Загальні відомості про мультимедійну технологію 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Загальні відомості про мультимедійну технологію



Завдяки великому поширенню мультимедійних комп’ютерів зацікавленість у створенні мультимедіа-додатків постійно збільшується.

Мультимедіа — сучасна IT, що об’єднує за допомогою комп’ютерних засобів графічне та відеозображення, звук й інші спеціальні ефекти.

До категорії мультимедіа належить значна частина розважальних, освітніх та інформаційно-довідкових програмних продуктів.

Однією з беззаперечних переваг засобів мультимедіа є можливість розроблення на їх основі інтерактивних презентацій. У цьому разі глядач перестає пасивно сприймати інформацію і стає активним учасником процесу.

Для розробки мультимедійних додатків на найпоширеніших IBM-сумісних комп’ютерах потрібні мультимедійний комп’ютер на основі ОС Windows і відповідне прикладне програмне забезпечення (авторські засоби мультимедіа).

Мультимедійні комп’ютери

Розробляє та поширює стандарти і специфікації на апаратне та програмне забезпечення мультимедійних комп’ютерів підрозділ Software Publishers Association Рaди Multimedia PC Marketing Council (МРС). Пристрій або програма, марковані торговою маркою МРС, відповідають вимогам до роботи за мультимедійною технологією.

Мультимедійний комп’ютер, як правило, оснащено звуковою і відеокартами, звуковими колонками, мікрофоном та високошвидкісним дисководом CD-ROM, DVD-дисководом, видеокамерою тощо. Здебільшого використовується MIDI-сумісна звукова карта. До неї через відповідне роз’ємне з’єднання можна приєднати електронні музичні інструменти (синтезатор, гітару тощо).

Звукова карта разом з двома колонками призначена для відтворення високоякісного стереозвуку, а разом з мікрофоном — для записування на диск мови, музики та інших звуків.

Відеокарта для мультимедійного комп’ютера має забезпечити можливість повноекранної синхронізованої трансляції відео з адекватним передаванням руху (наприклад, демонстрації рекламних роликів, кліпів з високою розподіленою здатністю та іншої відеопродукції).

Дисковод CD-ROM, крім зчитування цифрової інформації, дає змогу відтворювати інформацію з аудіодисків і VideoCD.

Сучасні комп’ютери стрімко розвиваються, і зміст поняття ”мультимедіа” швидко змінюється разом із прогресом їх апаратної бази. На практиці комп’ютер, що відповідає мультимедійному стандарту, може не задовольняти вимог користувача і внаслідок швидкого “старіння“ стандарту.

Одна з найдосконаліших ОС IBM-сумісних комп’ютерів — Windows 98 — є високопродуктивною мультимедійною платформою, що визначає такі особливості мультимедійних технологій:

ü Архітектурну підтримку цифрового відео, аудіо та MIDI; це звільняє користувачів і розробників від проблем, пов’язаних із встановленням драйверів пристроїв;

ü Технологія “приєднай і працюй” полегшує встановлення та налагодження сумісних мультимедіа-пристроїв;

ü Програми лазерного програвача (CD Player), програвача цифрових дисків (DVD Player) та універсального програвача (Media Player) дають змогу відтворювати звукові файли, а останні дві — ще й відеомультимедійні файли;

ü Операційна система підтримує основні технологічні новинки в галузі двовимірної растрової графіки, побудову тривимірних зображень і цифрового аудіо та відео (призначену для цього програму Video for Windows вбудовану в ОС);

ü 32-розрядна архітектура ОС дає змогу істотно підвищити продуктивність комп’ютера під час роботи з мультимедіа;

ü Підтримка багатозадачності створює авторам мультимедіа зручне робоче середовище;

ü Раціоналізована архітектура підсистем цифрового відео й аудіо, MIDI та опрацювання файлів різних форматів (у тому числі форматів MPEG — Moving Pictures Experts Group і WAV для аудіо та MPEG й AVI для відео) дають змогу створювати аудіо-, відео та анімаційні ефекти професійної якості.

