2-га частина - робота на старому, знайомому матеріалі над темпом, динамікою, виразністю виконання. Дітей об'єдную в підгрупи, якщо вони добре освоїли інструменти, вивчили свої партії. Третім етапом є свята, концерти, розваги. У межах реалізації визначенної мети проводжу музичні дозвілля для дітей - фольклорні ярмарки, театралізовані уявлення та свята, концерти, «Діти для дітей» з участю ансамблю «Ярмарка», конкурси, розроблений цикл батьківських зустрічей, і т.д.; здійснила добірку і систематизацію матеріалу для музичних занять (підібрала репертуар музичних творів як музичних занять, для занять в народному інструментальному гуртку, створено костюми для виступів, оркестрових і ансамблевих концертів тощо). Музикування дозволило розвинути в дітей почуття взаємодопомоги й до дій товаришів; сприяло розвитку координації музичного мислення та рухових функцій організму, фантазії і творчої здібності, музичного смаку, навчило розуміти й любити музику. Показовим є момент - діти з великим задоволенням, радістю брали участь у музичних концертах, святах, фестивалях та конкурсах. Вважаю, що запропонований матеріал має практичне значення і заслуговує уваги педагогів-спеціалістів, як теоретична консультація та методичний посібник для роботи з розвитку музичних здібностей дітей шкільного віку засобами народної інструментальної культури. ♦ Орієнтовний репертуар ансамблю ложкарів «Ярмарка» «Светит месяц» русская народная песня. «Во саду ли, в огороде» русская народная песня. «Валенка» русская народная песня. «Кадриль» русская народная мелодия. «Я на гору шла» русская народная песня. «Во кузнице» русская народная песня. «Жили у бабуси» русская народная песня. «На зеленом лугу» русская народная песня. «Барыня» русская народная мелодия; «Матрешки» русская народная песня. «А я по лугу» русская народная песня. «Ой, вставала я ранешенько» русская народная песня. «Утушка луговая» русская народная песня.
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-03-13; просмотров: 121; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 34.237.140.238 (0.006 с.) |