Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема. Сюжет і композиція літературно-художнього твору
Мета: ознайомитися з елементами сюжетної будови твору, навчитися пов’язувати їх з основним конфліктом та вирізняти в тексті; засвоїти зміст понять композиція, архітектоніка, виробити вміння давати їм текстуальну характеристику.
План 1. Уявлення про сюжет. Сюжет як елемент внутрішньої форми твору, його функції.
2. Сюжет і конфлікт.
3. Типологія сюжету.
4. Сюжет і фабула.
5. Уявлення про композицію твору, підходи до тлумачення поняття.
6. Різновиди композиційної будови.
7. Композиція й архітектоніка. Питання для дискусії 1. Зумовленість композиції твору літературним родом і напрямом. 2. Сюжетність у постмодерних творах.
Література
1. Безпечний Іван. Теорія літератури. – К.: Смолоскип, 2009. – С.41–45. 2. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 160–169, 238–251. 3. Іванишин В. Нариси з теорії літератури: навч. пос. – К.: ВЦ «Академія», 2010. – С. 166–172. 4. Тимофеев Л. Теория литературы. – М., 1972. 5. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С.137–207. 6. Хализев В. Теория литературы. – М., 1999. 7. Лотман Ю. Структура художественного текста. – М., 1970.
Індивідуальна робота № 7 (3 год, 5 балів) Тема. Композиційний аналіз твору Мета: виробити вміння цілісного композиційного аналізу літературно-художнього твору.
Порядок композиційного аналізу твору
1. Жанрова зумовленість (рід, вид, жанровий різновид).
2. Стильова зумовленість (напрям). 3. Зовнішня композиція (структура, будова основного і додаткового тексту). 4. Внутрішня композиція: · Тип, різновид; · Сюжетність (якщо є); · Тип, різновид, варіант сюжету; · Елементи сюжету; · Образна система (групування образів); · Тип конфлікту; · Позасюжетні елементи.
5. Архітектоніка (будова тексту): · Організація художнього мовлення (проза, вірш); · Особливості генерування тексту (розповідь, опис, діалог); · Тип нарації (розповідь, оповідь, багатоголосся, точка зору); · Тип наратора (розповідач, оповідач, третя особа); · Специфіка авторського мовлення; · Специфіка мови персонажів; · Мозаїка (пазли) тексту (елементи, компоненти: діалоги, монологи, описи, картини, описи, ситуації, вставні історії, зорові ефекти тощо);
· Принципи та прийоми текстобудови (ретардація, умовчання, градація тощо).
Завдання Зробіть цілісний композиційний аналіз одного з творів (письмово, самостійно): v «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка, v «Гармонія» Г. Косинки, v «Pro domo» М. Зерова.
Практичне заняття № 9 (2 год, 5 балів) Тема. Строфічна організація вірша.
Мета: сформувати уявлення про строфічні різновиди вірша, їх культурно-історичну та стильову ґенезу; виробити вміння характеризувати строфіку.
План 1. Уявлення про строфу, її прикметні ознаки. 2. Види строф, характерні для них типи римування й віршові розміри: · двовірш, олександрійський вірш; · тривірш, терцет, терцина; · чотиривірш, катрен; · п’ятивірш, пентама; · шестивірш, секстина; · семивірш, септима; · восьмивірш, октава, тріолет; · дев’ятивірш, нона, спенсерова строфа; · десятивірш, децима, одична строфа; · багатовіршові строфи: онєгінська строфа та ін. 3. Сталі строфічні форми, їх різновиди: · віреле; · тріолет; · рондель; · рондо; · баладна строфа; · віланель; · глоса; · канцона; · секстина; · сонет, його національно-історичні різновиди; вінок сонетів, модернізований сонет; · ріторнель; · терцина; · рубаї; · газель; · танка; · хокку. 4. Астрофічний вірш, його різновиди, форми.
Питання для дискусії 1. Що є домінуючим фактором в організації строфи? 2. Як змінюються строфічні форми від давнини до сьогодні: ускладнюються, спрощуються тощо? 3. Строфа як вияв творчого почерку (індивідуального стилю) автора. Завдання Самостійно доберіть тексти-ілюстрації до будь-яких 3-х строфічних форм із п. 3 плану заняття.
Література 1. Безпечний Іван. Теорія літератури. – К., 2009. – С. 218–230. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Загальне літературознавство. – Рівне, 1997. – С. 417–463. 3. Качуровський І. Метрика. – К., 1994. 4. Качуровський І. Строфіка. – К., 1994. 5. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 379–409. Індивідуальна робота № 8 (3 год, 5 балів) Тема. Версифікація. Мета: актуалізувати знання студентів про вірш, віршування, типи версифікації; поглибити вміння характеризувати метрику силабо-тонічного, силабічного, тонічного вірша й верлібра.
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-24; просмотров: 161; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 44.200.169.48 (0.008 с.) |