Загальhi вiдомостi про бейсiк 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Загальhi вiдомостi про бейсiк



Формат програмного рядка БЕЙСIКА

Програма, яка написана на мові Бейсік, являє собою сукупність програмних рядків. В Turbo-Basic нумерація рядків необов'язкова.

Рядок програми може містити декілька операторів Бейсіка, які відокремлюються один від одного символом ": ". Загальна довжина програмного рядка не повинна перевищувати 255 знаків.

 

Константи БЕЙСIКА

В Бейсік -програмi можуть використовуватися константи числа або ланцюжки знаків, написані безпосередньо в тексті програми.

Константи поділяються на числові та символьні (рядкові).

Символьна константа це послідовність знаків, довжиною не більше ніж 255, яка береться в лапки (").

Числові константи поділяються на цілі та дійсні.

Цілі константи можуть бути представлені в десятковій, восьмирічній та шістнадцятирічній формах; дійсні константи в десятковій та експоненціальній формах.

Цілі константи в десятковій формі лежать в межах від 32768 до + 32767.

Цiла константа в восьмирічній формі це послідовність восьмирічних цифр (0,1,...,7), перед якою стоїть префікс &O або просто &.

Цiла константа в шістнадцятирічній формі це послідовність шістнадцятирічних цифр (0,1,...,9,A,B,C,D,E,F), якій передує префікс &H.

Дійсні константи можуть бути представлені в двох форматах: із звичайною та подвійною точністю.

Змінні БЕЙСIКА

Змінні, як i константи, поділяються на числові та символьні (рядкові). Числовiй змінній можна присвоїти значення будь-якого числа, символьній значення рядка знаків довжиною від 0 до 255 символів.

Iмена змінних можуть бути будь-якої довжини, але Бейсік відрізняє імена за першими 40 символами. В іменах змінних можуть використовуватися літери, цифри та крапка. Резервовані слова Бейсіка не можуть використовуватися як імена змінних.

Iмена змінних визначають їх тип (числові або символьні), а також точність числової змінної.

Iм'я символьної змінної повинно закінчуватися знаком $.

В імені числової змінної останній символ визначає:

% ціла змінна
! змінна звичайної точності
# змінна подвійної точності

Масиви БЕЙСIКА

Поpяд з константами та змінними в програмах можуть використовуватися масиви. Перед використанням масиву в програмі оголошується ім'я, тип та кількість елементів масиву. Для цього використовується оператор розмірності масиву DIM.

Якщо в програмі звертатися до елементу одновимірного масиву раніше, ніж цей масив буде визначено, то розуміється, що такий масив створений в пам'яті i включає 11 елементів (від нульового до десятого). Звеpнення до елементів двовимірного масиву перед його визначенням неможливо!

Арифметичні операції

Для виконання арифметичних операцій в Бейсік -програмi використовуються наступні оператори:

+ додавання
  віднімання, зміна знаку
  множення
/ ділення з плаваючою крапкою
\ цiлочисельне ділення
^ піднесення до степеню
MOD залишок від ділення

Операцiї відношення

В операціях відношення порівнюються два значення, які можуть бути обидва числовими або обидва символьними. В результаті отримуємо одне із значень: " так " (1) або " ні " (0), які можуть використовуватися для управління ходом виконання програми (дивись оператор IF).

Викоpистовуються наступні операції відношення:

= дорівнює
<> або >< не дорівнює
< менше
> більше
<= або =< не більше
>= або => не менше

 

Логічні операції

В логічних операціях виконуються побiтовi дії над операндами, попередньо перетворені в цілі (якщо це необхідно). Значення операндiв завжди знаходяться в межах від 32678 до + 32767. Кожний операнд розглядається як послідовність шістнадцяти біт, над якими виконуються дії з допомогою наступних операторів:

NOT заперечення (логічне доповнення)
AND i (кон'юнкція)
OR або (диз'юнкція)
XOR виключаюче або
EQV еквівалентність
IMP iмплiкацiя

Символьні вирази

Поняття " символьний вираз " означає окремі символьні константи та змінні, а також їх комбінації з використанням оператора зчеплення. Для оператора зчеплення використовується символ +. В результаті операції зчеплення виконується об'єднання (зчеплення) символьних значень двох змінних або змінної та символьної константи.

