I. Масові форми позакласної музичної роботи 
";


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

I. Масові форми позакласної музичної роботи



Сама назва масові форми говорить про те, що головним їх завданням є охоплення найбільшої кількості (маси) дітей, і не вимагаючи від них яких-небудь особливих здібностей, спеціальних знань і навичок. Проте це не означає, що участь в тому або іншому масовому музичному заході взагалі не вимагає від дітей ніякої підготовки.

Під масовими формами музичного виховання дітей розуміються ті заходи, які проводяться без індивідуальної перевірки музичних даних школяра, рівня його музичного розвитку. Вони епізодичні, не передбачають планомірного музичного навчання. Достатньо бажання, інтересу і школяр стає учасником якого-небудь конкретного заходу! Створення такого інтересу, бажання - складає основу його підготовки.

До масових форм належать лекції-концерти для школярів, колективні перегляди оперних спектаклів, організація і проведення масових музичних свят, карнавалів, конкурсів, оглядів. Виконуючи музично-просвітницькі функції, дані заходи в той же час сприяють виявленню дітей, що мають спеціальні музичні здібності.

Головна дійова особа музичного свята в школі – музика. В умовах музичного свята винна складатися педагогічна ситуація, яка сприяє тому щоб захопити музикою всіх, допомогти дітям гостріше відчути силу і глибину емоційного впливу музики. Теми свят можуть бути різні: календарні дати, події музичного життя, музичні жанри чи інструменти, теми з шкільної програми тощо.

Для підготовки до свята обирається актив із зацікавлених учнів, узгоджується оригінальна назва свята підбирається музичний матеріал, ведучі, виконавці.

З метою оптимального прилучення до спілкування з музикою всіх учнів необхідно прагнути до широкого використання міжпредметних зв'язків, інших видів мистецтва.

Важливе значення слід надавати цілісності свята музики, взаємозв'язку всіх його елементів. Свято має проходити активно: це і захоплюючі розмови про музику, і слухання музичних творів, і безпосередня участь школярів у виконавстві, і знайомство з матеріалом, який приготували до свята самі учні; альбом малюнків на теми свята, ілюстрації, фотографії, власна творчість учнів.

Шкільний музичний лекторій займає особливе місце в масовому музичному вихованні. Лекціі - концерти, що відкривали можливості для широкої масової роботи - організації виставок, конференцій слухачів, проведення вікторин, різних бесід опитувань (у формі анкет та усних). Підготовка лекцій - концертів потребує менше зусиль з боку колективу школи, хоча доцільно буває й тут провести деяку роботу: на уроках музики дати короткі відомості, що полегшать сприйняття програми і заохотять до відвідування заходу. При визначенні теми лекції - концерту корисно враховувати вік учнів. їх загальний та музичний розвиток, оскільки свою виховну7 дію музика може справляти тільки тоді, коли викликає емоційний відгук, зацікавленість слухачів.

Тематику лекцій корисно пов'язувати з програмним матеріалом, робота лекторію повинна сприяти розширенню загального ішугозотзу учнів, доповнювати і поглиблювати їхні знання, набуті на уроках музики, образотворчого мистецтва, літератури, історії.

Ознайомлюючи учнів з певним жанром музики чи творчістю композитора слід сприймати музичний образ в цілому.

Доцільно ширше використовувати технічні засоби навчання: показ кінофільмів, ілюстрацій творів живопису звукозаписів. Дуже приваблює дітей живе звучання музичних інструментів і співацьких голосів.

Ознайомлення з музичною культурою різних країн, з цікавими фактами з життя композиторів, історією написання окремих творів поступово викликає у школярів потребу дізнатися про музику якомога більше: воші починають самостійно читати відповідну літературу, цікавитися музично-освітніми передачами по радіо і телебаченню.

Музичний лекторій розрахований не тільки на розширення знань учнів, але й на виховання емоційного, розумового слухача.

Ведучий повинен дбати, щоб його мова була яскравою та образною, а факти цікавими. Демонстративний матеріал слід добирати особливо старанно і прагнути, щоб він був зрозумілим і доступним для дітей певного віку, а також різнохарактерним щодо виконання.

Тематичні та комплексні заняття, що є формою активного відпочинку дітей в групі продовженого дня, сприяють формуванню їх інтересів та смаків.

