Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Поняття Карми і Дхарми. Варни
Два поняття: Карма (Закон причини і наслідки) і Дхарма (Закон існування, Борг у найвищому значенні цього слова) - міцно увійшли в свідомість Індії. Детально розроблені в упанішадах, вони фактично визначили закон існування і світогляд індусів. Арійської або індоєвропейської цивілізації властива особлива форма пристрою життя сімейних кланів і його членів. При організації товариства враховувалися не тільки різні форми діяльності, необхідні для створення держави в його початкових фазах, але приділялася велика увага природних характеристик людини, щоб він зміг краще виконати і здійснити свою долю. Так народжуються касти, диференційовані згідно природного схильності кожної людини, всіх їх об'єднує стародавня ведична традиція та ідеї Дхарми, універсального Закону, прототипу морального і космічного порядку, який відноситься до всього проявленого, включаючи і людини. Давньоіндійське суспільство ділилося на стани - варни (санскр. «розряд людей»): брахмани, кшатрії, вайш'ї, шудри. Походження варн викладається в одному з пізніших гімнів «Рігведи». Згодом в літературі і в побуті замість поняття варна стало вживатися слово каста, що означає не станове, а професійне поділ: каста посуд, писарів, прачок та ін. Брахмани - жерці, вчителі для людей. Їх борг навчатися й навчати інших, підтримувати зв'язок з богами. Кшатрії - воїни, правителі, аристократія. Їх борг захищати народ, богів, робити жертвопринесення і вчитися. Вайш'ї - селяни та ін. Їх борг обробляти землю і розводити худобу. Шудри - слуги. Їх борг служити трьом вищим кастам. Перші три варни вважалися вищими, а належні до них люди називалися «дваждырожденными» (під другим народженням вважався момент посвячення, коли людина допускався до читання і вивчення Зед). Представник кожної варни повинен виконувати свій обов'язок. Причому вважалося, що краще добре виконаний свій борг, ніж погано виконаний чужий. Ця ідея залишається провідною в історії індуїстського суспільства. Релігійна толерантність В Індії вважається, що кожна людина має право на свій Закон, свій шлях до Бога. З цього усвідомлення відбувається толерантність індійського світогляду, прийняття інших релігій. Індуїзму (основний релігії індусів) не властиво поняття єресі, релігійного розколу. Відсутній в ньому і загальновизнаний глава або собор для вирішення релігійних питань. Нікому не прийде в голову зраджувати супротивника прокляття або вічного осуду. Індуїзм передбачає різні можливості для прояву релігійних почуттів: Бога шанують як абстрактний символ, і як владику світу, і як батька, і як коханого, і як немовля і як брата. Настільки ж різноманітні і форми осягнення і шанування божеств. Поклоняються божественного прояву в книзі, знаку, творіння природи, звуці, диханні, мовчанні; у храмі або поза його. Кожен може вибрати ту дорогу до Бога, що йому ближче, і вона не буде вважатися краще або гірше за інших. Брахман може старатися в філософських спорах, аскет - катувати свою плоть, сільський жрець - обагрять руки кров'ю жертовних тварин, філософ - вдаватися до роздумів, йог - робити необхідні вправи, мирянин - здійснювати необхідні ритуали і т.п.
Індуїзм передбачає три основні форми шляху: Карма-марга - Шлях діяння. Дотримання своєї Дхарми і здійснення праведних діянь з глибоким внутрішнім зреченням, без повної залученості та прихильності до результатів, без оглядки на себе як на діяча і на плоди праці як на свої власні. Карма-марга пов'язана з мирської життям і передбачає насамперед виконання соціального боргу, а також досягнення рівноваги між внутрішнім станом і зовнішніми подіями. Джняна-марга - Шлях знання. Цей шлях передбачає розвиток інтелектуальних здібностей і зверхпочуттєвій інтуїції, глибокі роздуми і набуття знання єдиного Абсолюту, збагнення на особистому досвіді тотожності Атмана і Брахмана. Цей шлях передбачає глибоке звернення всередину себе. Бхакті-марга - Шлях любові. Шлях «розумного серця», безпосереднього серцевого зіткнення з справжнім буттям. Потрібно безроздільна відданість божеству, яка очищає серце і направляє до вищого знання й правдивому просвітління.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2019-05-20; просмотров: 102; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.109.211 (0.027 с.) |