Вдосконалення геометричної точності та топологічної коректності цифрової карти 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Вдосконалення геометричної точності та топологічної коректності цифрової карти



Якщо допущено помилку в нанесенні вузлу, що належить до межі тільки одного об’єкту, перш за все перевірте, чи знаходиться програма в режимі редагування. Виберіть інструментом “Edit Tool” цей об’єкт. У меню “Task” виберіть команду “Modify Feature” („Модифікувати Об’єкт”). Вузли об’єкту будуть помічені маркерами у формі квадратиків. Поставте курсор миші на квадратик, який помічає вузол, що потрібно перемістити або видалити. Курсор набуде форми ромбу із вписаним квадратиком хрестика.

Якщо треба перемістити об’єкт, натисніть ліву кнопку миші та, тримаючи її натиснутою, перетягніть вузол на правильну позицію. Відпустіть кнопку миші.

Якщо треба видалити вузол, натисніть праву кнопку миші та у контекстному меню виберіть команду “Delete Vertex”.

Якщо, навпаки, потрібно додати вузол до об’єкту, у режимі команди “Modify Feature” виберіть відповідний об’єкт. Підведіть курсор миші до тої сторони об’єкту, до якої ви збираєтесь додати вузол, і тоді до курсору додається хрестик. Натисніть праву кнопку миші та у контекстному меню виберіть команду “Insert Vertex”.

Складнішим випадком є неправильне нанесення спільного вузлу кількох сусідніх об’єктів. Додайте панель інструментів ”Topology” з меню “Toolbars” меню “View”. Натисніть у кнопку “Map Topology” панелі інструментів ”Topology”. Розкриється вікно “Map Topology”, в якому є список векторних шарів вашої карти. Поставте „пташки” у віконцях ліворуч від назв тих шарів, які, з вашої точки зору, мають брати участь у топології. Припустимо, ви неточно нанесли спільну межу лісу та озера, котрі показані відповідно на шарах „Ліс” та „Водоймища”. Якщо обидва ці шари беруть, за вашим рішенням, участь у топології, то, редагуючи межу лісу, автоматично редагується і межа озера, тобто між озером та лісовою ділянкою зберігаються просторово-логічні відносини суміжності.

Повторіть усі дії, аж до постановки курсору миші на неправильно нанесений вузол, як у попередньому прикладі. Натисніть на вузлі. Він буде помічений перекресленою синьої точкою. Поставте курсор миші в центр квадратика на вузлі. Курсор набуде форми хрестика. Натисніть ліву кнопку миші та, тримаючи її натиснутою, перетягніть вузол на правильну позицію. Відпустіть кнопку миші.

Ефективним засобом підвищення рівня топологічної коректності є команда “Clip” (“Вирізати”) меню “Editor”. Справа в тому, що часто виникають ситуації, коли об’єкти, що фактично є сусідніми, на карті виявляються показаними як полігони, що частково перекривають одне інше. Команда “Clip” відрізає частину одного із полігонів, якою він перекриває інший полігон. Для цього треба спочатку вирішити, який об’єкт вважати таким, що нанесений правильно. Після цього виберіть його, натиснувши на ньому лівої кнопки миші та виберіть команда “Clip” у меню “Editor”. З’явиться діалогове вікно “Clip”, у якому виберіть опцію “Discard the area that intersects” (“Знищити область перетину”). Ту частину іншого полігону, що перекриває вибраний, буде відрізано та знищено.

Контрольні питання

1. У якій програмі програмного ГІС-комплексу ArcGIS створюються нові картографічні шари?

2. Які режими векторизації растрового зображення ВКМ ви знаєте? Поясніть їх зміст.

3. Чи можна точно прив’язувати одні об’єкти до інших у програмі ArcView 3.x.? У програмі ArcMap?

4. З яких елементів складається панель “Editor”?

5. Які ПЛВ (просторово-логічні відносини) ви знаєте?

6. Яким чином проводиться векторизація доріг ті лісосмуг?

Лабораторна робота №3.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-07; просмотров: 96; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.2.184 (0.004 с.)