Мультимедійні проектори — сектор комп’ютерного ринку, що бурхливо розвивається. Вони дають змогу проектувати зображення від комп’ютера, відеомагнітофона, телевізора на великі екрани з діагоналлю понад 10 м. Їм властива висока розподілена здатність (1024 х 768 точок) та інтенсивний світловий потік (понад 1600 дм), що дає можливість застосовувати їх для презентацій у великих незатінених приміщеннях. Серед їх переваг — портативність і мобільність (маса деяких із них становить 3 кг). Практично всі мультимедійні проектори мають об’єктиви зі змінною фокусною відстанню, завдяки чому розміри зображення можна задавати, не переміщуючи проектора.

Сучасні мультимедійні проектори мають функцію тильного сканування зліва направо і знизу вверх, що дає змогу встановлювати їх з тильного боку екрана і навіть прикріпляти до стелі. При такому положенні проектор не займає багато місця і не заважає огляду. Багато мультимедійних проекторів мають вбудовану аудіосистему (підсилювач потужності та стереосистему) і забезпечують високоякісний звуковий супровід презентації у малих та великих аудиторіях.

Основою сучасного мультимедійного проектора є джерело світла і рідкокристалічний дисплей (LCD — Liquid Crystal Display), що формують зображення. Є кілька LCD-технологій виготовлення мультимедійних проекторів.

TFТ-технологія (Thin Film Transistor LCD — рідкокристалічний дисплей на тонкоплівних транзисторах). Елемент зображення у такому проекторі створюється за допомогою трьох рідкокристалічних вічок (по одному на червону, зелену і синю складові зображення). Кожне вічко має керований тонкоплівний транзистор. Сукупність вічок, які керують одним кольором, утворює рідкокристалічну матрицю. Дисплей, що складається з трьох рідкокристалічних матриць, за формою є прямокутником зі сторонами 10 x 15 см.

Проекційні системи з TFT-дисплеєм особливо зручні для демонстрації даних у графічному форматі. Вони характеризуються високоякісним перенесенням кольорів і забезпечують високу швидкість зміни зображення на екрані.

Полісиліконова LCD-технологія ґрунтується на використанні трьох невеликих рідкокристалічних матриць (панелей) розміром від 2,3 до 3,3 см. Кожна матриця керує своїм кольором — червоним, зеленим або синім.

Матриці мають дуже якісну світлопередачу і забезпечують підвищену яскравість кольорів. Проектори з полісиліконовими панелями дають змогу вручну або автоматично регулювати розмір зображення. За їх допомогою можна демонструвати як прості текстові, так і складні мультимедійні зображення.

DMD/DLP-технологія ґрунтується на використанні 1000 мікроскопічних дзеркал з електронним керуванням, розташованих на напівпровідниковій мікросхемі. Трикольоровий фільтр, крізь який проходить промінь світла, обертається синхронно з приладом контролю зображення. Завдяки високій швидкості зміни кадрів три окремих кольорових кадри, що з’являються послідовно один за одним, відбиваючись від мікроскопічних дзеркал, формують одне кольорове зображення.

DMD/DLP відрізняється від інших технологій рівновагою, яскравістю зображення та тим, що вона не має зернистої структури.

Джерелом світла в проекційних системах може бути галогенна або металогалогенна лампа потужністю 120 — 200 Вт з терміном служби від 1000 до 4000 годин.

З розвитком технологій майже щомісяця з’являються нові, досконаліші моделі. Проектори стають яскравішими, легшими, економічнішими і дешевшими.

Класифікація авторських засобів мультимедіа

Авторські засоби мультимедіа — це засоби (додатки), які мають заздалегідь підготовлені елементи для розроблення інтерактивних мультимедійних програм, їх використання є прискореною формою розроблення інтерактивного мультимедійного проекту, що в кілька разів зменшує вартість робіт. Ці засоби різняться спеціалізацією, можливостями і зручністю освоєння.

