Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 10. Український неоромантизм. Поезія Миколи Хвильового, Д. Фальківського, О. Влизька
Витоки, художні параметри українського неоромантизму. Микола Хвильовий – пролетарський поет. Ідейно-тематичні рівні зб. “Молодість”, “Досвітні симфонії”. Поеми Миколи Хвильового. Закодованість белетристичних тем у поезії. Д. Фальківський – поет-лірик гуманістичної організації (“Обрії”, “На пожарищі”, “Полісся”). Поетизація поліського краю (цикл “Полісся”). Особливості стилю. Творчість О. Влизька через призму ідейно-художнього новаторства.
Література 1. Костюк Г. Микола Хвильовий. Життя, доба, творчість // Хвильовий М. Твори: В 5 т. – Т. 1. 2. Гординський С. Поезія М. Хвильового // Хвильовий М. Твори: В 5 т. – Т. ІІІ. 3. Ковалів Ю. “На перехрещених скрижалях” // Фальківський Д. Поезії. – К., 1989. 4. Хоменко Р. “Співець свого Полісся” – Д.Фальківський, поет з когорти розстріляного відродження // Матеріали ХLI наук. конф. проф.-викл. складу і студ. Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк, 1995. – Ч. 2. 5. Череватенко Л. “…Слово просте – розстріл” // Дніпро. – 1998. – № 11–12. 6. Гординський С. Розстріляний – але живий: До 70-річчя народження Олекси Влизька // Гординський С. На переломі епох. Сер. “Аd fontеs – До джерел”. – Л., 2004. 7. Славутич Яр. Дмитро Фальківський // Славутич Яр. Дослідження та статті.– Едмонтон, 2006. – Ч. 1. 8. Волинець Ю. Буремний життєвий ноктюрн Олекси Влизька: (до 100-річчя поета) // Смолосип України. – 2008. – квіт. № 4 (153). 9. Ковалів Ю. Олекса Влизько // Дивослово, 2008. – № 2. 10. Ковалів Ю. Трагічна одіссея Дмитра Фальківського // Дивослово, 2008. – № 11. 11. Слабошпицький М. Веньямін літературної сім’ї (Олекса Влизько та інші): Ревю. – К.: Ярославів Вал, 2008.
Завдання для самостійної роботи 1. Письмово охарактеризувати особливості поетики О.Влизька. 2. Виписати з поезій Д. Фальківського рядки, котрі свідчать про його трагічний гуманізм як поета.
Тема 11. Неоромантичний доробок В. Сосюри. Умови формування і становлення В. Сосюри-митця. Поезія: мотиви, образи, поетика. Тема “любові і революції”; романтика боротьби і кохання; національні та соціальні мотиви, нове потракування людини, її цінності; інтимно-пейзажна лірика; стильові домінанти: мелодійність, ліризм, емоційна інтонованість. Ліро-епос: героїка революції і громадянської війни (“Червона зима”); історія як джерело поетичного епосу (“Мазепа”); біблійно-міфологічні мотиви (“Ваал”, “Христос”, “Мойсей”); історико-літературна тема (“Розстріляне безсмертя”, “Слово”). Особливості художнього світу В. Сосюри.
