З методичними рекомендаціями та рекомендованою літературою 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

З методичними рекомендаціями та рекомендованою літературою



АНТРОПОЛОГІЯ МИСТЕЦТВА

Плани семінарських занять

З методичними рекомендаціями та рекомендованою літературою

для студентів Інституту філософської освіти та науки спеціалізації:«Релігієзнавство», «Практична психологія», «Суспільствознавство»

Київ – 2013


УДК 141.319.8; 7

У навчально-методичному посібнику на допомогу студентам, вивчаючим курс Антропологія мистецтва, визначені тематика та плани семінарських занять з методичними вказівками, теми рефератів, а також подані ключові слова, поняття і терміни, вказана відповідна література до кожної теми.

 

Автор-укладач:

Шкіль Л.Л.к. філос. н., доцент кафедри філософської антропології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

 

 

Рецензенти:

 

 

Кириченко М.С. – кандидат філософських наук, доцент кафедри історії філософії Київського національного університету імені Тараса Шевченка

 

Кириченко В.Г. - кандидат філософських наук, доцент кафедри кафедри історії та філософії історії Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

 

І. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Найменування показників Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень Характеристика навчальної дисципліни
денна форма навчання заочна форма навчання
Кількість кредитів – 2 Галузь знань 0203 – Гуманітарні науки Нормативна (за вибором)
Напрям підготовки 6.020301 – «Філософія»
Модулів – 2 Спеціальність (професійне спрямування): Філософія   Рік підготовки:
Змістових модулів – 2 3-й 3-й
Індивідуальне науково-дослідне завдання: есе та аналітична розвідка, реферативна довідка. Семестр
Загальна кількість годин - 60 5-й 5- 6 -й
Лекції
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 2 в т.ч. індивідуальна робота, самостійної роботи студента - 4 Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр 8 год. 4 год.
Практичні, семінарські
16 год. 8 год.
Лабораторні
год. год.
Індивідуальна робота
12 год. 0 год.
Самостійна робота
26 год. 48 год.
Індивідуальні завдання:год.
Вид контролю: залік

 

 

ІІІ. Структура навчальної дисципліни

Назви змістових модулів і тем Кількість годин
денна форма заочна форма
усього у тому числі усього у тому числі
л п лаб інд с.р.   л п лаб інд с.р.
                         
Змістовий модуль 1. Антропологія мистецтва: історіографічний підхід
Тема 1. Антропологія мистецтва в контексті філософських дисциплін                        
Тема 2. Соціальні форми буття первісного мистецтва                        
Тема 3. Мистецтво та індивідуальне несвідоме                        
Тема 4. Мистецтво і колективне несвідоме                        
Разом за змістовим модулем 1                        
Змістовий модуль 2. Мистецтво в соціальному бутті
Тема 1. Мистецтво як сукупність вищих досягнень генія                        
Тема 2. Мистецтво в його соціальному бутті                        
Тема 3. Формування нового змісту мистецтва. Людська особистість як естетичний ідеал                        
Тема 4. Мистецтво як спосіб вираження ірраціональної сутності людини                        
Разом за змістовим модулем 2                        
Усього годин                          
                                               

 

IV. Зміст програми

 

Змістовий модуль І. Антропологія мистецтва: історіографічний підхід

 

Тема 1. Антропологія мистецтва в контексті філософських дисциплін

Зміст теми. Естетичне відношення до світу і його відмінність від пізнавального і морального відношення. Історична обумовленість змісту і структури естетики. Естетичний смак як характеристика духовного розвитку особистості.. Мінливість етичного і естетичного ідеалу в історії. Виникнення мистецтва, його взаємозв'язок з релігією.

Терміни та поняття: естетичне відношення, естетичний, духовний розвиток, естетичний ідеал, мистецтво.

 

Семінарське заняття на тему:

«Антропологія мистецтва: об’єкт, предмет, завдання».

План:

 

1. Антропологія мистецтва. Об’єкт, предмет, завдання

2. Місце антропології мистецтва в системі філософських дисциплін.

3. Естетичний смак як характеристика духовного розвитку особистості.

4. Виникнення мистецтва, його взаємозв'язок з релігією.

 

Варіант 1

Варіант 1

Відповісти на питання «Так» чи «Ні». Кожна правильна відповідь – 0,5 балів.

 

1. Наскельний живопис можна вважати мистецтвом?