ОПЕРАТОРИ БЕЙСIКА

BEEP

     Увiмкнення звукового сигналу.

BLOAD спф [, x]

     Зчитування з диска в ОЗП (оперативний запам'ятовуючий пристрій) файлу в двiйковому форматі.

     спф специфікатор файлу;

     x числовий вираз із значенням від 0 до 65535 адрес завантаження, який вказує зміщення в сегменті пам'яті, що визначений останнім оператором DEF SEG.

BSAVE спф, x, y

     Запис з ОЗП на диск у двійковому форматі.

     спф специфікатор файлу;

     x числовий вираз із значенням від 0 до 65535 адрес, починаючи з якого зчитується файл, і який вказує на зміщення в сегменті пам'яті, визначеному останнім оператором DEF SEG;

     y числовий вираз із значенням від 1 до 65535 довжина ділянки пам'яті (в байтах), що записується.

CALL ім'я [(d [, d]...)]

     Виклик підпрограми на мові машини.

     ім'я ім'я числової змінної, значення якої вказує адресу точки входу до підпрограми (зміщення в поточному сегменті пам'яті, визначеного останнім оператором DEF SEG);

     d ім'я змінної, яка передається в підпрограму в якості аргументу.

CHDIR шлях

     Змiна активного каталогу.

     шлях символьний вираз, який вказує каталог, який повинен стати активним.

CIRCLE (x, y), рад [, кл [, поч, кін [, вiдн] ] ]

     Виведення на екран еліпса. Викоpистовується тільки в графічному режимі екрана.

     (x,y) координати центру еліпса;

     рад радіус більшої вісі еліпсу (в точках екрана);

     кл число, яке вказує колір еліпса;

     поч, кін позначають кути (від 2 до 2) дуги еліпса;

     вiдн відношення X - до Y -радiусу.

CLEAR [, [ n ] [, m ] ]

     Очищення пам'яті. Всі числові змінні встановлюються в нуль, всі символьні отримують пусте значення.

     n лічильник байтiв, встановлює максимальний об'єм робочої області Бейсiка (в байтах);

     m розмір стеку Бейсiка (в байтах).

CLOSE [ нфл [ [, нфл ]...]

     Завершення виводу інформації в файл. Файл закривається.

     нфл номер файлу (який вказаний в операторі OPEN).

CLS

     Очищення екрана.

COLOR [nn] [, [фон] [, бордюр] ]

     Встановлення кольору екрана в текстовому режимі.

     nn числовий вираз із значенням від 0 до 31, який являє собою колір переднього плану (колір символу). Колір вибирається з інтервалу чисел 0 15; додавання 16 до кольору переднього плану означає мигання символу;

     фон числовий вираз із значенням від 0 до 7 колір фону;

     бордюр числовий вираз із значенням від 0 до 15; являє собою колір бордюру (незаповненої текстом області на межах екрана).

COLOR [фон] [, палітра]

     Встановлення кольору екрана в графічному режимі.

     фон числовий вираз із значенням від 0 до 15, являє собою колір фону;

     палітра числовий вираз, який визначає колір графічної інформації, що виводиться на екран. Цей колір можна вказувати цифрами 1, 2, 3, які означають різні кольори, в залежності від вказаного параметру палітра.

COMMON d [, d]...

     Передача змінних викликаючiй програмі.

     d ім'я змінної або масиву, які повинні бути передані викликаючiй програмі. Масив вказують з парою круглих дужок "()" за його іменем.

DATA c [, c]...

     Ствоpення в пам'яті таблиці констант, які потім зчитуються оператором READ.

     c будь-яка числова або символьна константа. Символьну константу необов'язково заключати в лапки, якщо тільки вона не містить ком, двокрапок та проміжків на початку або в кінці.

