Федуско (?). Мініатюра «Євангеліст Матвій». Пересопницьке євангеліє. 1556. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Федуско (?). Мініатюра «Євангеліст Матвій». Пересопницьке євангеліє. 1556.



Космографія. 1669—1670. (вгорі — в’язь, текст написаний півуставом).

Буквица Р из Остромирова евангелия. 1056—1057.

 

Ініціальна буква «В» готичний рукопис. Сльозка Михайло. Заставка до «Тріодіону». 1642. Львів.

 

Ілюстрації допомагають зорієнтуватись у змісті книжки, спонукають її прочитати та допомагають засвоїти зміст тексту. Часто ілюстрації створюються у співдружності письменника і художника. Для ілюстрації обираються епізоди, що найповніше розкривають зміст тексту або окремих фрагментів літературного твору.

 

1 2

Джон Флаксмен (Англія). Ілюстрація до «Іліади» Гомера. Гравюра Т.Піролі. 1793.

Анатолій Базидевич. Іл. до поеми І.П.Котляревського «Енеїда». Видавництво «Дніпро» — Київ, 1969 рік.

Природно, що художник-графік бере участь в роботі над книгою не лише в якості ілюстратора. Він же створює і орнаментально-шрифтове оформлення оправи (палітурки), титульного аркуша та всіх інших елементів прикрашення книги.

Шрифт є найкращим посередником між автором і читачем, завдяки якому до нас доходять ідеї, думки автора, а також вся інформація, вміщена в книзі, журналі, газеті. Тому так багато уваги приділяли розробці шрифтів найвидатніші художники минулого і сучасності (Леонардо да Віні, А.Дюрер та багато інших).

1 2 3

Альбом А. Дюрера. Апокаліпсис. Ілюстрація та шрифт.

Підпис Богдана Хмельницького, виконана скорописом: «Богдан Хмельницкий, гетьман войська

Запорожского, его королевской милости, рука власна»

Кассандр А.М. Шрифт «Bifor». 1929.

Сторінка газети «Дейлі Ньюс» (1942) з розміщенням тексту та ілюстрацій.

У ІІ пол. ХІХ ст. на вулицях міст з'явився плакат – особливий вид графіки, який рекламував товари, запрошував відвідати театри та виставки. З того часу плакат міцно увійшов у наш побут, і без нього не мислиться повсякчасне життя. Існує кілька видів основних плакатів. Це – політичний, театрально-видовищний, торговий, плакати з техніки безпеки та охорони здоров'я.

1 2

Холодний П. Українське кооперативне свято. Плакат. 1926.

2. Г. Ван де Вільде. Реклама для компанії «Tropon». 1898. Кольорова літографія.

 

Передбачалось що рисунок на літографії зображує процес відділення жовтків яєць від білків – компанія «Tropon» випускала харчові концентрати.

Прикладна та промислова графіка

Прикладна графіка

Прикладна, ужиткова, промислова або, як її називають, “мала графіка” існує в народному побуті всюди і повсякденно. Це різноманітні етикетки на промислових товарах, художнє оформлення пакувальних виробів, наприклад, коробок для цукерок, мальовані обгортки для самих цукерок, малюнки на коробках для сірників, цигарок тощо. До цього виду графіки належать також грошові знаки, поштові марки й вітальні листівки (спеціально мальовані, а не репродукції з живописних картин чи фотографій), різні промислові торговельні емблеми, видавничі марки (друковані знаки), книжкові знаки – екслібриси, гербові знаки, оформлення календарів тощо.

Специфіка прикладної графіки така, що кожний її твір вимагає тиражування в такій кількості, яка потрібна для вжитку. До 80-х років ХІХ ст. виконаний художником малюнок гравірувався на дерев’яній дошці, з якої й друкувався необхідний тираж. На жаль, творці прикладної графіки не завжди залишали підписи на своїх роботах, тому чимало їх залишаються для нас невідомими. Зараз це виконується на спеціальних друкарських машинах.

Промислова графіка єрізновидом прикладної художньої графіки. Вона обслуговує сферу виробництва і збуту промислової продукції (товарні ярлики, фірмові знаки, упаковки, видавничі марки; рекламні видання — каталоги, буклети, проспекти і т. ін.) і сферу управління виробництвом (ділові папери — бланки, конверти тощо). За своїми завданнями промислова графіка тісно стикається з торговельно-промисловою рекламою, часом є її складовою. У творах сучасної промислової графіки однаково важливу роль грають шрифт, орнамент, різні мальовані (переважно символічного характеру) і фотографічні зображення, колірне і поліграфічне рішення. Промислова графіка походить від клейм і торгівельних марок, відомих з глибокої давнини. В процесі розвитку товарно-грошових відносин вона формувалася як спеціальна область художньої діяльності, підпорядкована розвитку виробництва і ринку. Як вид графіки остаточно склалася в кінці 19 ст., коли стали виникати колективи професійних художників, що спеціалізувалися на рекламі, оформленні упаковок та ін. До цього ж часу відносяться перші спроби створення єдиного фірмового стилю, що охоплює як промислові будівлі і продукцію, так і елементи П. р. (роботи П. Беренса). Стильовий розвиток промислової графіки тісно пов'язаний із загальним розвитком пластичних мистецтв. Наприкінці 19 — початку 20 ст. характерне для «модерна» прагнення естетично наситити людину зумовило бурхливий розвиток цього виду графіки в рамках названого стилю. У 20-ті роки ХХ ст.. на неї справив вплив стиль функціоналізм (роботи австрійського художника Р. Байера, німецького художника Я. Чихольда, голландського художника П. Зварта та ін.). 30-ті 1 40-ві роки пов’язані з еклектичними тенденціями, а сучасна промислова графіка часто включається в систему художнього конструювання (так званий графічний дизайн), широко використовуючи типові для нього методи проектування.

У дореволюційній Росії промислова графіка не розвинулася в самостійну область творчої діяльності, панувало переважно наслідування іноземним зразкам. Після Жовтневої революції 1917 були створені нова радянська державна емблематика, зразки оформлення документації установ і промислових підприємств. У 20 — початку 30-х рр. важливу роль в розвитку радянської промислової графіки зіграли Л. М. Лисицький, А. М. Родченко, В. В. Маяковський та ін. У 30-х рр. – Є.Є. Лансере, в 40-х — Кукринікси. З кінця 1950-х рр. влаштовуються виставки промисловї графіки, при Спілці художників створюються підсекції, об'єднуючі професійних художників, що працюють в галузі промислової графіки.

В наш час промислова графіка стала найважливішим видом графіки, що отримав найбільший розвиток. Художники промислової графіки працюють над оформленням різноманітних упаковок для товарів, фабричними чи фірмовими знаками, грамотами, поштовими марками, афішами, театральними програмами, етикетками тощо, необхідними в нашому житті. Над створенням красивих зручних речей працюють художники дизайнери.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 251; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.89.116.152 (0.018 с.)