2. Виникнення мистецтво пов’язано з виникненням релігії

3. Категорія прекрасного тотожна поняттю естетичного ідеалу?

4. Мистецтво виконує комунікативну функцію?

5. Кубізм є винаходом епохи модерну?

6. Засновником сюрреалізму є Сальвадор Далі?

7. Засновником кубізму є Пабло Пікассо?

8. Кіч є мистецтвом?

9. Архетипи відображаються у мистецтві?

10. Естетичний смак у людини є вродженим?

 

IV. Методи контролю

Навчальна дисципліна “Антропологія мистецтва” оцінюється за модульно-рейтинговою системою, яка складається з 2 модулів в 5-му семестрі для денної форми навчання

1 модуль проводиться на 11 тижні 5-го семестру

2 модуль – 17 тижні 5-го семестру

 

Оцінювання відбувається за такими формами контролю:

Поточний контроль, модульний контроль, залік.

Критерії оцінювання:

Поточний контроль:

за присутність – 0,5 балів;

доповідь – максимум 5 бал;

доповнення – максимум 0,5 балів;

проблемні запитання – максимум – 1 бал;

за самостійну роботу – максимум – 1 бал;

за індивідуальну роботу (навчально-дослідне завдання) – максимум – 2бали.

Модульний контроль:

Контрольна робота, колоквіум або тестові завдання – 2 змістовних модулі протягом семестру.

За кожен модульний контроль студент має можливість набрати до 10 балів.

V. Розподіл балів, що присвоюється студентам

Приклад розподілу балів, які отримують студенти (для заліку)

Поточне тестування та самостійна робота Підсумков ий залік (в усній формі) Сума
Змістовний модуль 1 Змістовний модуль 2    
Т1 Т2 Т3 Т4 М-І Т5 Т6 Т7 Т8 М-ІІ    
                       
                           

VII. Методи навчання

Метод проблемного викладу як метод чіткої постановки пізнавального завдання, що дозволяє сконцентрувати увагу студентів на основній меті лекційного заняття і утримувати її у процесі розгортання аргументації та порівняння точок зору та різних підходів до певної проблеми.

Дискусія як метод багатовекторного обговорення суперечливих питань з аудиторією, коли кожен студент має змогу висловити свою точку зору та запропонувати аргументи щодо її обґрунтування шляхом співставлення та критичного аналізу інформації.

Евристичний метод як метод організації активного пошуку варіантів розв’язання висунених у процесі навчання (або сформульованих самостійно) пізнавальних завдань, метод дозволяє активізувати аналітичне мислення студента та спрямувати інтелектуальну активність у напрямі формування креативних мисленнєвих настанов.

Дослідницький метод як метод, що ґрунтується на самостійному вивченні першоджерел та коментуючої літератури, а також сприяє розвиткові ініціативи та самостійності творчого пошуку і розкриває дослідницькі здібності студента.

 

ІХ Рекомендована література

Основна

1. Адамян А./ Вопросы эстетики и теории искусства. / А.А. Адамян. - М.: Искусство, 1978. – 403 с.

2. Адо И. / Свободные искусства и философия в античной мысли. / И. Адо. - М.: Наука, 2002. – 302 с.

3. Адорно Т. / Эстетическая теория. / Теодор Адорно. - М.: Искусство, 1999. – 300 с.

4. Азархин А. / Мировоззрение и єстетическое развитие личности. / А.В. Азархин. – К.: Наукова думка, 1990 – 200 с.

5. Азизян, И.А., Добрицына, И.А.Лебедева, Г.С. / Теория композиции как поэтика архитектуры. / И.А. Азизян., И.А. Добрицына, Г.С. Лебедева. - М.: Абрис, 2002. – 304 с.

6. Акопян П. / О роли интуиции в художественном познании. / П. Акопян. - М.: Эксмо, 1971. – 149 с.

7. Алпатов М. / Истолкование живописных произведений. / М. Алпатов. – М.: Творчество, 1980, № 10. – 29 с.

8. Аникст А. / Теория драмы от Аристотеля до Лессинга. / Аникст А.А. – М.: Наука, 1967 – 206 с.

9. Аристотель / Никомахова этика: Соч. в 4 т. / Аристотель. - Т. 4. - М.: Астрель, 1984. -

10. Баксендолл. М. / Узоры интенции. Об историческом толковании картин./ М. Баксендолл. - М.: Астрель, 2003. – 309 с.