На тематичних заняттях (вечорах), де головне місце належить музиці, учні, знайомляться з її жанрами, творчістю композиторів різних країн. Враховуючи інтереси дітей, вчитель планує різні теми, наприклад: «Дитячий альбом» Чайковського, «Твій улюблений композитор", "Вечір фольклору".

Тематичні заняття можуть включати різні види музичної діяльності - спухання музики, співи, тру наДМЇ, музично-ритмічні рухи, що створює умови для активного розвитку музичних здібностей молодих школярів

Комплексні заняття поєднують різні види мистецтва -літературу, живопис та музику, які пов'язані однією темою. Ц заняття сприяють переносу вражень, накопичених при сприйнятті твору одного виду мистецтва, на інший його вид, що відіграє значну роль у поширенні та поглибленні естетичного уявлення, вихованні естетичних смаків.

Свої почуття діти висловлюють у різних видах художньої діяльності: співають пісні, читають вірші, пластично передають зміст музичного твору, створюють і виконують на музичних інструментах свої імпровізації, виготовляють саморобки з природних матеріалів, створюють колективне панно.

На комплексному занятті, вчитель вирішує різні дидактичні і виховні завдання для дітей -- це подія, яку воші чекають і до якої радісно готуються. Прикладом комплексного заняття може вважатися "Зимонька-зима", де молодші школярі знайомляться з образами зимової природи, що передані в поезії та музиці. Вони відгадують загадки, читають вірші, знайомляться з новими розповідями про зиму. Свої враження діти передають своїми малюнками, аплікаціями, придумують як краще прикрасити клас до новорічного свята.

Насиченість занять різними враженнями: творчими завданнями стимулює інтерес дітей, посилює їх переживання, збагачує художнє сприйняття.

В останні роки однією з популярних форм проведення дозвілля підлітків та старшокласників стала дискотека. Це пояснюється, насамперед, потягом молоді до. легкої зрозумілої музики, під яку можна танцювати та веселитися,

В наш час можна використовувати дискотеки для розвитку пізнавальних інтересів в галузі музики, і пропаганди музичної культури. Найкращі умови для цього складаються в шкільній та класній дискотеці, де існує постійний контингент її }часників. Знаючи підлітків, їх здібності і нахили можливо планомірно розвивати музичні інтереси та формувати переконання учнів. Багато залежить від підготовки дискотек. Залучаються учні, які складають сценарій, підбирають музичний матеріал, технічне обладнання (слайди, звукозапис...). Допомогаючий їм вчитель керує спільною працею.

Велика роль відводиться ведучому, тому що його смаки формують ставлення всіх учнів до музичних творів.

Важливо, щоб дискотеки не були схожі між собою. Можлива різна тематика- присвячена датам, рок-групам, творчості композиторів, виконавцям. Форми також можуть бути різними: диско- театр, диско- лекція тошо.

Звичайно, ступінь активності слухачів концертів і учасників музичних свят (оглядів, конкурсів) - різний, хоча їх і об'єднує масовість, можливість залучення до музики практично кожного охочого. У зв'язку з цим (різним ступенем активності) організація і проведення кожного такого заходу мають свої відмінності. Підготовка, наприклад, до шкільного свята пісні вимагає ретельного продумування всіх деталей: виходячи з поставленої мети, визначення його теми, змісту (репертуару), розподілу задач між класами (загонами, ланками, групами учнів), часу і місць виступів, призначення відповідальних за ту або іншу ділянку роботи і т.п.

Лекція-концерт вимагає менших зусиль з боку колективу школи (вчителів, що вчаться, батьків), хоча доцільно буває і тут провести деяку підготовку: на уроках музики дати короткі відомості, що допомагають сприйняттю програми концерту (відомості про авторів виконуваних творів, про самі твори, історію їх створення, музичні образи). Перед перегляду оперного спектаклю або колективним переглядом фільму-опери корисно, наприклад, познайомити школярів з музичними характеристиками основних героїв, з змістом ансамблів (дуетів, тріо і ін.), оскільки звичайно вони сприймаються непідготовленою аудиторією як щось сумбурне.

При визначенні теми лекції-концерту, його зміст враховується вік учнів, їх загальний і музичний розвиток, оскільки свою виховну дію музика може здійснювати лише тоді, коли викличе емоційний відгук, інтерес слухачів.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 140; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.140.198.43 (0.003 с.)