Яку назву носить робота Ш.Бодлера? 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Яку назву носить робота Ш.Бодлера?



1) „Квіти зла”

2) „Квіти добра”

3) „Пелюстки зла”

4) „Пелюстки добра”

9. Давньогрецьке мистецтво це –

1) – унікальний зразок гармонії, реалізованій в естетичному ідеалі.

2) – макрокосм і втілення ідеалу

3) – характеристика духовного розвитку особистості

10. Теорія „розумного егоїзму” з’явилась в період:

1) Відродження

2) Середньовіччя

3) Просвітництва

IV. Методи контролю

Навчальна дисципліна “Антропологія мистецтва” оцінюється за модульно-рейтинговою системою, яка складається з 2 модулів в 5-му семестрі для денної форми навчання

1 модуль проводиться на 11 тижні 5-го семестру

2 модуль – 17 тижні 5-го семестру

 

Оцінювання відбувається за такими формами контролю:

Поточний контроль, модульний контроль, залік.

Критерії оцінювання:

Поточний контроль:

за присутність – 0,5 балів;

доповідь – максимум 5 бал;

доповнення – максимум 0,5 балів;

проблемні запитання – максимум – 1 бал;

за самостійну роботу – максимум – 1 бал;

за індивідуальну роботу (навчально-дослідне завдання) – максимум – 2бали.

Модульний контроль:

Контрольна робота, колоквіум або тестові завдання – 2 змістовних модулі протягом семестру.

За кожен модульний контроль студент має можливість набрати до 10 балів.

V. Розподіл балів, що присвоюється студентам

Приклад розподілу балів, які отримують студенти (для заліку)

Поточне тестування та самостійна робота Підсумков ий залік (в усній формі) Сума
Змістовний модуль 1 Змістовний модуль 2    
Т1 Т2 Т3 Т4 М-І Т5 Т6 Т7 Т8 М-ІІ    
                       
                           

Шкала оцінювання: вузу, національна та ECTS

національна шкала «5» відмінно «4» добре «3» задовільно «2» незадовільно «2» незадовільно
шкала університету 90-100 80-89 70-79 65-69 60-64 35-59 0-34
шкала ECTS А В С D Е FX X
              з можливістю повторного складання   з оов’язковим повторним курсом

VII. Методи навчання

Метод проблемного викладу як метод чіткої постановки пізнавального завдання, що дозволяє сконцентрувати увагу студентів на основній меті лекційного заняття і утримувати її у процесі розгортання аргументації та порівняння точок зору та різних підходів до певної проблеми.

Дискусія як метод багатовекторного обговорення суперечливих питань з аудиторією, коли кожен студент має змогу висловити свою точку зору та запропонувати аргументи щодо її обґрунтування шляхом співставлення та критичного аналізу інформації.

Евристичний метод як метод організації активного пошуку варіантів розв’язання висунених у процесі навчання (або сформульованих самостійно) пізнавальних завдань, метод дозволяє активізувати аналітичне мислення студента та спрямувати інтелектуальну активність у напрямі формування креативних мисленнєвих настанов.

Дослідницький метод як метод, що ґрунтується на самостійному вивченні першоджерел та коментуючої літератури, а також сприяє розвиткові ініціативи та самостійності творчого пошуку і розкриває дослідницькі здібності студента.

 

VIІІ. Методичне забезпечення

 

1. Адорно Т. / Эстетическая теория. / Теодор Адорно. - М.: Мисль, 2001 – 396 с.

2. Берковский Н. / Романтизм в Германии. / Н.Я Берковский. - Л.: Наука, 1974 – 206 с.

3. Борев Ю. / Эстетика. / Юрий Бореев. – М.: Мысль, 1988 – 192 с.

4. Бычков В. / Эстетика. / В.В Бычков. - М.: Мысль, 2002 – 130 с.

5. Ванслов В. / Эстетика романтизма. / В.В. Ванслов. - М.: Гардарики, 1966 – 400 с.

6. Вейдле В. / Умирание искусства. / В. Вейдле. - СПб.: Искусство, 1996 – 309 с.

7. Вощинина А. / Античное искусство. / А. И. Вощинина. - М.: Наука, 1962. – 234 с.

8. Дворжак М. / История итальянского искусства в эпоху Возрождения. В 2-х т. / М. Дворак. – Т. 2. - М.,1978. – 267 с.

 

ІХ Рекомендована література

Основна

1. Адамян А./ Вопросы эстетики и теории искусства. / А.А. Адамян. - М.: Искусство, 1978. – 403 с.