11. Бакушинский А. / Линейная перспектива в искусстве и зрительном восприятии реального пространства. / А.В. Бакушинский. - М.: Эксмо, 1981 – 136 с.

12. Баткин Л. / Итальянские гуманисты: стиль жизни и стиль мышления. / Баткин Л. - М.: Искусство, 1975.

13. Бахтин М./ М.М. Бахтин // Творчество Ф. Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. - М.: Творчество, 1965. – 199 с.

14. Бахтин М./ Философская культура ХХ века / Отв.ред. К.Г. Юсупов. / Бахтин М.М. - СПб., 1991. – 202 с.

15. Бачаник В. / Искусство и мифология. / В.А. Бачаник. - М.: Искусство, 1987. – 299 с.

16. Бельтинг. Х. / Антропология образа (главы из книги). / Х.Бельтинг. – М.: Искусствознание, 1996. – 106 с.

17. Беньямин. В. / Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости. Избранные эссе. / В. Беньямин. - М., 1996.

18. Бергсон. А. / Творческая эволюция. / Анри Бергсон. - М.: Искусство, 1998. – 130 с.

19. Бердяев Н. / Кризис искусства. / Николай Бердяєв. - М.: Искусство, 1918. – 180 с.

20. Бодлер Ш. / Об искусстве. / Шарль Бодлер. - М.: Искусство, 1986. – 209 с.

21. Бородай Ю. / От реальности к фантазии. / Юрий Бородай. - М.: Высшая школа, 1995. – 190 с.

22. Буркхард Я. / Культура Возрождения в Италии. / Якоб Буркхард. - М.: Искусство, 1996. - 107 с.

23. Бычков В. / Эстетическое значение цвета в восточно-христианском искусстве. //сб. “Вопросы истории и теории эстетики”. / В.В. Бычков. - М.: Творчество, 1975. – 209 с.

24. Бычков В./ Византийская эстетика: теоретические проблемы. / В.В. Бычков. – М.: Таворчество, 1977. – 301 с.

Допоміжна

1. Буркхардт. Т. / Сакральное искусство Востока и Запада. Принципы и методы. / Т.Буркхардт. - М.: Искусство, 1998. – 321 с.

2. Валери П. / Об искусстве. / Поль Валерии. - М.: Искусство, 1977. – 311 с.

3. Ванслов В. / Проблема синтеза искусств. / “Эстетика романтизма”. / В.В. Ванслов. – М.: Искусство, 1966. – 201 с.

4. Виппер Б./ Введение в историческое изучение искусства. / Б.Р. Виппер. – М.: Искусство, 1985. – 273 с.

5. Выготский Л. / Психология искусства. / Л.С. Выготский. - М.: Астрель, 1987. – 182 с.

6. Г.Юнг, Э.Нойман / Психоанализ и искусство. / Г.Юнг, Э.Нойман. – М.: Мысль, 1966. – 206 с.

7. Гадамер Г.-Г. / Актуальность прекрасного. / Гадамер Г.-Г. – М.: Наука, 1991. – 180 с.

8. Гальтон Ф. / Наследственность таланта. / Ф. Гальтон. – М.: Эксмо, 1990. – 107 с.

9. Диденко В. / Искусство и философия. / В.Д. Диденко. – М.: Высшая школа, 1986. – 402 с.

10. Дизраэли Исаак. / История гения. / Дизраэли Исаак. - Вильнюс.: Дубно, 2000. – 140 с.

11. Дмитриева Н. / Краткая история искусств. Вып. II. Северное Возрождение; страны Западной Европы XVII и XVIII веков; Россия XVIII века. / Н. А. Дмитриева. - М.: Гелиос, 1991. – 390 с.

12. Дюбо Ж.Б. / Критические размышления о поэзии и о живописи. / Ж.Б. Дюбо. - М.: Астрель, 1976. – 182 с.

13. Еремеев А. / Границы искусства. / А.Р. Еремеев. – М.: Университетская книга, 1987. – 203 с.

14. Ильин И. / Одинокий художник. / Ильин И.А. - М.: Академ-книга, 1993. – 167 с.

15. Каган М. / Эстетика как философская наука. / Михаил Каган. - СПб.: Деан, 1997. – 205 с.

16. Кант И. / Критика способности суждения. Соч. В 6-томах. / Иманнуил Кант. -Т.5. - М.: Генезис, 1994. – 459 с.

