Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
I. Explanation of word formation rules/5 min.
1. The suffix –ous forms Adjectives from Nouns and verbs: Examples: fame- fam ous, fiber- fibr ous 2. The suffixes –ary (-ery, -ory) form nouns and Adjectives: Examples: surg ery, pulmon ary, laborat ory, respirat ory Main meanings and functions of suffixes - ous, -ary, -ery, -ory are shown in the schemes 1, 2
Scheme № 1 “Meaning and formation of suffix –ous”.
Scheme № 2 “Meaning and functions of suffixes -ary, -ery, -ory”
Fastening of word formation rules. Audition, reading
Read and translate 1. obvi ous, adventur ous, autonom ous, boister ous, cauti ous, atroci ous, ardu ous, ambigu ous, 2. bak ery, laborat ory, cent ury, surg ery 3. pulmon ary, respirat ory, compliment ary, compuls ory, tempor ary, contempor ary, auxili ary, bound ary, arbitr ary, inflammat ory.
Speaking, writing
Make up words using the suffixes –ous; -ary; -ery;-ory.
Audition, reading
Read and translate the following words. Pay attention to the use of suffixes –ous; -ary; -ery;-ory in them
a) fibr ous, numer ous, continu ous, ven ous, nerv ous, ser ous, subser ous, subcutane ous, b) ordin ary, aliment ary, prim ary, second ary, respirot ar y, inflammat ory, tempor ary,
II. Introduction of new lexics to the theme “The heart and the vascular system”/ 20 min Audition, reading Remember the pronunciation of the following words. Learn them. Find their translation in a dictionary Vascular [‘væskulə] separate[‘seprit], [‘sepəreit] Pericardium [,peri’ka:diəm] chamber [‘t∫eimbə] apex [‘eipeks] thick [ ðik] interspace [ ‘intə(:)’speis] valve [ ‘vælv] costal [‘kostl] fibrous [‘faibrəs] septum [‘septəm] systemic [sis’temik] atrium [‘eitriəm] pulmonary [ ‘pulmənəri] ventricle [‘ventrikl] portal [‘pə:tl] inner [‘inə] locate [ lou’keit] within [wiðin] carry [ ‘kæri] include [in’klu:d] lung [ lλη] male [meil] liver [ ‘livə] female [‘fi:meil] coat [ kout] dilate [ dail’leit] contract [kən’trækt] Fastening new lexics 2. Read and translate the following words and word combinations. 1. chamber[‘t∫eimbə]:the heart consist of two separate chambers; the right atrium and the right ventricle are in the right chamber; 2. thick[ ðik]; a thick wall; thick ice; the walls of the left atrium are thick; the left ventricle has thick walls; 3. pulmonary [ ‘pulmənəri]; pulmonary artery, pulmonary circulation; pulmonary disease; pulmonary function; pulmonary valve; 4. dilate [ dai’leit]: dilated; to be dilated, the vessels dilate; the heart dilates and contracts
Speaking 3. Match the words A and B A. B. a. vascular 1. circulation b. pulmonary 2. organ c. thick 3. valve d. muscular 4. wall e. mitral 5. system
Match the words A and B. a. the base of 1. atrium b. costal 2. ventricle c. right 3. the heart d. left 4. band e. fibrous 5. cartilage
III. Reading, translating and discussing texts: A. “The Heart and the Vascular System”. B. “The Valves of the Heart”/20 min. A. Presentation of new information about “The heart and the vascular system” with the help of texts. Work on texts: acquainted and studying reading, translation. Audition, reading Read and translate the texts. A and B.
|
||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-06; просмотров: 197; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.220.81.106 (0.007 с.) |