ТОП 10:

Зразки білетів до диференційованого заліку



КНЛУ (назва вищого навчального закладу) Спеціальність 6.030500 «Мова і література» Семестр V Навчальна дисципліна Історія зарубіжної літератури БІЛЕТ ДЛЯ СКЛАДАННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ЗАЛІКУ №1. 1. Значення та функція героя у чарівній казці. Ініціаційний комплекс. Тема магічного шлюбу. Реліктовий тотемізм. 2. Визначте автора та твір, з якого взято уривок; проаналізуйте уривок за наступними пунктами плану: 1) Культурно-історичний контекст 2) Світоглядно-естетичний аспект 3) Жанрова специфіка 4) Поетикально-стильові особливості.   Когда небо и земля были еще не отделены друг от друга. Вселенная, пребывавшая в состоянии первобытного хаоса, напоминала по форме своей гигантское куриное яйцо. В этом яйце и зародился Паньгу (хаос породил одно). Он вырос и уснул, проспав восемнадцать тысяч лет, а проснувшись и открыв глаза, не увидел ничего, кроме липкого мрака. Паньгу взял оказавшийся рядом топор и стал пробивать им мрак. Раздался оглушительный грохот, и огромное яйцо раскололось. Все легкое и чистое тут же поднялось вверх и образовало небо, а все тяжелое и грязное опустилось вниз и образовало землю (одно порождает двух). Так Небо и Земля, смешанные первоначально в сплошной хаос, отделились друг от друга. После этого Паньгу, опасаясь нового соединения, уперся ногами в землю и подпер головой небо. (Из двух стало трое.) Так он и стоял восемнадцать тысяч лет. Каждый день небо становилось выше на один чжан, земля становилась толще на один чжан, а Паньгу подрастал на один чжан. Со временем небо поднялось очень высоко, земля стала очень толстой, а Паньгу вырос до девяноста тысяч ли. Некоторое неопределенное время, равнявшееся целым эпохам, он поддерживал небо, упираясь в землю, и наконец дождался того, что они достаточно окрепли. Выполнив эту важнейшую задачу, Паньгу почувствовал страшную усталость, прилег (упал) на землю и умер. Вздох, вырвавшийся из его рта, стал ветром и облаками. Голос — громом, левый глаз — солнцем, правый — луной, туловище с руками и ногами — четырьмя сторонами света и пятью великими горами, кровь — реками, жилы — дорогами, плоть — почвой, волосы на голове — звездами на небосклоне, кожа и волосы на теле — деревьями, травами и цветами, зубы и кости — металлами, драгоценными камнями. Пот — дождем и росой. Трое породили все остальное.   Затверджено на засіданні кафедри теорії та історії світової літератури Протокол №8 від 18 березня 2009 Зав. кафедри проф. Фесенко В.І. _________ Екзаменатор викл. Сябренко О.С._____ (прізвище, ініціали) (підпис) (прізвище, ініціали) (підпис)

Орієнтовний список питань до заліку:

1. Розкрийте опозицію сакральне – профанне, хаос-космос. У чому вона проявляється? Наведіть приклади з міфологічних текстів. Чому, на вашу думку, міф описує буття через подвійність?

2. Окресліть орієнтовну класифікацію міфологічних текстів. Наведіть приклади. Поміркуйте, за яким принципом розроблялася типологія міфологічних текстів.

3. Дайте характеристику категорії часу в міфі. Які його особливості? Як ви розумієте наступні поняття: початок часу, циклічний час, неоднорідний час?

4. Дайте характеристику категорії простору в міфі. Які його особливості? За якими опозиціями вибудовується міфологічний простір?

5. Що розуміється під первісною андрогінією? Що таке космічна ієрогамія ? Розкрийте питання на основі японських та китайських космогонічних міфів.

6. Розкрийте поняття деміург, першопращур, культурний герой. Яка їх роль та функція в міфологічному сюжеті? Яку функцію має тіло першопращура? Наведіть приклади.

7. Поясніть, що таке шаманізм. Чи можна знайти сліди щаманізму у східних культурах? Доведіть на прикладах.

8. Чи існує генетичний зв'язок між міфом та казкою? Обґрунтуйте. В чому їх спільні та відмінні риси?

9. Опишіть модель класичної чудесної казки, даючи короткі пояснення кожному етапу розвитку сюжету.

10. Теорія архетипів К.-Г. Юнга. Поясніть наступні поняття: архетип, колективне несвідоме, Аніма, Анімус, Тінь, Самість.

11. Розкрийте наступні терміни, запропоновані В. Проппом: «функція персонажа», «потроєння», «хибний герой», «дво-, триходова казка».

12. Обґрунтуйте, або заперечте твердження Проппа: «Все волшебные сказки однотипны по своему строению.» Наведіть приклади зі східних казок.

13. Прокоментуйте наступну цитату Проппа: «Постоянными, устойчивыми элементами сказки служат функции действующих лиц, независимо от того, кем и как они выполняются. Они образуют основные составные части сказки». Перелічіть основних дійових осіб східної чудесної казки. Розкрийте їх роль та функцію в тексті, на матеріалі східної казки. Наведіть приклади.

14. Розкрийте значення даосизму для становлення східного світосприйняття. Що таке Дао? Визначте основні концепти вчення.

15. Значення метафори у даосських текстах Лао-цзи та Чжуан-цзи.

16. Що таке чань-буддизм? Світоглядна парадигма китайського варіанту буддизму.

17. Онтологічний вимір буддизму. Як інтерпретується проблема буття у буддійському вченні? Поняття особистості? Розуміння часу і простору?

18. Розкрийте сутність буддійського вчення та його значення для східної культури.

19. Загальна характеристика історико-культурної епохи Нара (7-8ст.), місце поезії в літературі цієї доби.

20. Традиційні форми японської поезії, присутні у збірці «Манйосю», їх специфіка. Становлення жанру танка.

21. Жанрові та тематичні особливості танка «Манйосю»: рівень форми, рівень образності, рівень змісту. Опозиція поезії кансі та танка.

22. Поетика першої імператорської збірки «Кокінсю»

23. Упорядник антологій імператора Кі-но-Цураюкі: перший теоретик японської поезії.

24. Поетика перших імператорських збірок «Кокінсю» та «Сінкокінвакасю».

25. Діалогічність жанру ренга та реалізація в ньому ігрового принципу.

26. Особливості поетики хайку. Естетична категорія сабі та її вираження у поезії.

27. Вплив дзен-буддизму на поетику хайку.

28. Формальна структура китайського поетичного канону. Естетизм пейзажної лірики Ван Вея, Лі Бо та Ду Фу.

 







Последнее изменение этой страницы: 2016-12-15; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 34.204.169.76 (0.006 с.)