DATE$ = x$

     Установлення системної дати.

     x$ символьний вираз, який використовується для установки дати.

DEF FNiм'я [(a[, a]...)] = b

     Визначення функції користувача.

     FNiм'я ім'я, яке присвоюється функції (включає дві обов'язкові перші літери, які вказані в форматі);

     a ім'я змінної, що являє собою аргумент, якому при виклику функції присвоюється значення відповідного (за порядком в списку) параметру;

     b вираз, тип якого відповідає типу функції, визначеному її іменем.

DEF SEG [ = адреса]

     Визначення поточного сегменту пам'яті (використовується операторами BLOAD, BSAVE, CALL, POKE ). Оператор встановлює адресу, яку потім можна використовувати для завантаження в пам'ять даних або зчитування даних з ОЗП.

     адреса числовий вираз із значенням від 0 до 65535.

DEFt a [ a] [, a [ a] ]...

     Оголошення типів змінних за першою літерою імені.

     t тип змінної; може приймати значення:

                   INT цілий,

                   SNG звичайної точності,

                   DBL подвійної точності,

                   STR символьна (рядкова);

     a літера латинського алфавіту (A Z);

     a a означає відрізок алфавіту.

DEF USR [n] = m

     Указання точки входу до підпрограми на машинній мові (використовується функцією USR ).

     n цифра від 0 до 9 (за умовчанням 0), яка визначає номер підпрограми користувача на машинній мові, адреса якої вказується;

     m цілий вираз із значенням від 0 до 65535, що задає зміщення точки входу в визначену користувачем підпрограму в поточному сегменті.

DIM ім'я (a) [, ім'я (a) ]...

     Об'явлення масиву та резервування пам'яті для його розміщення.

     ім'я ім'я масиву;

     a список числових виразів, що визначають розмірність масиву; елементи списку відділяються комами.

     При виконанні оператора DIM всі елементи числових масивів встановлюються в 0, а символьних в порожній рядок.

     Мiнiмальне значення кожного індексу рівне 0, якщо тільки цей мінімум не пеpевизначений оператором OPTION BASE.

DRAW x$

     Виведення на екран малюнка, що описаний в x$. Викоpистовується тільки в графічному режимі екрана.

     x$ символьний вираз, значення якого інтерпретується як набір команд роботи з екраном. При виконанні цього оператора Бейсiк переглядає значення x$ i окремі літери інтерпретує як команди, які описані нижче. Кожна команда переміщення починає рух із точки останнього посилання, яка є останньою точкою попереднього переміщення.

       Un переміщення уверх,

       Dn переміщення униз,

       Ln переміщення уліво,

       Rn переміщення управо,

       En переміщення по діагоналі уверх та управо,

       Fn переміщення по діагоналі униз та управо,

       Gn переміщення по діагоналі униз та уліво,

       Hn переміщення по діагоналі уверх та уліво,

       Mx,y абсолютне або відносне переміщення.

     n вказує відстань переміщення; кількість точок отримується множенням n на коефіцієнт шкали (дивись команду S нижче).

     x,y координати точки, до якої проводиться переміщення; якщо x не передує знак (+ або), то x,y абсолютні координати точки переміщення, iнакше це координати відносно точки останнього посилання.

     Hаступнi дві літери використовуються як префікси команд переміщення:

     B перемістити, але не малювати;

     N перемістити, потім повернутися в попередню позицію.

     Також допустимі такі команди:

     Sn встановлення коефіцієнта шкали (1 < n < 255). Коефiцiєнт шкали дорівнює n/4; він діє на всі команди переміщення, крім команди M абсолютного переміщення. За умовчанням n = 4.

     Xa$; виконати значення a$, де a$ рядкова змінна.

END

     Завершення виконання програми, повернення до рівня команд.

     Оператор закриває файли.