Класифікацію авторських засобів мультимедіа запропоновано Джемі Силгаром. За нею розрізняють вісім типів — згідно з метафорами, які використовуються: мову сценаріїв (Scripting Language); образотворче керування потоком даних (Icon/Flow Control); кадр (Frame); картку з мовою сценаріїв (Card/Scripting); тимчасову шкалу (Timeline); ієрархічні об’єкти (Hierarchical Object); гіпермедіа-посилання (Hypermedia Linkage); маркери (Tagging).

Мова сценаріїв. Це об’єктоорієнтована мова програмування, у якій спеціальні оператори визначають взаємодію елементів мультимедіа, розташування активних зон, призначення кнопок тощо. Однак можливість редагування елементів мультимедіа (графічних зображень, відео, звуку) в такій мові є дуже обмеженою. Або її може навіть не бути. В основному мови сценаріїв належать до інтерпретувальних. Тому авторські засоби порівняно з іншими мають низьку швидкодію.

Авторськими засобами мультимедіа, що ґрунтуються на мові сценаріїв, є Ten Core Language (фірма Computer Teachinq), Media View (фірма Microsoft) тощо.

Образотворче керування потоком даних. Основою авторського засобу цього типу є палітра значків (Icon Palette), які позначають різні функції взаємодії елементів засобу, і спрямовуючу лінію (Flow Line), яка вказує зв’язки між значками. За допомогою значків на екран виводять текст, графічні зображення, переміщують їх, відтворюють фільми, звук тощо.

Спрямовуюча лінія є своєрідним засобом побудови ієрархічної схеми додатка. На неї перетягують відповідні значки. Набір цих значків відповідає послідовності дій, які виконуються після запуску створеного додатка на виконання.

Суттєвою перевагою авторських засобів цього типу є скорочення термінів роботи з дизайном додатка зі складними функціями взаємодії. Проте вони є дорогими (їх вартість сягає кількох тисяч доларів).

Авторські засоби цього типу: Authorware (фірма Macromedia), IconAuthor (фірма Aim Tech), TIE (фірма Global Information Systems).

Кадр. Даний тип авторських засобів подібний до типу образотворчого керування потоком даних. Він також має палітру значків. Однак зв’язки між ними можуть відображати навіть складні алгоритми, що розгалужуються. Ці авторські засоби мають високу швидкодію, але потребують автоматичного наладника, оскільки помилки візуально невловимі.

Авторські засоби цього типу — Quest (фірма Allen Communication), CBT Express (фірма Aim Tech) тощо.

Картка з мовою сценаріїв. Цей тип авторських засобів є потужним завдяки застосуванню мови сценаріїв. Однак вона сама потребує точного і жорсткого структурування сюжету. Процес розробки додатків нагадує тут роботу з книгою. Створюють картку сторінка за сторінкою, а потім використовують гіпертекстові можливості для навігації між сторінками й об’єктами в межах сторінки.

Гіпертекст — текст, який має посилання на інші частини документа, інші документи в мережі або на об’єкти нетекстової природи (звук, графіку, відео).

Авторські системи постачаються з великою кількістю шаблонів, прикладів і готових графічних елементів призначених для користувача інтерфейсу. А заздалегідь підготовлені спеціальні кнопки дають змогу керувати зовнішнім програвачем компакт-дисків, касетним магнітофоном або відеомагнітофоном.

Основним недоліком авторських засобів цього типу є неможливість забезпечити точне керування синхронізацією і виконання паралельних процесів. Наприклад, звуковий файл має запускатися і закінчуватися раніше, ніж зможе початися наступна за сценарієм подія. Використовуються такі авторські засоби в основному для розробки гіпертекстових додатків (навчальних курсів, презентацій) та прикладних програм з інтенсивним переміщенням (ігор). Найкращим використанням картки з мовою сценаріїв є розробка додатків, які можна логічно об’єднати у вигляді окремих карток із гіпертекстовими зв’язками.

Авторські засоби цього типу — Multimedia ToolBook (фірма Asymetrix), PowerPoint (фірма Microsoft) тощо.