17. Колпинский Ю. /Великое наследие античной Эллады и его значение для современности. / Ю. Д. Колпинский. - М.: Астрель, 1977. – 384 с.

18. Куликова И./ Философия и искусство модернизма. / И.С. Куликова. -М.: Академ-книга, 1974. – 208 с.

19. Лебон Г. / Психология народов и масс. / Г.Лебон. - СПб.: Гиперион, 1995. – 239 с.

20. Леви-Стросс К. / Первобытное мышление. / Клод Леви-Стросс. - М.: Мысль, 1994. – 407 с.

21. Лессинг Г. / «Лаокоон», або про межі живопису та поезії. / Г.Е. Лессінг. ― К.: Вища школа, 1968. – 370 с.

22. Ломброзо Ч. / Гениальность и помешательство. / Чезаре Ломброзо. - СПб.: Гелиос, 1992. – 354 с.

23. Лосев А. / Проблема символа и реалистическое искусство. / А.Ф. Лосев. – М.: Академ-книга, 1970. – 211 с.

24. Лосев А. / Эстетика Возрождения. / А.Ф. Лосев. - М.: Астрель, 1978. – 183 с.

25. Лотман Ю. / Культура как коллективный интеллект и проблемы искусственного разума. / Ю.М. Лотман. - М.: Академ-книга, 1977. – 217 с.

26. Лотман Ю./ Беседы о русской культуре. / Ю.М. Лотман. - СПб.: Гелиос, 1992. – 150 с.

27. Лук А. / Психология творчества. / А.Н. Лук. – М.: Эксмо, 1978. – 227 с.

28. Маньковская Н. / Эстетика постмодернизма. / Н. Маньковская. – Спб.: Демо, 2000. – 170 с.

29. Мукаржевский Я. / Исследования по эстетике и теории искусства. / Ян Мукаржевский. – М.: Астрель, 1994. – 348 с.

30. Ницше Ф. / Фридрих Ницше // Рождение трагедии из духа музыки./ Соч. В 2-х т. - Т.1. - М.: Мисль, 1990. – 302 с.

31. Ортега и Гассет Х. / Дегуманизация искусства. / Х. Ортега и Гассет. - М.: Искусство, 1991. – 260 с.

32. Панченко В. / Мистецтво в контексті культури. / В.І. Панченко. – К.: Вища школа, 1998. – 200 с.

33. Панченко В. / Становлення художніх формоутворюючих засобів у первісному мистецтві. // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. / В.І. Панченко. – К.: Вища школа, 1998. – 197 с.

34. Піхманаць Р. / Психологія художньої творчості. / Р.В. Піхманаць. – К.: Знання, 1991. – 280 с.

35. Плеханов Г. / Искусство и общественная жизнь. / В кн. Эстетика и социология искусства. В 2-х т. // Г.В. Плеханов. – Т. 1. - М.: искусство, 1979. – 130 с.

36. Фрейд З. / Я и Оно. / З. Фрейд. – М.: Мысль, 1991. -249 с.

37. Фромм Э. / Душа человека. / Э. Фромм. - М.: Астрель, 1992. – 177 с.

38. Фромм Э. / Э. Фромм // Искусство любить. - М.: Астрель, 1992. – 204 с.

39. Шеллинг Ф. / Философия искусства. / Ф.В. Шеллинг. - М.: Наука, 1968. – 401 с.

40. Юнг К. / Архетип и символ. / К. Юнг. - М.: Гелиос, 1991. – 199 с.

41. Юнг К. / Феномен духа в искусстве и науке. / К.Г. Юнг. – М.: Психотерапия, 1992. – 301 с.

42. Юнг К., Найман Э. / Психоанализ и искусство. / Юнг К.Г., Найман Э. – М.: Психотерапия, 1996. – 290 с.

