Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Кохання як особливий феномен статевих стосунків.Содержание книги Поиск на нашем сайте
Шлюб і шлюбні стосунки. Сім’я. Родина та родинні стосунки. Вступ. Молодість важкий період. Особистість як би знаходиться на роздоріжжя. Немає повної самостійності, а є залежність від батьків, викладачів, фортуни конкурсних іспитів. Старші учать, дають ради, але разом з тим часто обмежують самостійність, особисту ініціативу, пошук. Постійна опіка рідних, близьких, знайомих, викладачів. Усі не тільки поділяються своїм життєвим досвідом, але і наполегливо нав'язують його. Нав'язують також своє рішення, своє розуміння, свої смаки і пристрасті, свої погляди і переконання. Однак, як виявляється, усіх намагаються зрозуміти, але не усі розуміють. Немає визначеного соціального стану, зате є роздуму про себе, про життя, про людей. Є сумніву у своїй значимості, привабливості. Постійні питання, у чому знайти своє покликання? Як визначити свій життєвий шлях? Проблема підготовки молоді до шлюбу багатогранна. Коли її варто проводити? Якими якостями повинні володіти дівчата і юнаки, щоб стати чоловіками і жінками, батьками? Хотілося б відзначити, що все життя дівчинки-дівчини, хлопчика-юнака повинне природно і просто підводити до материнства і батьківства. Якщо вихователі всіх рангів, починаючи від батьків і закінчуючи викладачами вузів, вчасно не виконали свій обов’язок, молодь одружується непідготовленою до найважливіших соціальних функцій. Молодий чоловік і жінка неминуче стикнуться з труднощами, через які може потонути їх «шлюбний корабель», незважаючи на те, що, здавалося б, він надійно скріплений узами взаємної любові, поваги, прихильності, навіть відданості. Таким чином, підготовка молоді до шлюбу починається з усвідомлення своєї статі, із засвоєння стереотипів чоловічого і жіночого поводження. Статі чоловіча й жіноча. Відношення до жінки у суспільстві. Соціологи виділяють для розрізнення чоловічого й жіночого начал перш за все поняття «статева роль». Статеві ролі – це соціальні норми, які визначають чим переважно повинні займатися чоловік та жінка. Чоловіча роль головним чином «інструментальна»: здобувач, годувальник, управлінець, відповідальний за дисциплінованість дітей. Укоріненість у професійні справи, роботу забезпечує статус і захист родини, основні засоби її існування. Жіноча роль переважно «експресивна»: емоційний центр, підтримка групової солідарності й емоційного тепла. Мати, дружина, господарка дому, теща або (і) свекруха. Принципово протягом розвитку цивілізації ці ролі особливих змін у цілому не зазнали. Якщо коригування жіночої ролі й відбувається, то лише в межах «внутрішніх справ» родини. Зовсім помінятися ролями не дозволяє сама природа. Шлюби, правда бувають з «неприродними ролями», але вони не можуть бути плідними. Символіка статевих ролей. Чоловіче начало – оновлення, зміни, творчість; жіноче начало – збереження, стійкість, традиційність. Ці початки можуть знаходитися у відношеннях: взаємного доповнення, конфлікту, ієрархічної підлеглості. У різних символічних обрядах часто присутня зміна місця статі (уявлення про андрогінію). У австралійських аборигенів під час ініціацій хлопчики тимчасово з ритуальною метою перетворюються у дівчаток. І у зрілій міфології всяке тіло у собі утримує і чоловіче і жіноче начало: але «інь» більше у жінки, а «ян» – у чоловіка. З цього досі виходить китайська медицина. Це зримо присутнє і в тантричному буддизмі. І видатний сучасний психолог К. Юнг запевняв, що в колективному безсвідомому кожної людини присутні «архетипи» душі (аніма – персоніфікація жіночого начала) і духу (анімус – персоніфікація чоловічого начала). Сполучення душі й духу – головна умова гармонійного розвитку представників обох статей. Чоловік і жінка – протилежності, але протилежності взаємодоповнюючі й у своєму сполученні утворюючі гармонію. Вони виступають насамперед як дві протилежних статі Звідси розходження в динаміці статевого дозрівання, у фізіологічних циклах і ритмах. Відомо, наприклад, що цілий ряд захворювань характерний тільки для жінок. Однак у кожній людині присутній як чоловічий, так і жіночий початок, тому що в зачатті плоду беруть участь як чоловічі, так і жіночі статеві клітини. Отже, у жінок тією чи іншою мірою присутні чоловічі риси, а в