Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Новаторство драматургії Лесі Українки
Мета: визначити, у чому полягає оригінальність і своєрідність драматичних творів геніальної поетеси, окреслити тематичне коло драм та їх жанрову природу, виявити ознаки неоромантичної концепції авторки, особливості переосмислення нею міфологічних та біблійних образів. ПЛАН 1. Драматургія Лесі Українки – нове явище в українській драматургії. 2. Викриття філософії всепрощення у драматичній поемі “Одержима”. Образи Месії та Міріам, їх етична наснаженість. 3. Проблема “двох правд”, переосмислення Лесею Українкою міфологічного образу пророчиці у драматичній поемі “Кассандра”. 4. Драма “Бояриня”: відгуки критики, проблематика, патріотична ідея твору, образи Оксани і Степана. 5. Художня інтерпретація образу Дон Жуана у драмі “Камінний господар”. 6. Міфологізм, неоромантична концепція драми-феєрії “Лісова пісня”. Полюсність образів Мавки і Лукаша. Проблема боротьби за вільне, духовно багате життя проти моралі міщанства у творі. Оцінка критикою п’єси. 7. Світове значення драматургії Лесі Українки. ЗАВДАННЯ: законспектувати передмову Л.Костенко; виписати цитати до образів драматичних творів. Література Основна: 1. Агеєва В. Поетеса зламу століть. – К., 1999. 2. Костенко Л. Поет, що йшов сходами гігантів // Леся Українка. Драматичні твори.- К., 1989. – С.5-58. 3. Полушкіна Л.С. Невмируща драма (“Камінний господар” Лесі Українки). – К., 1972. 4. Охрименко П.П., Охрименко О.Г. Леся Украинка и мировая культура. – Минск, 1970. 5. Бабишкін О. Драматургія Лесі Українки. – К., 1963. 6. Історія української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст.: У 2 кн. Підручник / За ред.проф. О.Д.Гнідан. – Кн.1. - К.: Либідь, 2005. – С.209-245. Додаткова: 7. Масенко Л. “Одержима” Лесі Українки // г. Укр. мова та літ. – 2000. - № 26-27. – С.7-8. 8. Поліщук Я. Відлуння античного міфу загибелі (“Кассандра” Лесі Українки) // СіЧ. – 1999. - № 8. – С.18-27. 9. Веретельник Р. Козачка в теремі: Леся Українка. “Бояриня” // СіЧ. – 1992. - №6. – С.46-50. 10. Драй-Хмара М. Бояриня // Леся Українка. Бояриня. – К., 1991. 11. Бетко І.П. Біблія як джерело ідей у творчості Лесі Українки // СіЧ. – 1991. - № 3. – С.28-36. 12. Поліщук Я. “Лісова пісня” Лесі Українки: неопоганство і семантика міфу // Дивослово. – 2000. - № 3. – С.2-7. 13. Баранова В. Неоромантичне двосвіття “Лісової пісні” Лесі Українки // УМЛШ. – 2005. - № 3. – С.30-35.
14. Тацій Т. Трактування образу Дон Жуана в історичній легенді та фр., англ.., укр.. літературах // Тема. – 2005. - № 1-2. – С.223-230. 15. Шатровська Г. “Зачарував мене сей образ на весь вік”. Цикл уроків з вивчення “Лісової пісні” Лесі Українки // Вивчаємо укр.. мову та літ. – 2005. - № 19-21. – С.46-58. 16. Степанюк М. Невидимі кайдани. Характеристика образів “Боярині” Лесі Українки // Укр.. мова та літ. – 2006. - № 41-43. – С.17-19. 17. Могильницькі Г. Руїна держави і руїна душі. Драма Лесі Українки “Бояриня” // Дивослово. – 2007. - № 5. – С.17-21.
Практичне заняття № 8 Основні мотиви лірики Олександра Олеся (1878-1944) Мета: виявити своєрідність стилю, основні ідейно-тематичні мотиви, настроєві домінанти лірики талановитого українського письменника; проаналізувати вірші різних жанрово-тематичних груп. ПЛАН 1. Місце та значення творчості О.Олеся в українській літературі. 2. Громадянські мотиви у ліриці 1905-1907 рр. Відображення суспільних конфліктів, контрастів доби і становища людини у збуреному світі (“Три менти”, “Айстри”, “Для всіх ти мертва і смішна”, зб. “Будь мечем моїм”). 3. Поетизація національно-визвольного руху 1917-1920 рр. (зб. “Поезії. Книга 5”), трагедія еміграції у пізній ліриці (зб. “Чужиною”, “Кому повім печаль мою”, цикл “Княжа Україна”). 4. Художній світ інтимно-пейзажної лірики О.Олеся. Багатство та виразність художніх засобів (зб. “З журбою радість обнялась”). “Чари ночі” – шедевр світової інтимної поезії. 5. Неоромантичні та символістські тенденції у стилі поета. Оцінка творчості О.Олеся прижиттєвою та сучасною критикою. ЗАВДАННЯ: розкрити символістські ознаки стилю поета.
Література 1. Радишевський Р.П. Журба і радість Олександра Олеся // Олесь О. Твори: В 2 т. – К., 1990. – Т.1. – С.5-47. 2. Неврлий М. Олександр Олесь. – К., 1994. 3. Харчук Р. “З журбою радість обнялась” // УМЛШ. – 1989. - № 4. – С.25-32. 4. Мойсеєнко А.К. Олександр Олесь // Гроно нездоланих співців. – К., 1997. – С.27-33. 5. Історія української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст.: У 2 кн. Підручник / За ред.проф. О.Д.Гнідан. – Кн.2. - К.: Либідь, 2006. – С.360-397.
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-16; просмотров: 413; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.33.178 (0.009 с.) |