 

Х. Інформаційні ресурси

 

1. Архів класичної філософської літератури // http://abuss.narod.ru/Biblio/philo_zip.htm

2. Електронна бібліотека кафедри філософії НПУ імені М.П. Драгоманова // http://kph.npu.edu.ua/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=25&Itemid=23

3. Електронна бібліотека фылософсьакого факультету // http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/index.html

4. Сайт «Золотая Философия» // http://philosophy.allru.net/

5. Бібліотека якова Кротова // http://krotov.info/spravki/help/alfabet/01_a_im.html

6. Російський філософський портал // http://filosofia.ru

7. Електронна бібліотека сайту Інституту філософії РАН // http://www.philosophy.ru/

8. Електронна бібліотека “psylib” (психологія, філософія, релігія, культурологія, методологія та ін.) http://www.psylib.kiev.ua

9. Електронна бібліотека Слави Янко (філософія, психологія, культурологія, мистецтво, історія та ін.) http://yanko.lib.ru/gum.html

10. Електронна бібліотека Максима Мошкова (філософія, політологія, релігієзнавство, психологія та ін.) http://www.lib.ru

11. Електронна бібліотека з філософії (бібліотека О. Злигостєва) http://filosof.historic.ru/books.shtml

12. Окремі тексти з філософії (бібліотека О. Косилової) http://elenakosilova.narod.ru/uhref.html

13. Сайт інтернет-ресурсів з філософії, політології, соціології, психології та ін. (електронна бібліотека Іхтіка) http://ihtik.lib.ru/

14. Електронна філософська бібліотека Поморського державного університету ім.. М.В. Ломоносова http://lib.pomorsu.ru/elib/text/phil_tr.htm

15. Бібліотека філософського факультету Омського державного педагогічного університету http://philos.omsk.edu/libery/index/index.htm

 

XІ. Підсумковий контроль

Перелік питань до заліку

1. Антропологія мистецтва. Об’єкт, предмет, завдання

2. Місце антропології мистецтва в системі філософських дисциплін.

3. Естетичний смак як характеристика духовного розвитку особистості.

4. Виникнення мистецтва, його взаємозв'язок з релігією.

5. Соціокультурна антропологічна теорія «примітиву» як теорія первісного мистецтва.

6. Культурно-антропологічні дослідження символічної природи первісного мистецтва.

7. Етапи еволюції первісного мистецтва.

8. Поліфункціональний характер первісного мистецтва.

9. Непрофесійність первісного мистецтва. Поділ на чоловічу та жіночу сфери діяльності.

10. Мистецтво і езотеричні елітарні культи.

11. Комунікативна природа мистецтва.

12. Зображення як мовне повідомлення. Види повідомлень.

13. Особливості естетичного повідомлення і проблеми його засвоєння і тлумачення.

14. Витвір мистецтва як «відкрита система». Візуальна поетика зображення.

15. Юнгіанская теорія інтерпретації мистецьких творів.

16. Колективний вимір психіки і його зміст.

17. Архетипічні складові символу.

18. Юнгіанская психологічна типологія і її місце в аналізі художньої експерессії.

19. Мистецтво і міфологія (традиційна і сучасна).

20. Геній і суспільство.

21. І.Кант про талант в науці та геніїв в мистецтві.

22. Г.Гегель. Фантазія як найвища художня властивість людини.

23. Геніальність і хвороба. Теорія Ч.Ломброзо.

24. Внутрішній світ людини як новий предмет мистецтва.

25. Психологізація літератури і мистецтва.

26. Мистецтво як модель суспільних відносин.

27. Моралізація мистецтва.

28. Ідеал моральної гармонії людини і її відображення в трагедії.

29. Мистецтво як спосіб вираження ірраціональної сутності людини.

30. Суб’єктивізація мистецтва і його цінностей.

31. Протиставлення творчої інтуїції і розуму; антиреалістична тенденція в мистецтві.

32. Філософія фрейдизму і відображення ірраціональної «надреальності» у живописі сюрреалізму.

33. А. Бергсон і філософські джерела літератури «потоку свідомості».

34. Проблема сутності і існування людини в сучасній літературі.

 

Моніторинг знань студентів

Варіант 1

Капітель – це

А) верхня частина колони; б) нижня частина колони; в) фасад будинку; г) сходи.

15. Який з ордерів має завитки у верхній частині колони:

А) доричний; б) іонічний; в) симетричний; г) асиметричний

16. Викресліть зайве. Типи посуду в Давній Греції:

А) амфора; б) кілік; в) кратер; г) кружка; д) пеліка.

Варіант 2

Що таке дизайн?

а) мистецтво прикрашати; б) мистецтво художнього конструювання; в) мистецтво удосконалення; г) мистецтво малювати

18. Художній образ – це:

а) форма відображення митцем реальних об’єктів на площині, без відображення власних думок, почуттів, поглядів;

б)форма відображення навколишнього світу, думок, почуттів митця яка втілена в інтерпретованому вигляді у авторському творі;

в)форма відображення дійсності на площині, в об’ємі в тому вигляді, в якому вони існують в природі;

г) реальне відображення дійсності.