ERASE ім'я [, ім'я]...

     Вилучення масивів із програми.

     ім'я ім'я масиву, який потрібно вилучити.

     Оператор вивільняє пам'ять, яку займали вказані масиви, вилучає їх імена, які можуть бути потім використані повторно.

ERROR n

     Моделювання ситуації помилки в Бейсiку. Визначення особистих кодів помилок.

     n цілий вираз із значенням від 0 до 255.

FIELD [#]нфл, об'єм AS v$ [, об'єм AS v$]...

     Видiлення пам'яті для змінних у буфері файлу довільного доступу.

     нфл номер відкритого файлу;

     об'єм числовий вираз, що вказує кількість виділених байтiв (об'єм буфера);

     v$ символьна змінна, яка використовується для обміну даними.

FILES [спф]

     Виведення на екран імен файлів, які розміщені на диску.

     спф специфікатор файлу, ім'я якого виводиться на екран.

     За умовчанням виводяться імена всіх файлів, що розміщені на диску.

FOR a = x TO y [STEP z]

[оператори]

NEXT [a] [, a]...

     Виконання циклу повторення послідовності операторів вказану кількість разів.

     a ціла або змінна звичайної точності, яка використовується як лічильник повторень;

     x, y, z числові вирази, які визначають початкове, кінцеве значення та приріст лічильника, відповідно.

     Допускаються вкладені цикли.

GET[#] нфл [, n]

     Читання в буфер запису файлу з довільним доступом.

     нфл номер відкритого файлу;

     n номер запису (1 16777215), який треба прочитати; за умовчанням наступний запис (після останнього GET).

     Оператор читає з диска в буфер дані, які потім можуть бути використані операторами INPUT i LINE INPUT#. Значення з буфера можуть присвоюватися змінним, які визначені в операторі FIELD.

GET (x1, y1) (x2, y2), масив

     Читання області екрана у вказаний масив. Оператор застосовується тільки в графічному режимі.

     (x1, y1) i (x2, y2) координати області екрана в абсолютній або відносній формі;

     масив ім'я масиву, який призначається для зберігання зчитаної інформації. Масив повинен бути числовим, але будь-якої точності. Необхідний розмір масиву (в байтах):

                   4+INT((x b+7)/8) y,

     де

     x число точок по горизонталі,

     y число точок по вертикалі,

     b = 2 для режиму екрана 320 200 точок та

     b = 1 для режиму екрана 640 200 точок.

GOSUB нпp

[оператори]...

RETURN

     Перехiд до підпрограми та повернення з підпрограми.

     нпp номер початкового рядка підпрограми.

     Можна застосовувати вкладені підпрограми.

GOTO нпp

     Перехiд до програмного рядка.

     нпp номер програмного рядка, до якого виконується перехід.

IF x [,] THEN оператори [ELSE оператори]

IF x [,] GOTO нпp [[,] ELSE оператори]

     Умовний перехід.

     x будь-який числовий вираз;

     оператори оператор або послідовність розділених двокрапками операторів або номер рядка (еквівалентне оператору GOTO);

     нпp номер програмного рядка.

     Якщо значення x істина, то виконуються оператори, які записані після THEN (або перехід до рядка нпp). Інакше оператори за THEN пропускаються i виконуються оператори після ELSE, якщо вони є.

INPUT [;] ["підказка";] a [, a]...

     Очiкування введення з клавіатури під час виконання програми.

     "підказка" рядок знаків, що використовується як підказка користувачу;

     a ім'я числової або символьної змінної або елементу масиву, які при введенні отримають значення.

INPUT #нфл, a [, a]...

     Введення даних з послідовного пристрою або з файлу та присвоєння значень змінним в програмі.

     нфл номер відкритого файлу;

     a ім'я числової або символьної змінної або елемент масиву.

KEY (n) режим

     Установлення або відміна режиму обробки переривань від функціональних клавіш та клавіш керування курсором.

     n числовий вираз із значенням від 1 до 20, яке відповідає клавіші:

                   1 10 F1F10;

                   11,12,13,14 курсор уверх, уліво, управо, униз, відповідно.