Література 1. Барабаш Ю. Іван Мазепа – ще одна літературна версія // Київ. – 1988. – № 12. 2. Скирда Л. “Цих днів не замовкне слава...”. Роздуми про поему В.Сосюри “Червона зима”: До 90-річчя з дня народження поета // Дніпро. – 1988. – № 1. 3. Гальченко С. Інтерпретація вічного образу // Київ. – 1990. – № 2. 4. Моренець В. Володимир Сосюра. Нарис життя і творчості. – К., 1990. 5. Гришко В. Замість передмови. Серце “Другого Володьки” і за любов: Заборонений В. Сосюра. – Луцьк, 1992. 6. Бурляй Ю. Невідомий Сосюра // Київ. – 1998. – № 1–2. 7. Гальченко С. До історії народної поеми (В. Сосюра “Мазепа”) // Дивослово. – 1998. – № 1. 8. Моренець В. Володимир Сосюра // Сосюра В. Вибрані твори в двох томах. – К.: Наукова думка, 2000. 9. Іванько О. Міфопростір поеми В. Сосюри “Христос” // Вісник (Літературознавчі студії). – К., 2001. – Вип. 3. 10. Костюченко В. Біль аж до краю дороги. – К.: Унів. в-во “Пульсари”, 2004. 11. Талалай Л. Воля поета (Володимир Сосюра) // Талалай Л. Вибране. – К.: Дніпро, 2004. 12. Під сокирою цензури: промова А. Малишка на похороні В. Сосюри // Літ. Україна. – 2008. – 10 січ.
Завдання для самостійної роботи 1. Прочитати автобіографічний роман В. Сосюри “Третя рота”. 2. Законспектувати статтю: Кодак М. Динаміка авторської свідомості Володимира Сосюри: симультанний аналіз поезій 1920–1936 рр. // Слово і Час. – 2006. – № 11. – С. 52–57. Тема 12. Рання творчість М. Бажана Життєві дороги М. Бажана-поета, науковця, перекладача. Творчість М. Бажана на тлі стильової карти 20–30-х рр.: футуризм, неоромантизм, експресіонізм. Жанр поеми у літературному доробку М. Бажана: генеза від “малих” поем до ліро-епосу 60–80-х рр. М. Бажан “прощальний”. Особливості творчої манери. Література 1. Адельгейм Є. Микола Бажан. – К., 1984. 2. Голубєва З. М. Бажан. Нарис життя і творчості. – К., 1984. 3. Новиченко Л. Про М. Бажана // Новиченко Л. Твори: У 2-х т. – К., 1984. – Т. 2. 4. Ковалів Ю. Романтична стильова течія в українській радянській поезії 20–30-х рр. / М. Бажан, Ю. Яновський, О. Влизько, Л. Первомайський/. – К.: Наук. думка, 1988.
5. Лавріненко Ю. Микола Бажан // Українське слово. Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ ст. – К., 1994. 6. Бондар А. Поема М. Бажана “Сліпці” як текст-виклик: спроба теоретичного моделювання // Сучасність. – 1998. – № 12. 7. Жулинський М. Життєві знаки М. Бажана // Уряд. кур’єр. – 1999. – 11 груд. 8. Танюк Л. Із сюжетів про М. Бажана // Слово і Час. – 1999. – № 10. 9. Дзюба І. Запрошення до робітні майстрів (вступне слово) // Бажан М. Політ крізь бурю. – К., 2002. 10. Сулима М. (Післямова) // Бажан М. Політ крізь бурю. – К., 2002. 11. Жулинський М. Тріумфи і катастрофи великого поета. До 100-річчя від дня народження Миколи Бажана // Уряд. кур’єр. – 2004. – 9 жовт. 12. Костенко Н. Микола Бажан. Життя. Творчість. Особливості віршостилістики. – К.: Кий, 2004. 13. Сулима М. Микола Бажан: між Михайлом Семенком і Миколою Хвильовим // Слово і Час. – 2004. – № 10. 14. Констанкевич І. М. Бажан і Польща: виміри творчого діалогу // Україна і Польща. Діалог культур. – Луцьк, 2005. 15. Голобородько Я. Поет як символ зміни епохи: Життєві й творчі устремління Миколи Бажана // Укр. л-ра в загальноосвітній шк. – 2006. – № 2. Гальчук Оксана. Античний космос поезії Миколи Бажана // Слово і час. – 2011. - №5
Завдання для самостійної роботи 1. Скласти тезисний план розділів літературознавчого дослідження: Костенко Н. Микола Бажан. Життя. Творчість. Особливості віршостилістики. – К.: Кий, 2004.
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-23; просмотров: 349; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.188.40.207 (0.01 с.) |