Створення консольного застосування 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Створення консольного застосування



Для створення проекта потрібно вибрати відповідний пункт меню середовища (File4New4 Project) або натиснути комбінацію клавіш Ctrl+Shift+N. При цьому зявляється діалогове вікно New Project, яке дозволяє створювати різні типи проектів (рис. 4).

Рис. 4. Вікно New Project

Щоб створити консольного застосування[4], слід у розділі Project Types (Тип проекту) вказати значення Win32, а у розділі Templates (Шаблон) – значення Win32 Console Application (Консольний додаток). Після подальшого вказання імені проекта, його місцезнаходження і натиснення кнопки Ok здійснюється активізація майстра створення застосування (Application Wizard), який дозволяє задати потрібні параметри застосування (рис. 5).

Рис. 5. Вікно майстра Application Wizard

Створення проекту призводить до створення на диску проекта вказаного типу, а також створюється рішення з вказаною назвою (разом з посиланнями на проект).

Переглянути вміст проекту, який зображено деревом файлів, які його утворюють, можна у вікні Solution Explorer (рис. 6).

Рис. 6. Вікно Solution Explorer

Після створення порожнього проекту слід додати до нього принаймні вихідний файл (.срр), який буде містити програмний код (наприклад, Project 4 New Item).

 

 

Компіляція і виконання проекту

Після введення коду програму можна компілювати, скориставшись комбінацією клавіш Ctrl+F7 або командою меню Build4Compile. Коли компілятор виявить синтаксичну помилку, то виведе відповідне повідомлення у вікно Output.

Компіляцію разом із компонуванням можна виконати за допомогою команд меню Build4 Build Solution і Build4Build <ім’я_проекту>. У результаті успішного компонування програми створюється ехе-файл.

Програму, в якій виправлено всі синтаксичні помилки, можна запустити на виконання клавішею F5 або комбінацією клавіш Ctrl+F5. Її також можна виконати за допомогою команди Debug4Start Debugging або Debug4Start Without Debugging. Результати роботи програми можна побачити у консольному вікні.

Якщо помилка виникає під час виконання програми, то її робота переривається і виводиться повідомлення про помилку часу виконання (run-time error). Програма може «зациклитися» — в такому разі постає потреба у примусовому перериванні її виконання. Для примусового зупинення програми слід просто закрити консольне вікно.

Щоб продовжити редагування програми, яка була раніше записана до файла, слід відкрити проект чи рішення командою File4Open4Project/Solution… або натисканням комбінації клавіш Ctrl+Shift+O.

 

 

Засоби налагодження програм

Налагодження – це процес пошуку і виправлення помилок в програмі, які перешкоджають її коректній роботі. Налагодження програми є одним із найбільш важливих і трудомістких етапів її розробки.

Загалом, налагодження програм передбачає виконання наступних кроків:

1) виявлення факту наявності помилки;

2) визначення місця знаходження помилки (її локалізація);

3) виправлення помилки.

Існує три основних типи помилок:

- синтаксичні, що виникають в результаті порушення правил написання алгоритмічних конструкцій (речень) мови програмування;

- семантичні, зв'язані з недопустимими значеннями параметрів, діями над параметрами (ділення на 0, спроба відкрити неіснуючий файл тощо);

- логічні, зв'язані з неправильним використанням алгоритмічних конструкцій, неправильним проектуванням і реалізацією програми.

Синтаксичні помилки виявляються на етапі компіляції програми, тому їх ще називають помилками етапу компіляції. Ці помилки відображаються у вікні вихідних даних Output (номер рядка, в якому знайдена помилка, і її опис). Натисення кнопки Go To Next Message (зелена стрілка праворуч у вікні Output) або подвійне клацання лівою кнопкою миші на повідомленні про помилку, переводить курсор на рядок, що її містить.

Семантичні помилки виявляються під час роботи програми, тому їх ще називають помилками етапу виконання. При виявленні такої помилки, виконання програми завершується і виводится вікно з повідомленням про тип помилки і адресою інструкції, в якій вона сталася. Наприклад,

 

Логічні помилки не викликають порушень в роботі програми, але приводять до неправильних результатів (некоректному або непередбачуваному значенню змінних, невиконанню коду, коли це передбачається, тощо). Ці помилки часто важко відслідкувати, оскільки IDE не може знайти їх автоматично, як синтаксичні і семантичні.

Логічні помилки, зазвичай, виявляються при тестуванні програми з використанням вбудованого налагоджувача, функції якого реалізуються командами меню Debug.

Основні засоби налагодження програм умовно можна розділити на три групи:

1. Трасування програм. Режим трасування передбачає покрокове (пооператорне) виконання програми. Це дозволяє переглянути послідовність виконання операторів програми і зробити висновки про правильність її роботи. При цьому можна простежувати покрокові вихідні результати, зміну значень елементів даних тощо.

Програма у покроковому режимі запускається командою Debug4 Step Into (клавіша F11) або Debug4 Step Over (клавіша F10). Команда Step Into застосовується для трасуванням (покрокового виконання) не тільки операторів основної програми, а і тіл функцій в точці їх виклику, тоді як команда Step Over виконує функцію за один крок.

Для завершення покрокового виконання програми використовується команда Debug4Stop Debugging або комбінація клавіш Shift+F5.

2. Організація точок переривання. Для детального відстеження дій програми в проблемних місцях, у відповідних рядках програми встановлюють точки переривання (breakpoints). У момент виходу програми на такі точки її виконання припиняється. При цьому можна переглянути значення деяких елементів даних, продовжити виконання збійної ділянки програми в покроковому режимі і т.ін.

Задати точку переривання перед деяким оператором можна командою Debug4Toggle Breakpoint, встановивши перед тим курсор на відповідний оператор програми, або подвійним клацанням кнопки миші на сірому полі ліворуч від вибраного рядка коду.

Рядок програми, який містить точку переривання, помічається у лівій частині вікна текстового редактора колом червоного кольору:

 

 

Видалення точок переривання здійснюється командою Debug4 Delete All Breakpoints або подвійним клацанням кнопки миші на самій точці переривання.

Програма, запущена на виконання командою Debug4Start Debugging, досягнувши виділеного рядка, зупиниться. Після зупинки програми можна розпочати її покрокове виконання для аналізу поточних значень змінних в процесі пошуку логічної помилки.

Подальше продовження роботи програми до наступної точки переривання здійснюється повторним її запуском.

Перегляд поточних значень елементів даних у процесіроботи програми. При покроковому виконанні програми дані, що переглядаються, змінюються, відображаючи поточні зміни в програмі. Непрогнозовані значення означають помилки. Поточні значення змінних відображаються у вікнах WatchХ, які активізуються командою Debug4Windows4Watch4WatchX, де Х — порядковий номер вікна. Для перегляду значень певної змінної її ім’я слід вказати у вікні Watch в колонці Name, її поточні значення виводитимуться у колонці Value. Коли вікно Watch активне, додати до нього змінну можна як у звичайну таблицю, а для видалення змінної слід обрати її ім’я і натиснути клавішу Delete.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-07; просмотров: 312; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.55.214.236 (0.008 с.)