KILL спф

     Вилучення вказаного файлу на диску.

     спф специфікатор файлу (пристрій, ім'я файлу, розширення), який вилучається. Для пристрою за умовчанням активний диск.

[LET] a = b

     Оператор присвоєння.

     a ім'я змінної або елемент масиву;

     b вираз, значення якого присвоюється a; тип виразу повинен співпадати з типом a.

LINE [(x1, y1)] (x2, y2) [, [кл] [, B[F] ] ] [, маска]

     Виведення на екран лінії або прямокутника. Викоpистовується тільки в графічному режимі екрана.

     (x1, y1), (x2, y2) координати в абсолютній або відносній формі;

     кл колір (дивись оператор COLOR); за умовчанням колір переднього плану;

     B виведення прямокутника, координати діагоналі якого (x1, y1) та (x2, y2); за умовчанням виводиться лінія, яка сполучає точки (x1, y1) та (x2, y2);

     BF заповнення виведеного прямокутника вказаним кольором;

     маска цілий вираз, який використовується як 16 -бітовий зразок для проведення пунктирної лінії.

LINE INPUT [;] ["коментар";] v$

     Чекання введення з клавіатури рядка знаків.

     "коментар" рядок знаків, які виводяться на екран при виконанні оператора (на відмінність від INPUT знак "? " не виводиться);

     v$ ім'я символьної змінної (або елемент символьного масиву), якій присвоюються всі знаки введеного рядка до натискання клавіші Enter.

LINE INPUT #нфл, v$

     Зчитування рядка з послідовного файлу або з пристрою.

     нфл номер відкритого файлу (із знаком #);

     v$ ім'я символьної змінної (елемент символьного масиву), яка отримує значення прочитаного рядка.

LOCATE [a] [, [b] [, c] [, [d] [,e] ] ]

     Встановлення курсору.

     a числовий вираз із значенням від 1 до 25, який вказує номер рядка екрана;

     b числовий вираз із значенням від 1 до 40 або до 80 (в залежності від ширини екрана), який вказує номер позиції в рядку екрана;

     c індикатор видимості курсора: 0 невидимий, 1 видимий;

     d,e числові вирази із значеннями від 0 до 31; дозволяють вказати розмір курсора.

     Параметри c, d, e не застосовують в графічному режимі.

     Пiсля LOCATE оператори виводу будуть розміщувати дані на екрані, починаючи з вказаного місця.

LPRINT [список] [;]

LPRINT USING v$; список [;]

     Дpукування даних на дpукуючому пристрої (LPT1:).

     список список числових та/або рядкових виразів, значення яких друкуються; вирази розділяються комою або крапкою з комою;

     v$ рядкова константа або змінна, яка вказує формат друку (дивись оператор PRINT USING).

LSET v$ = x$ або RSET v$ = x$

     Розмiщення даних у буфері файлу з довільним доступом.

     v$ ім'я змінної, визначеної в операторі FIELD;

     x$ символьний вираз, який розміщується в полі змінної v$.

     Перед використанням LSET та RSET числові значення повинні бути перетворені в символьні (дивись функції MKI$, MKS$ та MKD$).

MID$ (v$, n [, m]) = y$

     Замiна частини символьної змінної новим значенням.

     v$ символьна змінна або елемент символьного масиву;

     n цілий вираз із значенням від 1 до 255 позиція в змінній v$;

     m цілий вираз із значенням від 0 до 255 довжина замiнюючої частини;

     y$ символьний вираз.

     Пpи виконанні оператора перші m символів y$ (за умовчанням всі значення y$) заміщуються символами v$, починаючи з n -го.

     Незалежно від m, довжина v$ не змінюється.

MKDIR шлях

     Ствоpення нового каталогу.

     шлях символьний вираз, який визначає ім'я створюваного каталогу та шлях до нього від кореневого або від поточного каталогу.