Тимчасова шкала. Такі авторські засоби за структурою інтерфейсу користувача подібні до звукового редактора для багатоканального записування. Основними елементами є трупа (база даних об’єктів) і партитура (покадровий графік подій, які відбуваються з цими об’єктами). Кожна поява об’єкта з трупи в одному з каналів партитури називається спрайтом. Для керування спрайтами, залежно від дій користувача, використовується об’єктно-подійна мова сценаріїв.

Авторські засоби на основі тимчасової шкали застосовуються для розробки складних комерційних додатків і комп’ютерних ігор з інтенсивною мультиплікацією, в якій потрібна синхронізація різних мультимедійних складових.

Авторські засоби цього типу — Director (фірма Macromedia), Power Media (фірма RAD Techologies) тощо.

Ієрархічні об’єкти. Тут, як і в об’єктоорієнтованому програмуванні, використовується метафора об’єкта. Є можливість створювати складні конструкції з розвинутим сюжетом завдяки візуальному поданню об’єктів та інформаційних складових мультимедійного додатка. Подібні авторські засоби дорогі, а тому їх використовують в основному професійні розробники.

До авторських засобів мультимедіа, які ґрунтуються на ієрархічних об’єктах, належить New Media Studio (фірма Sybase).

Гіпермедіа-посилання подібні до типу кадру. У них показуються концептуальні зв’язки між елементами. За їх допомогою можна розробляти гіпертекстові додатки з елементами мультимедіа.

Приклади авторських засобів цього типу: HyperMethod (фірма Prog Systems AI Lab), Formula Graphic (фірма Harrow Media) тощо.

Маркери. У маркерах використовуються спеціальні команди — теги, які забезпечують взаємодію та об’єднання елементів мультимедіа. Їх застосовують здебільшого для підготовки діалогових довідкових матеріалів (словників, інструкцій), а також у процесі створення сторінок для вузлів Інтернету.

Прикладами авторських засобів, що ґрунтуються на маркерах, є Hot Dog (фірма Sausage Software), FrontPage (фірма Vermeer) тощо.

Види презентацій

Залежно від способу реалізації на комп’ютері розрізняють такі види презентацій:

ü Зі сценарієм;

ü Інтерактивні;

ü Автоматичні.

Презентація зі сценарієм — це традиційна презентація зі слайдами, доповнена засобами показу кольорової графіки й анімації з виведенням відеоматеріалу на великий екран або монітор. У ній є можливість під час показу вносити зміни у процес демонстрації, а також використовувати титри, що пливуть на екрані і містять додаткові пояснення.

Анімаційний текст у поєднанні з анімаційними діаграмами, графіками та ілюстраціями дає змогу зосередити увагу слухачів на основному і сприяє кращому запам’ятовуванню інформації. Озвучує матеріал, як правило, сам ведучий.

Презентація зі сценарієм є найпоширенішим видом мультимедійних презентацій.

Інтерактивна презентація — це діалог користувача з комп’ютером, під час якого користувач приймає рішення, який матеріал для нього важливий, і за допомогою мишки або натисненням на клавіші вибирає на екрані потрібний об’єкт. Потім комп’ютер видає інформацію, на яку надійшов запит.

Усі інтерактивні презентаційні програми керують подіями. Це означає, що коли відбувається певна подія (натиснення на клавішу, позиціювання курсора на екранний об’єкт тощо), програма виконує відповідну дію.

Інтерактивна презентація дає змогу відшукувати потрібну інформацію, заглиблюючись у неї настільки, наскільки це було передбачено розробником презентації. Наприклад, користувач починає вивчати певний товар із відображеної на екрані загальної характеристики. Потім, клацнувши мишкою на гіперпосиланні (на підкресленому або виділеному кольором слові), на кнопці або значку, він має змогу детальніше ознайомитися з відомостями про предмет, що його цікавить.

Порції інформації тут можна подавати:

ü Графічно;

ü У текстовому вигляді;

ü За допомогою анімації або відеокліпів;

ü Як читання тексту “від автора” з використанням звукових ефектів;

ü У вигляді різноманітних поєднань усіх елементів.

