Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
YII. Read and learn some kinds of indoor and outdoor activities.
Indoor activities. Doing things: reading; listening to records or to the radio; watching television; entertaining friends; playing games; painting, mending things. Making things: models; needlework; making music, i.e. singing or playing musical instruments; cooking and baking; home decorating and repairing. Collecting things: collecting stamps, postcards, coins, bottles, books, butterflies and other things. Learning things: learning foreign languages, learning to play a musical instrument, studying music art, literature or other subjects. Outdoor activities. Sport activities: athletics, gymnastics, cycling, swimming, sailing, rowing, canoeing, racing, skiing, mountaineering, climbing. Other activities: gardening, fishing, travelling, walking, driving a car, visiting a choir, watching outdoor sports.
YIII. Read and translate the text about your friend. Fill in the gaps with the words given in the box:
-46- My friend Nick lives in a _________. He is a ___________. Every morning he gets up at __________. He has __________ for breakfast and leaves the house _________. He goes to the Institute by metro. He usually has 4 periods before lunch. He does not take a packed lunch from house and prefers to eat __________. Then he plays football with his _________. Nick is a promising football player and he dreams that _________ he will be invited to play for “Dynamo”. After his training he takes a ________ home and has dinner about 7 o’clock. Nick does not spend much time _________ and it is usually ready by 9 o’clock. His usual evening _________ watching TV or listening to the CDs of his favourite pop-groups. He goes to bed at _________.
IX. Answer the questions about a working day and a day off. Fill in each gap with the necessary prepositions: 1. What time do you usually wake ____? ______ seven ________ weekdays. ______ a quarter _______ eight on Sundays, _______ half _______ seven ________ summer. 2. When the alarm clock rang I jumped _______ ________ bed, switched _________ the radio and started doing my morning exercises _______ music. 3. He prefers to go ________ a walk _______ the morning when the air is fresh. He never goes _______ _______ weekday evening and always has dinner _______ home. 4. She does not live very far ______ her Institute. It takes her half an hour _______ foot and ten minutes if she goes _______ bus. 5.I got ______ early _______ the morning and felt sleepy ________ the daytime but when my friends left me _______ the evening I felt so excited that I could not fall asleep.
-47- X. Find 10 words dealing with different leisure activities and hobbies. The first word is for you:
XI. Match the leisure activities with the verbs they go with:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-13; просмотров: 303; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 54.146.154.243 (0.021 с.) |