Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Which of the things in Exercise 4 irritate you most? Which irritate you least? Discuss your ideas with a partner.
1 Split into pairs. Imagine you are on the air in the TV show “For and Against”. One of you is the TV presenter, the other - the Minister of Transport of Ukraine. TV presenter is interested in the air travelling situation in our country. He presents the statement of the discussion. The Minister of Transport should either agree or disagree with it supporting his point of view with real facts and own ideas. Use these expressions to show your point of view:
Work in pairs. a Complete a short conversation as it showed in the models. Ask one another:
Model 1: A.: Did you have to travel much? B.: Yes, I did. I travelled a lot. (No, I didn’t. I didn’t travel much.) A.: So did I. (Neither did I.)
Model 2: A.: Did you have to travel much? B.: Yes, I did. (No, I didn’t.) B.: But I didn’t. (But I did.)
This what you want to know:
1) if your friend likes travelling by plane; 2) if he (she) travelled by air much; 3) where he (she) prefers to have a seat, in the rear or in the front part of the saloon; 4) if he (she) had to travel light; 5) if he (she) usually book a single or return ticket; 6) if he (she) feels airsick.
b Complete the sentences with the word phrases as it showed in the model. Say what is not allowed to do (to have) on board.
Model: Passengers are not allowed to make a noise on board.
Substitute: - to have heavy luggage - to smoke - to unfasten belts when the plane is taking off or landing - to speak with the pilot - to have a weapon - to take strong drinks - to enter the cockpit Look at these three places then study the words and phrases in the box. Which words and phrases would you need to describe each place? Valley mountains yachts beach countryside Coastline cliffs remote steep lake Steps view rocks sand in the distance snow harbour tourists sunbathe surrounded by Peaceful overlooking Pictures
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-27; просмотров: 618; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.104.238 (0.004 с.) |