2. Адо И. / Свободные искусства и философия в античной мысли. / И. Адо. - М.: Наука, 2002. – 302 с.

3. Адорно Т. / Эстетическая теория. / Теодор Адорно. - М.: Искусство, 1999. – 300 с.

4. Азархин А. / Мировоззрение и єстетическое развитие личности. / А.В. Азархин. – К.: Наукова думка, 1990 – 200 с.

5. Азизян, И.А., Добрицына, И.А.Лебедева, Г.С. / Теория композиции как поэтика архитектуры. / И.А. Азизян., И.А. Добрицына, Г.С. Лебедева. - М.: Абрис, 2002. – 304 с.

6. Акопян П. / О роли интуиции в художественном познании. / П. Акопян. - М.: Эксмо, 1971. – 149 с.

7. Алпатов М. / Истолкование живописных произведений. / М. Алпатов. – М.: Творчество, 1980, № 10. – 29 с.

8. Аникст А. / Теория драмы от Аристотеля до Лессинга. / Аникст А.А. – М.: Наука, 1967 – 206 с.

9. Аристотель / Никомахова этика: Соч. в 4 т. / Аристотель. - Т. 4. - М.: Астрель, 1984. -

10. Баксендолл. М. / Узоры интенции. Об историческом толковании картин./ М. Баксендолл. - М.: Астрель, 2003. – 309 с.

11. Бакушинский А. / Линейная перспектива в искусстве и зрительном восприятии реального пространства. / А.В. Бакушинский. - М.: Эксмо, 1981 – 136 с.

12. Баткин Л. / Итальянские гуманисты: стиль жизни и стиль мышления. / Баткин Л. - М.: Искусство, 1975.

13. Бахтин М./ М.М. Бахтин // Творчество Ф. Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. - М.: Творчество, 1965. – 199 с.

14. Бахтин М./ Философская культура ХХ века / Отв.ред. К.Г. Юсупов. / Бахтин М.М. - СПб., 1991. – 202 с.

15. Бачаник В. / Искусство и мифология. / В.А. Бачаник. - М.: Искусство, 1987. – 299 с.

16. Бельтинг. Х. / Антропология образа (главы из книги). / Х.Бельтинг. – М.: Искусствознание, 1996. – 106 с.

17. Беньямин. В. / Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости. Избранные эссе. / В. Беньямин. - М., 1996.

18. Бергсон. А. / Творческая эволюция. / Анри Бергсон. - М.: Искусство, 1998. – 130 с.

19. Бердяев Н. / Кризис искусства. / Николай Бердяєв. - М.: Искусство, 1918. – 180 с.

20. Бодлер Ш. / Об искусстве. / Шарль Бодлер. - М.: Искусство, 1986. – 209 с.

21. Бородай Ю. / От реальности к фантазии. / Юрий Бородай. - М.: Высшая школа, 1995. – 190 с.

22. Буркхард Я. / Культура Возрождения в Италии. / Якоб Буркхард. - М.: Искусство, 1996. - 107 с.

23. Бычков В. / Эстетическое значение цвета в восточно-христианском искусстве. //сб. “Вопросы истории и теории эстетики”. / В.В. Бычков. - М.: Творчество, 1975. – 209 с.

24. Бычков В./ Византийская эстетика: теоретические проблемы. / В.В. Бычков. – М.: Таворчество, 1977. – 301 с.

Допоміжна

1. Буркхардт. Т. / Сакральное искусство Востока и Запада. Принципы и методы. / Т.Буркхардт. - М.: Искусство, 1998. – 321 с.

2. Валери П. / Об искусстве. / Поль Валерии. - М.: Искусство, 1977. – 311 с.

3. Ванслов В. / Проблема синтеза искусств. / “Эстетика романтизма”. / В.В. Ванслов. – М.: Искусство, 1966. – 201 с.

4. Виппер Б./ Введение в историческое изучение искусства. / Б.Р. Виппер. – М.: Искусство, 1985. – 273 с.

5. Выготский Л. / Психология искусства. / Л.С. Выготский. - М.: Астрель, 1987. – 182 с.

6. Г.Юнг, Э.Нойман / Психоанализ и искусство. / Г.Юнг, Э.Нойман. – М.: Мысль, 1966. – 206 с.

7. Гадамер Г.-Г. / Актуальность прекрасного. / Гадамер Г.-Г. – М.: Наука, 1991. – 180 с.

8. Гальтон Ф. / Наследственность таланта. / Ф. Гальтон. – М.: Эксмо, 1990. – 107 с.

9. Диденко В. / Искусство и философия. / В.Д. Диденко. – М.: Высшая школа, 1986. – 402 с.