Інтерактивна презентація здатна легко захоплювати увагу користувача і тривалий час підтримувати його зацікавленість матеріалом.

Автоматична презентація — це закінчений інформаційний продукт. Його можна перенести на відеоплівку, дискету, компакт-диск і розіслати потенційним споживачам.

Типи презентацій

Залежно від сфери застосування розрізняють такі типи презентацій:

ü Торгові;

ü Маркетингові;

ü Навчальні;

ü Корпоративні.

Торгові презентації дають змогу розповісти, які потреби споживача задовольняє товар і які переваги він має, а також за короткий термін надати потенційному покупцю всю необхідну інформацію.

Торгова презентація може бути:

ü Презентацією зі сценарієм — проводиться за певним сценарієм в офісі майбутнього покупця або у нього вдома;

ü Інтерактивною — її можна записати на один із носіїв інформації і надіслати покупцю для попереднього визначення його зацікавленості товаром;

ü Автоматичною — у цьому випадку матеріал розташовують за схемою: початок (основні відомості), середина (висновки) і кінець (резюме). Призначена для того, щоб покупець ознайомився з товаром самостійно.

Маркетингові презентації використовують під час підготовки умов для майбутніх торгових презентацій. Вони призначені для масової аудиторії споживачів (проводяться на виставках-ярмарках або в офісі покупця), для агентів з продажу тощо.

Щоб зосередити увагу на компанії та її продукції, у презентації можна об’єднати графіку, анімацію, відео і звук.

Прикладом маркетингової презентації є рекламні ролики на телебаченні.

Маркетингова презентація також може бути презентацією:

ü Зі сценарієм, її можна розіслати менеджерам офісів для показу у відділах збуту на місцях. Вона містить звичайно анонси й огляд нових товарів, а також порівняльний аналіз товарів власної компанії та продукції конкурентів;

ü Інтерактивною. Надає можливість вибирати як спосіб ознайомлення з діяльністю компанії та її продукцією, так і міру деталізації матеріалу. Інтерактивна презентація дає змогу доносити інформацію до різних груп споживачів, її використовують і на виставках-ярмарках;

ü Автоматичною. На виставках такі презентації часто є основою експозиції, їх можна розіслати споживачам на дискетах, компакт-дисках, відеокасетах тощо, охопивши ними великі групи потенційних покупців.

Навчальні презентації використовують викладачі для того, щоб зручно і наочно подати матеріал. Приклади навчальних презентацій:

ü Презентація-семінар (ознайомлення із новою продукцією; порівняльний аналіз продукції, що випускається; огляд поточного стану ринку; форма навчання студентів чи надомних працівників);

ü Презентація для самоосвіти (інтерактивна система, за допомогою якої можна отримати відомості про товар, компанію, ринок, конкурентів тощо);

ü Презентація-порада (інструктаж для викладача або лектора щодо правильного проведення презентації тощо);

ü Презентація для клієнтів корпорації (навчальні чи тематичні диски, які розсилаються на замовлення, тощо).

Навчальна презентація може бути:

ü Презентацією зі сценарієм (наприклад, на семінарі у вузі), дає змогу корегувати залежно від аудиторії набір та послідовність матеріалів;

ü Інтерактивною (навчальні курси для самостійного опанування); може використовуватися в локальній мережі чи в Інтернеті;

ü Автоматичною (відеосупровід експонатів у музеї тощо).

Корпоративні презентації призначені для донесення інформації до акціонерів корпорації, зокрема через Інтернет, що дає змогу дістати доступ до гіпертекстової гіпермедійної системи World Wide Web (WWW). Гіпертекстові документи (щорічні звіти, проспекти тощо), які є у WWW, містять текстові посилання на інші документи, розміщені на WWW-серверах у всьому світі. Для звернення до гіпертекстового документа досить клацнути мишкою на підкресленому фрагменті тексту.