     Довжина рядка не повинна перевищувати 63 знаки.

NAME спф AS iмф

     Перейменування файлу на диску.

     спф специфікатор файлу, ім'я якого змінюється;

     iмф нове ім'я файлу.

ON COM (n) GOSUB нпp

     Установлення номера рядка підпрограми обробки переривань увідного буфера зв'язку.

     n (1 або 2), 1 канал с2, 2 перший канал IРПС;

     нпp номер програмного рядка, з якого починається підпрограма обробки переривань; значення 0 маскує переривання від даного адаптера.

ON ERROR GOTO нпp

     Дозвiл переривань за помилками та установка точки входу в підпрограму обробки переривання.

     нпp номер першого рядка пiдпрограми-обробки переривань.

     Пiсля виконання ON ERROR кожна помилка буде причиною переходу до вказаного ряду.

ON n GOTO нпp [, нпp]...

ON n GOSUB нпp [, нпp]...

     Перехiд до одного з вказаних програмних рядків в залежності від значення виразу.

     n числовий вираз (при необхідності заокруглюється до цілого) із значенням від 0 до 255;

     нпp номер програмного рядка.

     При виконанні оператора обчислюється значення виразу n i, в залежності від цього значення, виконується перехід до вказаного рядка (GOTO) або до підпрограми, яка починається з вказаного рядка (GOSUB). Значення n визначає порядковий номер у списку номерів програмних рядків. Якщо n = 0 або n більше довжини списку, виконується наступний оператор програми.

ON KEY (n) GOSUB нпp

     Установка номера рядка підпрограми обробки переривань від функціональних клавіш.

     n числовий вираз від 1 до 20, який вказує функціональну клавішу;

     нпp номер рядка обробника переривань для вказаної клавіші; значення 0 забороняє переривання від клавіші.

ON PLAY (n) GOSUB нпp

     Установка номера рядка підпрограми обробки переривання від фонової музики.

     n числовий вираз із значенням від 1 до 32, що визначає умову переривання від фонової музики;

     нпp номер рядка обробника переривання від фонової музики; указання нульового номера рядка відміняє обробку переривань від фонової музики.

     Для запуску фонової музики використовується оператор PLAY ON.

ON TIMER (n) GOSUB нпp

     Установка номера рядка підпрограми обробки переривань від таймера.

     n числовий вираз із значенням від 1 до 86400, який визначає умови переривання від таймера;

     нпp номер рядка обробника переривань від таймера; указання нульового номера рядка відміняє обробку переривань від таймера.

     Умова переривання від таймера це закінчення вказаного в операторі ON TIMER проміжку часу. Параметр n вказує проміжок часу в секундах. Для запуску таймера використовується оператор TIMER ON.

OPEN спф [FOR режим] AS [#]нлф [LEN = n]

OPEN v$, [#]нлф, спф[, n]

     Вiдкpиття файлу.

     режим режим відкриття:

       OUTPUT послідовне виведення;

       INPUT послідовне введення;

       APPEND дозапис послідовне введення, але при відкритті файлу встановлюється на його кінець; пропущений прямий доступ;

     v$ інша форма представлення режиму символьний вираз, тільки перший знак якого істотний:

       O послідовне виведення (OUTPUT);

       I послідовне введення (INPUT);

       R прямий доступ (введення i виведення);

     нфл номер файлу; цілий вираз із значенням від 1 до максимально допустимого числа відкритих файлів;

     n цілий вираз, що визначає довжину запису файлу з довільним доступом (від 1 до 32767, за умовчанням 128).

     Пiсля відкриття файлу його номер (нфл) можна вказати в таких операторах та функціях: PRINT# [USING], [LINE] INPUT#, GET[#], PUT[#], WRITE#, INPUT#.

OPTION BASE n

     Об'явлення мінімального значення індексів масивів.

     n = 0 або n = 1 (за умовчанням 0).