чоловіків – жіночі. Тому уживані соціологами вирази «мужні жінки» і «жіночні чоловіки» мають під собою не тільки соціокультурну але і, насамперед, фізіологічну природу. Імідж жінки. Чи можливий образ жінки у її натуральності? Жінка поза іміджем здається якоюсь неприродною істотою. Прикраси – це емблематизована символізація її іміджу. Прикраси. Федорова, 1985, с.209, 212 – Пристрасть до прикрас у Давньому Римі обкладалася податями (50 лір на рік). Навіщо конкурси краси? Еталонна демонстрація притаманна багатьом соціокультурним явищам. Але чи варто бути всього-лише моделлю чи секс-бомбою? Стереотипи міфоуявлень про чоловіка і жінку. Існує віддавна асиметрія у самому підході, оцінці статей. Як утвердились і різні критерії оцінки. Сучасні маскулінні й фемінінні стереотипи «буденної свідомості» достатньо конкретні, але й у них прихований релігійно-статевий символізм. Хоча б взяти уявлення про чистих чоловіків та нечистих жінок, про статеву силу чоловіка (дужий, полум’яний, могутній) і слабкість жінки (палка або холодна – пасивні якості). Звідси й назва – «слабка стать» (ППС – швидше «неслабіюча стать»). Обставини пробудження жіночої сексуальності дійсно зовсім інші, ніж у юнака. Але неправда, що незаймана дівчина не відчуває бажання, що лише чоловік своїми діями його збуджує. Це легенда. Більшість молодих дівчат жадають чоловічих пестощів ще до контакту. І чоловіки не менше збуджуються від самого контакту. Універсальний міф – про еротичний рай у далеких або інших країнах. Про стереотипи чоловічого і жіночого поводження. У період залицяння, у перший шлюбний місяць і в подальшому подружньому житті молоді люди повинні враховувати особливості поводження свого партнера. Поводження чоловіка й жінки має свою специфіку, свої відмітні риси. Жінка не повинна вимірювати чоловіка своїми мірками. Психологія, характер у чоловіків і жінок різні, і це завжди варто враховувати. Іншими словами, існують стандарти і стереотипи чоловічого і жіночого поводження, створені усім ходом розвитку людства, дещо своєрідні в різних етнічних культурах. У суспільстві склалися певні зразки, «моделі» чоловічого і жіночого поводження. Культура різних народів формувала, так би мовити, свої розходження в жіночому і чоловічому поводженні. Однак ми часто недооцінюємо роль звичаїв, народних удач, моральних норм – цих найважливіших регуляторів нашого поводження. А саме вони і визначають стереотипи чоловічого і жіночого поводження. Жіночий або чоловічий стереотип поводження – це сформований у ході культурно-історичного розвитку стандарт, запропонований суспільною думкою і підтримуваний тим, що формується в процесі виховання. Це дає нам підстава у якійсь мірі говорити про культуру чоловічого і жіночого поводження, що характеризує конкретний образ здійснення у моральній практиці помислів і почуттів, ступінь їхнього перетворення в повсякденну норму вчинку. Знамениті жінки. Харон Карфагенский. О женщинах. Аверинцев С.С. («Плутарх и античная биография», с. 173) – припускав, що у циклі праць Плутарха був розділ, присвячений життєпису знаменитих гетер, оскільки еллінські біографи досить пильно займалися цією категорією знаменитостей. Козуля Олесь. Жінки в історії України. – К.: Вища школа, 1994, 15 арк. (художня публіцистка) – намалював цілу галерею славетних доньок українських за всі часи історії. Зокрема: княгиня Ольга, королева Анна, дружина султана Роксолана (Настя Лісовська), Маруся Чурай (українська Сафо), Леся Українка, Христина Алчевська (віце-президент м/н Ліги освіти), Соломія Крушельницька, Оксана Петрусенко, Олена Теліга, Ліна Костенко, Алла Горська, Надія Світлична та багато інших. Добрі й злі жінки: Пандора. Єва. Демонічні жінки: жриці Кібели. Революційні жінки: Луїза Мішель, Інеса Арманд. Згубні жінки: ЛедіМакбет, Лукреція Борджіа,ЛедіГамільтон. Жінки – вампірки кохання: Маргарита Наваррська, Катерина ІІ. Вірні дружини: Порція, Лукреція. Перлини мудрості: Сафо, Аспазія, Корінна, Гіпатія Олександрійська, Жермена де Сталь. Сей-Сьонагон (Японія), Симона де Бовуар (філософ-екзистенціаліст). Від казкової Василіси і у нас пішли премудрі. Патріотки: Юдіф, Жанна д’Арк, Таїс Афінська, Зоя Космодем’янська.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-18; просмотров: 326; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.202.48 (0.006 с.) |