10. Дизраэли Исаак. / История гения. / Дизраэли Исаак. - Вильнюс.: Дубно, 2000. – 140 с.

11. Дмитриева Н. / Краткая история искусств. Вып. II. Северное Возрождение; страны Западной Европы XVII и XVIII веков; Россия XVIII века. / Н. А. Дмитриева. - М.: Гелиос, 1991. – 390 с.

12. Дюбо Ж.Б. / Критические размышления о поэзии и о живописи. / Ж.Б. Дюбо. - М.: Астрель, 1976. – 182 с.

13. Еремеев А. / Границы искусства. / А.Р. Еремеев. – М.: Университетская книга, 1987. – 203 с.

14. Ильин И. / Одинокий художник. / Ильин И.А. - М.: Академ-книга, 1993. – 167 с.

15. Каган М. / Эстетика как философская наука. / Михаил Каган. - СПб.: Деан, 1997. – 205 с.

16. Кант И. / Критика способности суждения. Соч. В 6-томах. / Иманнуил Кант. -Т.5. - М.: Генезис, 1994. – 459 с.

17. Колпинский Ю. /Великое наследие античной Эллады и его значение для современности. / Ю. Д. Колпинский. - М.: Астрель, 1977. – 384 с.

18. Куликова И./ Философия и искусство модернизма. / И.С. Куликова. -М.: Академ-книга, 1974. – 208 с.

19. Лебон Г. / Психология народов и масс. / Г.Лебон. - СПб.: Гиперион, 1995. – 239 с.

20. Леви-Стросс К. / Первобытное мышление. / Клод Леви-Стросс. - М.: Мысль, 1994. – 407 с.

21. Лессинг Г. / «Лаокоон», або про межі живопису та поезії. / Г.Е. Лессінг. ― К.: Вища школа, 1968. – 370 с.

22. Ломброзо Ч. / Гениальность и помешательство. / Чезаре Ломброзо. - СПб.: Гелиос, 1992. – 354 с.

23. Лосев А. / Проблема символа и реалистическое искусство. / А.Ф. Лосев. – М.: Академ-книга, 1970. – 211 с.

24. Лосев А. / Эстетика Возрождения. / А.Ф. Лосев. - М.: Астрель, 1978. – 183 с.

25. Лотман Ю. / Культура как коллективный интеллект и проблемы искусственного разума. / Ю.М. Лотман. - М.: Академ-книга, 1977. – 217 с.

26. Лотман Ю./ Беседы о русской культуре. / Ю.М. Лотман. - СПб.: Гелиос, 1992. – 150 с.

27. Лук А. / Психология творчества. / А.Н. Лук. – М.: Эксмо, 1978. – 227 с.

28. Маньковская Н. / Эстетика постмодернизма. / Н. Маньковская. – Спб.: Демо, 2000. – 170 с.

29. Мукаржевский Я. / Исследования по эстетике и теории искусства. / Ян Мукаржевский. – М.: Астрель, 1994. – 348 с.

30. Ницше Ф. / Фридрих Ницше // Рождение трагедии из духа музыки./ Соч. В 2-х т. - Т.1. - М.: Мисль, 1990. – 302 с.

31. Ортега и Гассет Х. / Дегуманизация искусства. / Х. Ортега и Гассет. - М.: Искусство, 1991. – 260 с.

32. Панченко В. / Мистецтво в контексті культури. / В.І. Панченко. – К.: Вища школа, 1998. – 200 с.

33. Панченко В. / Становлення художніх формоутворюючих засобів у первісному мистецтві. // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. / В.І. Панченко. – К.: Вища школа, 1998. – 197 с.

34. Піхманаць Р. / Психологія художньої творчості. / Р.В. Піхманаць. – К.: Знання, 1991. – 280 с.

35. Плеханов Г. / Искусство и общественная жизнь. / В кн. Эстетика и социология искусства. В 2-х т. // Г.В. Плеханов. – Т. 1. - М.: искусство, 1979. – 130 с.

36. Фрейд З. / Я и Оно. / З. Фрейд. – М.: Мысль, 1991. -249 с.

37. Фромм Э. / Душа человека. / Э. Фромм. - М.: Астрель, 1992. – 177 с.

38. Фромм Э. / Э. Фромм // Искусство любить. - М.: Астрель, 1992. – 204 с.

39. Шеллинг Ф. / Философия искусства. / Ф.В. Шеллинг. - М.: Наука, 1968. – 401 с.

40. Юнг К. / Архетип и символ. / К. Юнг. - М.: Гелиос, 1991. – 199 с.

