Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Деякі прийоми диференційованого навчання співу⇐ ПредыдущаяСтр 21 из 21
На уроках музичного мистецтва вчитель постійно вирішує два взаємопов'язані завдання: виховувати колектив класу як хор, висуваючи йому єдині художні та технічні вимоги, а також допомагає кожному учню оволодіти своїм співацьким голосом. Тому для успішного вокального виховання колективу слід керуватися принципом індивідуального підходу до учня. Принцип індивідуального підходу виявляється в різних формах: періодичному прослуховуванні учнів для перевірки стану співацьких голосів, динаміки їх розвитку (проводиться на музичному матеріалі, добре вивченому в класі); індивідуальних завданнях дітям, які пасивно ставляться до співу і які, не вміють зосередитися., Завдання можуть бути такими:, прослухати мелодію пісні у виконанні вчителя і «намалювати» напрямок її руху-в повітрі, впізнати за ритмом пісню і виконати її про себе, зіставити закінчення двох фраз пісні і визначити, яка з них закінчується на короткому, а яка на довгому звуці. Майже в кожному класі є діти, які співають фальшиво. Щоб визначити, чому вони так співають, учителю перш за все необхідно визначити їх музично-слухові та голосові дані. Найчастіше діти співають невірно через слабо розвинений музичний слух, відсутність координації між слухом і голосом. Проте відомо, що в процесі музичної діяльності інтонування покращується. У роботі з дітьми, які співають фальшиво, корисні, наприклад: • співацькі завдання, складені з урахуванням примарної зони (повторити спів птаха, виконаний учителем, надати йому нової інтонації та ін.); • створення ситуації, де діти, які «не співають», активно слухають музику; • прийоми атаки звуків верхнього регістру (заспівати, як дзвіночок, як маленький горобчик) для того, щоб виключити перенесення низького розмовного голосу у спів; • приспівування окремих звуків про себе на склади «ля», «го», завдяки яким у голосовому апараті відбуваються невеликі зрушення і здійснюється підготовка до співу вголос; • виконання мелодії пісні на склади «ля», «го» із закритим ротом, тихо і відривчасто, нарешті, зі словами. Поряд із цими прийомами важлива послідовна робота щодо виправлення інтонації в дітей, які фальшиво співають. Вона здійснюється поетапно. Спочатку даються вправи на оволодіння співацькими навичками (легато, м'яка атака, вііьна артикуляція). На другому етапі (5—10 занять) здійснюється диференційоване навчання по групах (наприклад, ті, хто співає фальшиво, слухають чистий виразний спів товаришів, потім виконують про себе і вголос, імітуючи спів дітей, які добре інтонують). На цьому етапі діти, які співають фальшиво, підключаються до розучування пісні. Спочатку перший куплет учитель виконує вголос, а всі діти — про себе з активною артикуляцією, потім співають уголос ті, хто добре інтонує, а інші виконують про себе. Наприкінці весь клас співає куплет на склад, наприклад «лю».
Успіху в роботі з дітьми, які фальшиво співають, сприяє також те, що їх садять поруч з тими, хто чисто інтонує, використовують графічне зображення мелодії пісні, елементи рухів. Отже, вокально-хорова робота була і залишається одним із провідних видів діяльності в процесі опанування учнями мистецтва. І найкращим результатом цієї діяльності є отримання від виконання музичних творів справжньої естетичної насолоди. Рекомендована література 1. Дмитріева Л. Г., Червоненко Н. М. Методика музичного виховання у школі: Підр. длястуд. серед, пед. закладів.— М.: Видавничий центр «Академія», 2000.— С. 100—124. 2. Огородное Д. Виховання співака у самодіяльному ансамблі.— К.: Музична Україна, 1980. 3. Ростовський О. Я. Методика викладання музики в початковій школі.— Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2000. 4. Струве Г. А. Шкільний хор.— М., 1981. 5. Якимчук С. Н. Методика музичного виховання: Навч. посібник.— Рівне, 2003.— 160 с.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 116; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.216.32.116 (0.005 с.) |