Автор-упорядник. І. О. Помазан 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Автор-упорядник. І. О. Помазан



Р е ц е н з е н т канд. філол. наук Т. М. Берест

Навчально-методичні матеріали до практичних занять з курсу «Історія зарубіжної літератури. Античність. Середньовіччя. Відродження. Класицизм. Просвітництво»: для студ. 2 курсу, які навчаються за напрямом підготовки 6.020303 – Філологія (кредит.-модул. система) / Нар. укр. акад., [каф. українознав.; авт.-упоряд. І. О. Помазан]. – Х.: Вид-во НУА, 2013. – 20 с.   Пропонований посібник, який призначений для студентів факультету «Референт-перекладач», має на меті дати загальне уявлення про європейський літературний процес від часів Античності до кінця XVIII ст. Він може бути використаний у процесі підготовки до семінарських занять. У посібнику висвітлено теми, які виносяться на семінарські заняття, а також запропоновано тематику рефератів з літератури означеного періоду. УДК 82(091)(072) ББК 83.3(4)3-4я73-14  
 
 
Н15

 

 

 

© Народна українська академія, 2013

 
 


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

 

Мета курсу полягає перш за все в ознайомленні студентів з вершинними творами національних літератур, які позначені чималим потенціалом загальнолюдських цінностей, глибиною думки, емоційною насиченістю та естетичною наснагою. Особливу увагу приділено розкриттю гуманістичної суті та художньої цінності творів літературного мистецтва. Важливі явища світового літературного процесу розглядаються в контексті історії світової та української культури.

Пропонований методичний посібник містить матеріали до першого та другого семестрів курсу і має таку умовну періодизацію:

1. Антична література, середньовічна література, література епохи європейського Відродження.

2. Література XVII–XVIII ст.

Кожен період має свої особливості, свої вершинні зразки. Вивчення починається в 3-му семестрі, який закінчується заліком. 4-й семестр завершується диференційованим заліком.

Теми практичних занять упорядковані з метою висвітлення у цих заняттях кола питань, значущих для літературного процесу, винесення яких на самостійне опрацювання не є доцільним з огляду на складність пов'язаних з ними літературознавчих проблем

Для успішної підготовки до практичних занять студентам рекомендується звернути увагу на такі моменти:

1. Ґрунтовно ознайомитися із базовими художніми текстами або текстом (якщо заняття присвячено одному творові). Подібне ознайомлення передбачає уважне прочитання самого твору і, в разі потреби, сумлінне вивчення коментарів. Особливо це стосується складних за образною і поетико-асоціативною структурою творів, таких як: «Божественна комедія», «Фауст» тощо.

2. Опрацювати наукову й критичну літературу. При цьому слід обов’язково звертати увагу на потенційну дискусійність поданих авторами оцінок та інтерпретаційних ракурсів.

3. Спробувати визначити місце аналізованого твору в структурі художніх уявлень сучасної йому епохи й окреслити коло генетичних і типологічних зв’язків із вивченими раніше та позапрограмними творами.

4. З урахуванням зазначених вище рекомендацій обміркувати запропоновані у плані практичного заняття питання. При цьому доцільним здається зробити певні нотатки, імовірно, виписки з текстів або закладки. Особливо це актуально при підготовці до практичних занять, присвячених поетичним або великим епічним творам. Адже в першому випадку є сенс спиратися лише на точні цитати, а у другому – досить складно запам’ятати всі сюжетні і композиційні нюанси, що можуть знадобитися у процесі виступу для доведення власної думки.

Означені рекомендації є важливими при підготовці до всіх практичних занять.

 

I. АНТИЧНА ЛІТЕРАТУРА, СЕРЕДНЬОВІЧНА ЛІТЕРАТУРА, ЛІТЕРАТУРА ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ

(3-й семестр)

 

ПРОГРАМА ОПРАЦЮВАННЯ КУРСУ

ЗА КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ

 

  Зміст модулів   Кільк. годин Форми контролю
  усього практ. самост. індивід.
МОДУЛЬ 1
1.1 Легенди і міфи Давньої Греції         Співбес.
1.2 Софоклова інтерпретація фіванського циклу в контексті грецької естетики         Співбес.
1.3 Місце Катулла й Сафо в європейській інтимній ліриці         Літ. диктант, співбес.
1.4 «Метаморфози» Овідія: проблема дефініції жанру         Літ. диктант, співбес.
Модульний контроль № 1          
  МОДУЛЬ 2
2.1 «Пісня про Нібелунгів»: естетика й аксіологія твору         Співбес
2.2 «Роман про лиса» як зразок міської літератури         Співбес.
2.3 «Божественна комедія»: на межі епох         Співбес.
2.4 Підсумковий колоквіум         Співбес.
Модульний контроль № 2          
                 

 

Легенди і міфи Давньої Греції

1. Структура античної міфології. Віки і покоління.

2. Специфіка антропоморфізму давньогрецьких богів.

3. Герої та коло їх функцій.

4. Особливості уявлень греків про потойбічний світ і феномен грецької цивілізації.

5. Місце античної цивілізації у світовій культурі та літературі.

Софоклова інтерпретація фіванського циклу

В контексті грецької естетики

1. Фіванський цикл в контексті античної міфології.

2. Місце Софокла в грецькій драматургії. Нарис біографії.

3. Катарсис у Софоклових трагедіях. «Едіп-цар».

4. Сценічна доля «Антігони» в сучасному театрі і актуальність поставлених Софоклом проблем.

Місце Катулла і Сафо в європейській інтимній ліриці

1. Жінка в античному світі. Феномен особистості Сафо.

2. Матеріалізм ліричного у Сафо.

3. Катулл: доля людини і поета.

4. Одухотворення інтимної лірики у творчості Катулла.

5. Структура образу Клодії-Лезбії в Катуллових поезіях.

6. Катулл і Сафо та два напрямки в європейській інтимній ліриці.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 133; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.128.199.162 (0.01 с.)