Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Прочитайте та перекладіть текст 11↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 5 из 5 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Types of the Collision Avoidance System Modern aircraft can use several types of collision avoidance systems to prevent unintentional contact with other aircraft, obstacles, or the ground: Airborne Radar can detect the relative location of other aircraft, and has been in military use since World War II, when it was introduced to help night fighters (such as the de Havilland Mosquito and Messerschmitt Bf 110) locate bombers. While larger civil aircraft carry weather radar, sensitive anti-collision radar is rare in non-military aircraft. a Traffic alert and Collision Avoidance System (TCAS), which actively interrogates the transponders of other aircraft and negotiates collision-avoidance tactics with them in case of a threat. TCAS systems are relatively expensive, and tend to appear only on larger aircraft. They are effective in avoiding collisions only with other aircraft that are equipped with functioning transponders with altitude reporting. a Portable Collision Avoidance System (PCAS) is a less expensive, passive version of TCAS designed for general aviation use. PCAS systems do not actively interrogate the transponders of other aircraft, but listen passively to responses from other interrogations. PCAS is subject to the same limitations as TCAS, although the cost for PCAS is significantly less. FLARM is a small-size, low-power device (commonly used in gliders or other light aircraft) which broadcasts its own position and speed vector (as obtained with an integrated GPS) over a license-free ISM band radio transmission. At the same time it listens to other devices based on the same standard. Intelligent motion prediction algorithms predict short-term conflicts and warn the pilot accordingly by acoustical and visual means. FLARM incorporates a high-precision WAAS 16-channel GPS receiver and an integrated low-power radio transceiver. Static obstacles are included in FLARM's database. No warning is given if an aircraft does not contain an additional FLARM device. a Ground proximity warning system (GPWS), or Ground collision warning system (GCWS), which uses a radar altimeter to detect proximity to the ground or unusual descent rates. GPWS is common on civil airliners and larger general aviation aircraft. a Terrain awareness and warning system (TAWS) uses a digital terrain map, together with position information from a navigation system such as GPS, to predict whether the aircraft's current flight path could put it in conflict with obstacles such as mountains or high towers, that would not be detected by GPWS (which uses the ground elevation directly beneath the aircraft). Synthetic vision provides pilots with a computer-generated simulation of their outside environment for use in low or zero-visibility situations. Information used to present warnings is often taken from GPS, INS, or gyroscopic sensors. Obstacle Collision Avoidance System is a ground based system that uses a low powered radar mounted on or near the obstacle. The radar detects aircraft in the proximity of the obstacle and firstly warns aircraft via flashing medium intensity lights and secondly warns aircraft of the obstacle via a VHF broadcast. No additional equipment is required on board the aircraft. Large, sophisticated aircraft may use several or all of these systems, while a small general aviation aircraft might have only PCAS or benefit from the OCAS system, or no collision-avoidance system at all (other than the pilot's situational awareness). Вправи: I. Доповніть наступні речення: 1. TCAS systems are relatively expensive, and tend to appear only on … 2. Passive version of TCAS designed for … 3. Ground collision warning system is common on … 4. Synthetic vision provides pilots with … 5. Large aircraft may use … II. Знайдіть англійські еквіваленти до наступних слів: 1. Розрізнений 2. Визначати 3. обсяг захисту 4. спрямована антена 5. Змонтований 6. Все направлений 7. об'єднувати 8. Забезпечення 9. Сповіщення 10. Сходження 11. Знижуватися 12. Споряджений III. Назвіть предмет, зображений на малюнку. У яких літаках він використовується?
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 386; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.126.44 (0.008 с.) |