Організація педагогічної практики 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Організація педагогічної практики



Проходження практики планується в загальноосвітніх школах м. Бердянська. Але, якщо студент навчається на індивідуальному графіку з метою подальшого його працевлаштування проходження педагогічної практики надається за місцем проживання студента.

Розподіл студентів на педпрактику здійснюється згідно підготовленого відділом педпрактики та ректором університету наказу.

Базовими школами для кафедри музичного виховання та хореографії є ЗОШ № 2, ЗОШ № 11, ЗОШ №16. Закріплення студентів за шкільними класами здійснюється за погодженням адміністрації та вчителями музики.

Перед виходом студентів у школи деканатом факультету естетичного та фізичного виховання, кафедрою музичного виховання та хореографії проводиться настановча конференція, на якій студентів знайомлять з порядком проходження педагогічної практики, її завданням, формою звіту і переліком звітної документації, також доводиться до відома студентів наказ про розподіл практикантів та керівників – методистів за школами. На конференції виступають декан факультету, завідувач кафедри музичного виховання та хореографії, керівники практики, інші бажаючі викладачі.

РОЗДІЛ 2. ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА СТУДЕНТІВ V КУРСУ

2.1. Тематичний план навчального модуля

№ Теми залікового кредитного модуля Зміст залікового кредитного модуля Кількість відвіданих уроків та позакласних заходів Кількість проведених уроків   Індивідуальні завдання (кільк.) Кількість отриманих балів
I Кредит Підготовчий етап   1.Модуль 1.Присутність на настановній конференції та участь у її проведенні 2.Отримання завдань з педагогічної практики. 2.Модуль 3. Розробка індивідуального плану роботи.       10 - 15 0 – 2   0 - 5     0 - 5
II Кредит Ознайомчий етап 1.Модуль 1.Ознайомлення з навчальним закладом, шкільним педагогічним колективом. 2.Аналіз програм, планів. 2.Модуль 3.Відвідування уроків. 4. Ведення щоденника.     Не менше 20         0 - 5     0 – 5   0 - 5     0 – 5
III Кредит Основний етап 1.Модуль 1. Методичне забезпечення до проведення класно-урочної роботи (підбір методичної літератури, музичного репертуару, виготовлення наочностей) 2. Науково-дослідна робота (аналіз планів, програм; вивчення досвіду вчителів; дослідження музично-творчих здібностей окремих учнів). 2.Модуль 3. Виконання функціональних обов'язків: проведення класно-урочної роботи. 4.Проведення позакласної роботи з музичного виховання з 1-го по 8-й клас.   10 - 14     2 - 4   0- 5   0 - 5     0 – 10   0 - 5  
IV Кредит Сучасні педагогічні технології в діяльності студентів - практикантів 1.Модуль 1. Технологія проблемного навчання. 2. Технологія інтерактивного навчання. 2.Модуль 3. Технологія ігрового навчання. 4.Технологія інтегративного навчання.   2 - 4   2 - 4   4 - 6     3 - 4   0 - 5   0 – 5   0 - 5     0 – 5  
V Кредит Оформлення звітної документації 1.Модуль 1.Оформлення планів-конспектів уроків. 2.Модуль 2.Оформлення позакласних заходів. 3.Інструктивні матеріали.       0 – 5   0 – 5     0 - 5
VI Кредит Заключний етап   1.Модуль Своєчасне подання документації з педагогічної. практики. 2.Модуль Звітність студента на підсумковій конференції.       0 – 3   0 – 5

2.2. Завдання та зміст виробничої практики студентів V курсу

 

На п’ятому курсі проводиться виробнича педагогічна практика.

Характерною особливістю цієї практики є те, що вона проводиться в умовах, максимально наближених до майбутньої професійної діяльності і складає завершальний етап професійно-педагогічної підготовки спеціаліста.

Метою педагогічної практики на V курсі є формування в студентів умінь та навичок з методики викладання музичного мистецтва учнів різного шкільного віку в загальноосвітній школі, формування їх професійної культури.

Завдання практики:

· закріплення та поглиблення знань, набутих під час вивчення студентами предметів психолого-педагогічного циклу та спеціальних музичних дисциплін;

· удосконалення в майбутніх учителів практичних умінь та навичок, необхідних для роботи в загальноосвітній школі;

· виховання в студентів зацікавленого ставлення до музичної роботи з дітьми, потреби в самовдосконаленні та творчому розвитку;

· вдосконалення у майбутніх вчителів умінь та навичок науково-дослідницької діяльності;

· набуття практичного досвіду творчої педагогічної діяльності.

