№
| Критерії
| Кількість балів
|
0-2
| 3-4
|
|
1.
| Планування триєдиної мети уроку
| Мета уроку сформульована неправильно, не враховано єдність освітніх, розвивальних та виховних завдань.
| Мета уроку сформульована нечітко, не враховує розвивальні або виховні цілі; навчальна мета не повна, не враховує особливості учнів класу.
| Триєдина мета уроку визначена точно і чітко, враховує особливості учнів класу, передбачає повноту, комплексність, різноманітність завдань уроку.
|
2.
| Раціональність структури уроку
| Структура уроку не раціональна і не відповідає типу уроку.
| Структура уроку відповідає типу уроку, але має місце несуттєве порушення послідовності ходу уроку та співвідношення розподілу часу між етапами уроку.
| Структура уроку раціональна відповідає типу уроку, коригується відповідно до умов, які виникли у процесі навчання.
|
3.
| Оптимальність змісту уроку
| Матеріал перевантажений зайвими фактами, основні і теоретичні положення не виділено. Студент допускається неточностей і помилок.
| Зміст уроку відповідає вимогам програми. Матеріал викладено на переконливих прикладах, конкретних фактах, необхідних аргументах, але логіка викладення матеріалу нераціональна
| Зміст уроку відповідає вимогам програми, логіка викладення матеріалу раціональна.
Студент дотримується основних загальнодидактичних та спеціальних принципів викладу матеріалу.
|
4.
| Режисура уроку
| Урок нецілісний, бо студент не враховує специфіки уроку музики як мистецького твору і не вибудовує його змісту за законами драматургії
| Урок музики досягає тематичної цілісності, зовнішнього взаємозв’язку його структурних компонентів. Студент вирізняє кульмінацію уроку, але не готує учнів до її сприйняття.
| Урок цілісний, має рельєфні риси митецького твору, бо студент конструює урок, послуговуючись законами загальної, емоційної або музичної драматургії.
|
5.
| Якість музичного і художнього матеріалу уроку
| Студент обмежується лише основними творами програми з музики і не включає в урок рекомендований додатковий музичний репертуар
| Студент використовує основний і додатковий музичний репертуар, але матеріал для розспівування не відповідає принципам відбору пісенного репертуару.
| Студент послуговується основним і додатковим списком програмового репертуару, високохудожнім і дидактично доцільним матеріалом для розспівування, збагачує урок творами з власного репертуару, що відповідають відомим принципам.
|
6.
| Ефективність вибору та поєднання форм, методів та прийомів музичної діяльності учнів на уроці
| Організаційні форми, методи, та прийоми не відповідають меті уроку, не враховують специфіки змісту навчального матеріалу та рівня готовності учнів до його засвоєння.
| Організаційні форми, методи та прийоми відповідають меті уроку і змісту навчального матеріалу, але не відповідають готовності учнів до його засвоєння. На уроці відсутня варіативність у виборі форм, методів та прийомів роботи.
| Організаційні форми, методи та прийоми відповідають меті та завданням уроку, враховують специфіку змісту навчального матеріалу та готовності учнів до його засвоєння, сприяють активізації музичної діяльності школярів.
|
8.
| Ефективність вибору дидактичних та технічних засобів навчання
| Наочні посібники, ТЗН і дидактичні матеріали не використовуються або майже не використовуються.
| Наочні посібники, ТЗН і дидактичні матеріали використовуються неефективно.
| Наочні посібники, ТЗН і дидактичні матеріали обираються і використовуються раціонально й ефективно.
|
9.
| Формування музичних умінь та навичок
| Робота вчителя не сприяла формуванню музичних умінь та навичок.
| Робота вчителя з формування музичних умінь та навичок має епізодичний характер.
| Формування музичних умінь та навичок на уроці має системний характер і охоплює всіх учнів класу.
|
10.
| Контроль, перевірка, оцінювання та облік навчальних досягнень учнів
| Контроль навчальних досягнень учнів на уроці не відповідає основним вимогам
| Контроль навчальних досягнень учнів здійснюються стихійно, не завжди обґрунтовано
| Контроль навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до вимог і критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. Студент пропонує оригінальні форми контролю.
|
11.
| Ефективність педагогічної взаємодії
| Контакт з класом відсутній, не витримуються норми педагогічної етики.
Темп роботи млявий. Студент не стимулює успіхи учнів, байдуже ставиться до їх діяльності.
Мовлення неемоційне, невиразне, допускаються стилістичні помилки, русизми тощо.
| Не завжди вдається підтримувати контакт з класом, домагатися необхідної уваги і дисципліни учнів. Норми педагогічної етики витримуються, проте темп роботи повільний, що перешкоджає активізації музичної діяльності учнів. Стимуляція успіхів учнів відбувається стихійно, необґрунтовано. Мовлення неемоційне.
| Контакт з класом встановлений, протягом усього уроку студент добивається необхідної уваги і дисципліни учнів. Норми педагогічної етики витримуються, стиль роботи енергійний, що впливає на активізацію пізнавальної діяльності учнів. Атмосфера на уроці емоційно-позитивна та пізнавально-інтелектуальна. Учитель систематично і доречно використовує різноманітні прийоми стимуляції успіхів учнів. Мовлення емоційне, виразне, грамотне.
|
12.
| Результативність уроку
| Мету і завдання уроку не реалізовано. Для проведення уроку не створено необхідних умов: морально-психологічних, гігієнічних, естетичних.
| Мету і завдання уроку реалізовано не повністю. Для проведення уроку частково створено необхідні умови: морально-психологічні, гігієнічні, естетичні.
| Мету і завдання уроку реалізовано повністю. Для проведення уроку створено необхідні умови: морально-психологічні, гігієнічні, естетичні.
|