19. Як називають художника, який в своїй творчості зображує тварин:

а)дизайнер; б) монументаліст; в) анімаліст; г) абстракціоніст

20. Найзнаменитіша Візантійська ікона:

А) Володимирська богоматір; б) Сікстинська Мадонна; в) Успенська Богоматір; г) Богоматір з Немовлям.

 

Варіант 3.

1. Слово «культура» з’явилось в епоху:

А) середньовіччя; б) Відродження; в) модерну; г) античності.

2. Стиль «кубізм» пов’язаний з ім’ям:

А) Ван Гог; б) Рафаель); в) І. Босх; г) П.Пікассо.

3.Термін «естетика» запровадив:

А) О. Баумгартен; б) І. Кант; в) Д.Дідро; г) Вольтер

4. Естетика це:

А) наука про прекрасне; б) наука про становлення чуттєвої культури людини; в) наука про мистецтво; г) наука про трагічне та комічне.

5. Основоположником вчення про «культурні архетипи» є:

А) З. Фрейд; б) Ю.Лотман; в) К. Юнг; г) Ж. Марітен

6. Сублімація це:

А) відмова від творчості; б) вид мистецтва; в) художній напрямок; г) трансформація сексуальної енергії у творчу.

7. Театр стає самостійним видом мистецтва в епоху:

А) Відродження; б) Середньовіччя; в) модерну; г) Античності

8. Сфера несвідомого є джерелом художніх образів для:

А) сюрреалізму; б) кубізму; в) реалізму; г) абстракціонізму

9. Термін «естетика» був введений у вжиток у:

А) XVIII; б)XIX; в)XVII; г)XVI

10. Гармонія зовнішнього та внутрішнього як умова краси індивіда це:

А) катарсис; б) індивідуалізм; в) сублімація; г) калокагатія.

11. «Очищення» душі за допомогою мистецтва це:

А) калокагатія; б)кордоцентризм; в) катарсис; г) логоцентризм

12. Курос і кора це:

А) скульптурні зображення юнаків та дівчат; б) колони Давньогрецького храму; в) гончарські вироби; г) посуд первісних людей.

13. Назвіть країну – батьківщину готики:

А) Англія; б) Бельгія; в) Франція; г) Італія

14. Занепад культури позначається як:

А) декаданс; б) калокагатія; в) сублімація; г) індульгенція

15. Арт-брют це:

А) мистецтво психічнохворих; б) сучасне мистецтво; в) експресивне мистецтво; г) професійне мистецтво

16. До особливостей первісної культури відносять:

А) поліментальність; б) синкретизм; в) кубізм; г) ірраціоналізм

17. Термін «сублімація» ввів у вжиток:

А) Ю. Лотман; б) З. Фрейд; в) К. Юнг; г) Е. Норман

18. Терміном «кіч» позначають:

А) високе мистецтво; б) псевдомистецтво; в) національне мистецтво; г) колективне мистецтво.

19. Бельгійський постімпресіоніст, автор картин «Соняшники», «Червоні виноградники»:

А) Гоген; б) Ван Гог; в) Джотто; г) Босх

20. Хто автор скульптури «Апполон»?:

А) Леохар; б) Мікеланджело; в) Мірон; г) Поліклет

АНТРОПОЛОГІЯ МИСТЕЦТВА

Плани семінарських занять

з методичними рекомендаціями та рекомендованою літературою

для студентів Інституту філософської освіти та науки спеціалізації:«Релігієзнавство», «Практична психологія», «Суспільствознавство»

Київ – 2013


УДК 141.319.8; 7

У навчально-методичному посібнику на допомогу студентам, вивчаючим курс Антропологія мистецтва, визначені тематика та плани семінарських занять з методичними вказівками, теми рефератів, а також подані ключові слова, поняття і терміни, вказана відповідна література до кожної теми.

 

Автор-укладач:

Шкіль Л.Л.к. філос. н., доцент кафедри філософської антропології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

 

 

Рецензенти:

 

 

Кириченко М.С. – кандидат філософських наук, доцент кафедри історії філософії Київського національного університету імені Тараса Шевченка

 

Кириченко В.Г. - кандидат філософських наук, доцент кафедри кафедри історії та філософії історії Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 79; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 44.204.99.5 (0.161 с.)