41. Юнг К. / Феномен духа в искусстве и науке. / К.Г. Юнг. – М.: Психотерапия, 1992. – 301 с.

42. Юнг К., Найман Э. / Психоанализ и искусство. / Юнг К.Г., Найман Э. – М.: Психотерапия, 1996. – 290 с.

 

Х. Інформаційні ресурси

 

1. Архів класичної філософської літератури // http://abuss.narod.ru/Biblio/philo_zip.htm

2. Електронна бібліотека кафедри філософії НПУ імені М.П. Драгоманова // http://kph.npu.edu.ua/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=25&Itemid=23

3. Електронна бібліотека фылософсьакого факультету // http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/index.html

4. Сайт «Золотая Философия» // http://philosophy.allru.net/

5. Бібліотека якова Кротова // http://krotov.info/spravki/help/alfabet/01_a_im.html

6. Російський філософський портал // http://filosofia.ru

7. Електронна бібліотека сайту Інституту філософії РАН // http://www.philosophy.ru/

8. Електронна бібліотека “psylib” (психологія, філософія, релігія, культурологія, методологія та ін.) http://www.psylib.kiev.ua

9. Електронна бібліотека Слави Янко (філософія, психологія, культурологія, мистецтво, історія та ін.) http://yanko.lib.ru/gum.html

10. Електронна бібліотека Максима Мошкова (філософія, політологія, релігієзнавство, психологія та ін.) http://www.lib.ru

11. Електронна бібліотека з філософії (бібліотека О. Злигостєва) http://filosof.historic.ru/books.shtml

12. Окремі тексти з філософії (бібліотека О. Косилової) http://elenakosilova.narod.ru/uhref.html

13. Сайт інтернет-ресурсів з філософії, політології, соціології, психології та ін. (електронна бібліотека Іхтіка) http://ihtik.lib.ru/

14. Електронна філософська бібліотека Поморського державного університету ім.. М.В. Ломоносова http://lib.pomorsu.ru/elib/text/phil_tr.htm

15. Бібліотека філософського факультету Омського державного педагогічного університету http://philos.omsk.edu/libery/index/index.htm

 

XІ. Підсумковий контроль

Перелік питань до заліку

1. Антропологія мистецтва. Об’єкт, предмет, завдання

2. Місце антропології мистецтва в системі філософських дисциплін.

3. Естетичний смак як характеристика духовного розвитку особистості.

4. Виникнення мистецтва, його взаємозв'язок з релігією.

5. Соціокультурна антропологічна теорія «примітиву» як теорія первісного мистецтва.

6. Культурно-антропологічні дослідження символічної природи первісного мистецтва.

7. Етапи еволюції первісного мистецтва.

8. Поліфункціональний характер первісного мистецтва.

9. Непрофесійність первісного мистецтва. Поділ на чоловічу та жіночу сфери діяльності.

10. Мистецтво і езотеричні елітарні культи.

11. Комунікативна природа мистецтва.

12. Зображення як мовне повідомлення. Види повідомлень.

13. Особливості естетичного повідомлення і проблеми його засвоєння і тлумачення.

14. Витвір мистецтва як «відкрита система». Візуальна поетика зображення.

15. Юнгіанская теорія інтерпретації мистецьких творів.

16. Колективний вимір психіки і його зміст.

17. Архетипічні складові символу.

18. Юнгіанская психологічна типологія і її місце в аналізі художньої експерессії.

19. Мистецтво і міфологія (традиційна і сучасна).

20. Геній і суспільство.

21. І.Кант про талант в науці та геніїв в мистецтві.

22. Г.Гегель. Фантазія як найвища художня властивість людини.

23. Геніальність і хвороба. Теорія Ч.Ломброзо.

24. Внутрішній світ людини як новий предмет мистецтва.

25. Психологізація літератури і мистецтва.

26. Мистецтво як модель суспільних відносин.

27. Моралізація мистецтва.

28. Ідеал моральної гармонії людини і її відображення в трагедії.

29. Мистецтво як спосіб вираження ірраціональної сутності людини.

30. Суб’єктивізація мистецтва і його цінностей.

31. Протиставлення творчої інтуїції і розуму; антиреалістична тенденція в мистецтві.

32. Філософія фрейдизму і відображення ірраціональної «надреальності» у живописі сюрреалізму.

33. А. Бергсон і філософські джерела літератури «потоку свідомості».

34. Проблема сутності і існування людини в сучасній літературі.

 

Моніторинг знань студентів



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 83; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.41.187 (0.061 с.)