     Оператор встановлює мінімальне значення, яке можуть приймати в програмі індекси числових та символьних масивів.

     Оператор повинен передувати всім визначенням або використанням масивів у програмі.

OUT n, m

     Посилання байта в порт виводу.

     n числовий вираз, що визначає номер порту, із значенням від 0 до 65535;

     m числовий вираз із значенням від 0 до 255, що визначає байт, який передається.

PAINT (x, y) [[, кл] [, край] [, фон]]

     Заповнення області екрана вибраним кольором. Викоpистовується тільки в графічних режимах.

     (x, y) координати якої-небудь точки всередині області; їх можна задавати в прямій або у відносній формах;

     кл числовий вираз, що визначає атрибут кольору для заповнення області (допустимі значення залежать від режиму екрана дивись оператор COLOR) або символьний вираз, значення якого використовується як зразок для виведення на екран.

     край числовий вираз, що визначає атрибут кольору границі області;

     фон символьний вираз, значенням якого є один знак; використовується тільки тоді, коли параметр кл заданий символьним виразом.

PLAY x$

     Виведення послідовності звуків (мелодії), визначеної символьним виразом.

     x$ символьний вираз, знаки якого інтерпретуються як наступні команди:

     A або B або C або D або E або F або G [ # або + або ] вказує ноту поточної октави, знаки " # " або " + " означають дiєз, знак "" бемоль. Ці знаки недопустимі, якщо ноти не відповідають чорним клавішам фортепіано.

     On встановлює поточну октаву, n = 0,...,6. Кожна октава починається C i закінчується B. За умовчанням діє октава 4;

     Nn вказує абсолютний номер ноти, n = 0,...,84;

     Ln вказує тривалість звучання наступних нот, n = 1,...,64. Тpивалiсть звучання ноти рівна 1/ n. Число n можна вказати після ноти воно діє тільки на цю ноту;

     Pn вказує тривалість паузи, n = 1,...,64; символ ". " після ноти або паузи збільшує тривалість в 3/2 рази;

     Tn темп. Встановлює кількість четвертин нот у хвилину. За умовчанням n = 120;

     MF музика переднього плану;

     MB фонова музика;

     MN нонлегато;

     ML легато;

     MS стаккато;

     Xx$ виконати рядок, вказаний в символьній константі x$. Промiжки всередині символьної константи при виконанні оператора PLAY ігноруються.

POKE n, m

     Запис байта в пам'ять за вказаною адресою.

     n числовий вираз із значенням від 0 до 65535 зміщення в поточному сегменті пам'яті (дивись DEF SEG), адреса для розміщення байта;

     m числовий вираз із значенням від 0 до 255 байт даних.

PRINT [список] [;] або? [список] [;]

     Виведення даних на екран.

     список список числових та/або символьних виразів, що розділені комою, проміжком або крапкою з комою.

     Символьні константи повинні бути в лапках.

PRINT USING v$; список[;]

     Виведення даних на екран у вказаному форматі.

     v$ символьна константа або змінна, що визначає формат виведення (дивись нижче);

     список розділений комами або крапками з комами список числових або символьних виразів, значення яких виводяться.

     Для виводу символьних виразів використовується один із наступних трьох символів формату:

    ! вказує, що виводиться тільки перший знак значення;

     \проміжки\ n проміжків вказують, що друкується рядок з n+2 знаків;

     & вказує на виведення поля довжиною, рівної довжині значення.

     Для виводу чисел можна використовувати наступні символи формату:

     # представляє позицію десяткової цифри;

    . представляє десяткову крапку;

     + вказує, що знак числа виводиться в цю позицію;

     вказує, що знак від'ємного числа виводиться в цю позицію.

PRINT # нфл, [USING v$;] список

     Послiдовне виведення даних у файл.

     нфл номер відкритого файлу, в який виводяться дані;

     v$ символьний вираз, який містить знаки формату (дивись PRINT USING);

     список список числових або символьних виразів, які підлягають виведенню.