Основні завдання студентів з музичного виховання:

· оволодіти елементарними навичками аналізу різноманітних музично-виховних ситуацій;

· оволодіти навичками реалізацій різноманітних навчальних ситуацій;

· проведення індивідуальних занять з учнями з метою спостереження за розвитком їх музичних здібностей;

· складати музичні характеристики на учнів (фіксація музичних здібностей дитини, її інтересів, визначення можливостей, рівня знань, вмінь та навичок);

· брати участь у позакласній музично-хоровій роботі та в оформленні кабінету музики;

· працювати в ролі вчителя музики;

· спостерігати за проведенням уроків музики та їх аналізувати;

· брати активну участь у виховному процесі школи;

· вивчати учнівський колектив класу;

· визначити творчий потенціал класу і вчитися прогнозувати розвиток музичних здібностей школярів;

· удосконалювати педагогічні вміння, творчий підхід до вибору типу та структури навчальних занять, методів навчання, нестандартного вирішення педагогічних ситуацій на уроці.

Музично-педагогічні завдання для студентів з метою вдосконалення вмінь та навичок майбутнього вчителя музики як спеціаліста диригентсько-хорової практики, керівника дитячого шкільного хорового колективу.

Завдання:

· ознайомлення з численним пісенним репертуаром, підібраним з урахуванням програмних вимог, тематики та вокальних можливостей школярів певної вікової групи;

· організація хорового колективу в загальноосвітній школі;

· керівництво та проведення занять з хоровим колективом школярів.

 

Розглядаючи процес організації та розучування пісенно-хорового репертуару як єдине ціле, пропонуємо декілька етапів роботи у цьому напрямку:

· підбір пісенно-хорового репертуару для школярів певної вікової групи;

· підготовка вчителя до роботи над твором;

· ознайомлення учнів з музичним твором, його показ;

· технічний етап засвоєння музичного та літературного тексту твору;

· завершальний етап, пов’язаний з художнім удосконаленням виконання твору, його «вспівуванням»;

· концертне виконання музичного твору в присутності вчителя, методиста, адміністрації тощо.

Зміст виробничої практики

У процесі виробничої практики студенти виконують таку роботу:

· проводять навчальну і позакласну роботу з предмета «Музика» (відвідування та аналіз навчальних занять учителів, психолого-педагогічний та методичний аналіз навчальних програм і навчально-методичної літератури; підбір та виготовлення дидактичних матеріалів);

· проводять систему уроків з предмету «Музика» з урахуванням сучасних досягнень фундаментальних і психолого- педагогічних наук, забезпечують високий теоретичний та методичний рівень шкільних занять, розвиток пізнавальної активності і творчих здібностей учнів, міцне і глибоке засвоєння знань та застосування їх на практиці;

· організовують позакласну роботу з предмету «Музика» (заняття гуртка, тематичні вечори тощо);

· працюють зі шкільним хоровим колективом як керівники з метою вдосконалення диригентсько-хорових навичок;

· беруть участь у методичних засіданнях учителів та класних керівників; збирають матеріали з теми дипломної роботи.

Після завершення педагогічної практики студенти повинні вміти:

· організовувати індивідуальну, групову і колективну навчальну діяльність школярів;

· розробляти тематичні плани, конспекти навчальних занять з музики;

· організовувати та перебудовувати свою діяльність залежно від освітніх ситуацій, гнучко змінювати хід освітнього процесу з урахуванням нових ситуацій та індивідуальних особливостей школярів;

· застосовувати різні методи і прийоми навчання учнів, будувати проблемні уроки, здійснювати диференційоване навчання, володіти різноманітними прийомами контролю за успішністю учнів, організовувати різні види самостійної роботи учнів на уроці;

· проводити заходи, пов’язані з роботою дитячого хорового колективу;

· вільно користуватися на уроках засобами навчання, ТЗН та аудіовізуальною технікою;

· аналізувати й узагальнювати педагогічний досвід;

· організовувати дослідно-експериментальну роботу.

Студенти-практиканти самостійно складають плани-конспекти своїх уроків і після обов’язкового затвердження вчителем та методистом проводять уроки за розкладом.

У період виробничої практики студенти беруть участь у методичних об’єднаннях з предмету «Музика».

Тижневе навантаження студента становить не менше 6-ти навчальних занять. З числа проведених студентами навчальних занять два – зараховуються як залікові.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 127; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.200.180 (0.019 с.)