Функція гіпермедіа у WWW є подальшим розвитком ідеї гіпертексту. Натиснення на значку швидкого виклику в документі дає змогу дістати доступ до графічної, звукової та відеоінформації, до комп’ютерної анімації. Президент компанії може, наприклад, розсилати корпоративні повідомлення (службові документи), супроводжуючи їх власними аудіо- чи відеокоментарями.

Приклади корпоративних презентацій:

ü Щорічний звіт;

ü Електронний журнал;

ü Презентація для акціонерів;

ü Презентація для служб, зайнятих роботою з персоналом;

ü Презентація з питань інвестицій і фінансування тощо.

У корпоративних презентаціях використовуються всі види презентацій:

ü Презентація зі сценарієм призначена для демонстрації на великих зборах акціонерів компанії, наприклад з питань, пов’язаних з отриманням інвестицій. Презентація, в якій подається економічне обґрунтування фінансування проекту, як правило, призначена для показу на комп’ютері одній людині (наприклад, в офісі представника банку-інвестора);

ü Інтерактивна презентація дає змогу користувачу самостійно ознайомитися з інформацією про структуру, продукцію і персонал корпорації;

ü Автоматичну презентацію, записану на відеокасету, можна розсилати акціонерам, банкам-інвесторам, службовцям тощо або демонструвати на виставках-ярмарках.

На перший погляд, сучасні комп’ютерні презентації нагадують дуже популярні колись діафільми, діапозитивами яких тепер є комп’ютерні слайди, а сам комп’ютер виконує роль діапроектора. Роль презентацій у сучасних умовах ведення бізнесу постійно зростає: навіть кілька років тому на великих виставках лише одиниці експонатів супроводжувались демонстраційним матеріалом, тепер без нього неможливо уявити жоден поважний стенд.

Термін презентація походить від англійського “presentation” – показ. Зазвичай презентація є слайд-фільмом із рекламно-інформаційним змістом, орієнтованим на певну категорію глядачів.

Застосовують презентації не лише у торгово-економічній діяльності, а й із навчальною метою, без них не обходиться захист курсових, дипломних, наукових робіт. Крім того, бурхливо розвивається ще одна галузь застосування – презентації у всесвітній інформаційній мережі Internet.

Безперечним лідером серед програм створення презентацій є Microsoft PowerPoint із пакету Microsoft Office.

Вітчизняний ринок програмного забезпечення нині пропонує поки що небагатий вибір авторських засобів мультимедіа з урахуванням прийнятної для користувача їх підтримки.

Для розроблення презентацій мультимедіа найпоширенішою в Україні є російськомовна версія PowerPoint, яка входить до складу інтегрованого пакета MS Office. За допомогою цього додатка розроблюють презентації, що складаються з наборів слайдів, у яких текст поєднується з графічними об’єктами, фотокартками, звуком, відео- та мультиплікаційними ефектами. Слайди можна подати як у суворій чорно-білій гамі, так і у вигляді кольорових зображень. Для цього використовують шаблони оформлення, створені професійними дизайнерами. Шаблони можна придумати і самотужки.

Слайди можуть містити:

ü Текст;

ü Таблиці;

ü Діаграми, у тому числі організаційні;

ü Рисунки;

ü Відеокліпи;

ü Звуковий супровід (музику або голос);

ü Гіперпосилання на інші слайди та документи (презентації, таблиці, діаграми тощо, які знаходяться на даному комп’ютері або в Інтернеті).

Окремі об’єкти слайдів можуть мати ефекти анімації.

Оскільки PowerPoint є складовою Microsoft Office, то, готуючи презентацію, можна використовувати фрагменти документів Word, електронних таблиць і діаграм Excel, даних Access. Створені в PowerPoint слайди можна відразу переглянути і, при потребі, змінити.

Презентації PowerPoint демонструють:

ü На моніторі для невеликого кола осіб (у тому числі в Інтернеті);

ü На екрані за допомогою мультимедійного проектора;

ü На екрані за допомогою епідіаскопів, використовуючи прозорі плівки;

ü На екрані за допомогою діапроекторів, використовуючи 35-міліметрові слайдофільми;

ü Як роздруки на папері.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 900; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.47.14 (0.078 с.)