     Оператор дозволяє виводити дані у файл з послідовним доступом.

PSET (x, y) [, кл]

PRESET (x, y) [, кл]

     Виведення точки у вказану позицію екрана. Викоpистовується тільки в графічних режимах.

     (x,y) координати точки; можуть задаватися в абсолютній або відносній формах;

     кл колір вказаної точки; за умовчанням колір палітри.

     PRESET відрізняється від PSET тільки умовчанням для параметру кл. Якщо PSET за умовчанням використовує колір палітри, то RESET використовує колір фону.

PUT [#] нфл [, n]

     Виведення запису з буферу в файл з довільним доступом.

     нфл номер відкритого файлу;

     n номер запису (1 16777215); за умовчанням виводиться наступний (відносно попереднього PUT #) запис.

     Оператор PUT# протилежний за дією оператору GET#.

PUT (x, y) масив [, режим]

     Виведення на екран графічної інформації з вказаного масиву. Застосовується тільки в графічному режимі.

     (x,y) координати лівого верхнього кута зображення "прямокутника виведення" (дивись оператор GET);

     масив числовий масив, який містить інформацію для виведення;

     режим один із вказаних:

       PSET, PRESET, XOR, OR або AND (за умовчанням XOR);

     Оператор PUT за дією протилежний оператору GET.

RANDOMIZE [n]

     Генератор псевдовипадкових чисел.

     n цілий вираз із значенням від 32768 до 32767, використовується для установки початкового стану генератора.

     Оператор RANDOMIZE запускає генератор псевдовипадкових чисел. Якщо параметр n відсутній, то програма зупиняється i запитує початковий стан.

READ a [, a]...

     Зчитування значень з оператора DATA та присвоєння їх змінним.

     a числова або символьна змінна або елемент масиву, які отримують значення з таблиці оператора DATA.

REM коментар

     Введення в програму коментаря.

     коментар будь-яка послідовність знаків.

     REM може бути замінений символом ' (апостроф).

RESET

     Закриття всіх файлів на диску.

RESTORE [нпp]

     Установка покажчика на початок даних в операторі DATA.

     нпp номер рядка, в якому знаходиться оператор (або один з операторів) DATA; за умовчанням перший з операторів DATA в програмі.

RESUME [адреса]

     Продовження виконання програми після процедури виправлення помилки (вихід з обробника помилок).

     адреса точка повернення в програму після виходу з обробника переривань.

RETURN [нпp]

     Повеpнення з підпрограми.

     нпp номер рядка, до якого відбувається повернення; за умовчанням повернення в точку виходу по оператору GOSUB.

RMDIR шлях

     Видалення пiдкаталога.

     шлях символьний вираз, що вказує на каталог, який видаляється.

SCREEN [режим] [, t [, [a] [, b ] ] ]

     Установка атрибутів екрана.

     режим числовий вираз із значенням 0, 1, 2:

     0 текстовий режим шириною 40 або 80 знаків (визначається оператором WIDTH);

     1 графічний режим середньої розрiзняючої здатності (320 200);

     2 графічний режим високої розрiзняючої здатності (640 200);

     t числовий вираз, значення якого (0 або не 0) означає:

       для режиму 0:    не 0 дозволяє колір,

                                          0 забороняє колір (зображення чоpно-бiле);

       для режиму 1:    не 0 забороняє колір,

                                          0 дозволяє колір;

       для режиму 2: значення несуттєве; дозволено тільки чорно-бiле;

     a (активна сторінка) i b (видима сторінка) вибір сторінок екрана. Допустимо тільки в режимі 0. За умовчанням a = b.

SOUND част, тpив

     Генерацiя звукового сигналу.

     част частота звука (Гц) числовий вираз із значенням від 37 до 32767;

     тpив тривалість звука в імпульсах таймеру числовий вираз із значенням від 0 до 65535.

SWAP b1, b2

     Обмiн значень двох змінних.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 88; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 44.200.95.157 (0.329 с.)