Тема 4. Драматургія Ярослава Стельмаха



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 4. Драматургія Ярослава Стельмаха



План

1. Я. Стельмах – лідер української драматургії “нової хвилі”. Ґенеза творчих пошуків митця.

2. Драми Я.Стельмаха: від традицій канонічної п’єси до їх руйнації (“Шкільна драма”, “Привіт, Синичко!..”). Проблематика, конфлікт, тип героя.

3. Осмислення трагізму людського існування у десакралізованому світі у драмахЯ.Стельмаха “Гра на клавесині” і “Провінціалки”.

4. Тема індивідуалізованої творчості у монодрамі “Синій автомобіль”.

Завдання

Мікрогрупа 1 Мікрогрупа 2  
На матеріалідрамиЯ.Стельмаха “Привіт, Синичко!..” простежити формування нових (модерних) принципів стилістики, що не вкладалися у межі соцреалістичного канону. Визначити основні концепти постмодерного дискурсу, вказати на елементи нової (постмодерної) стилістики письма (за монодрамою Я.Стельмаха “Синій автомобіль”).

Література

1. Богдашевський Ю. Я.Стельмах // Український театр. – 2001. – № 6.

2. Бондар Л. Монодрама Я.Стельмаха “Синій автомобіль" як проекція “Его" митця // Мандрівець: Всеукраїнський науковий журнал. – 2006. – №3.

3. Гундорова Т. Бу-Ба-Бу, Карнавал і Кіч // Критика. – № 7-8. – 2000.

4. Гундорова Т. Ностальгія та реванш: Український постмодернізм у лабіринтах національної ідентичності // Кур’єр Кривбасу. – 2001. – Листопад (№ 144).

5. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека. Український літературний постмодерн. – К., 2005.

6. До 60-річчя від дня народження Ярослава Стельмаха : електронний ресурс / Режим доступу: http://stelmakh.com.ua/stattja_zgaduemo_jaroslava_stelmaha.html

7. Клековкин О. “Тоталитарный” театр Ярослава Стельмаха // Радуга. – 1991. – № 12.

8. Корнієнко Н. Український театр у переддень третього тисячоліття. Пошук (Картини світу. Ціннісні орієнтири. Мова. Прогноз) – К., 2000.

9. Лисенко Н. Особливості композиції монодрами Ярослава Стельмаха «Синій автомобіль» : електронний ресурс / Режим доступу: http://intkonf.org/lisenko-n-m-osoblivosti-kompozitsiyi-monodrami-yaroslava-stelmaha-siniy-avtomobil/

10. Пікун Л. Дзеркальна гра набутками культури як явище літератури постмодернізму // Слово і час. – 2005. – № 11.

11. Пікун Л. Літературна дзеркальна гра набутками культури // Слово і час. – 2004. – № 7.

12. Саква О. Тема: Тези про драматурга Ярослава Стельмаха // Культура і життя. – 1989. – 12 березня.

13. Стельмах Л. Мій кіт за тобою скучив: Мемуари. – К., 2004. – 356 с.

14. Стельмах Я. “Батько залишається для мене взірцем на все життя!” (Інтерв’ю з драматургом / Записав Ю. Чикирисов) // Літературна Україна. – 1999. – 2 грудня.

15. Стельмах Я. “Провінціалки”: Трагікомедія на дві частини // Вітчизна. – 1988. – № 1.

16. Стельмах Я. “У драматургію я прийшов не одразу” (Бесіда з драматургом про його твори / Записала О. Мельник) // Український театр. – 1991. – № 5.

17. Стельмах Я. Запитай колись у трав...: П’єси. – К., 1986.

18. Стельмах Я. М. Митькозавр із Юрківки: Повісті та оповідання. – Х., 2006.

19. Стельмах Я. Не заради себе (Бесіда з письменником Я.Стельмахом) // Київ. – 1986. – № 5.

20. Стельмах Я. Синий автомобиль: Трагикомедия // Современная драматургия. – 1991. – № 1 (январь-февраль).

 

Тема 5. Тема історичної пам’яті в романі Павла Загребельного “Диво”

План

1. Художнє відкриття епохи на ґрунті історичних гіпотез. Художній вимисел і правда у романі “Диво”.

2. Проблематика роману: а) влади й людини; б) талант і влада; в) тлінне і вічне; г) творення і руйнування.

3. Доля таланту з народу в художній інтерпретації П.3агребельного.

4. Суперечливість образу Ярослава Мудрого.

5. Образ Софії Київської як історичної пам’ятки та художнього символу.

Завдання 1.Схематично відобразити історію мандрів Сивоока, визначивши при цьому середо­вище, яке сприяло засвоєнню мистецьких навичок, і тих людей, які мали вплив на формування творчих здібностей героя.

Завдання2. Подати порівняльну характеристику образу князя Ярослава Мудрого з однойменної п’єси І.Кочерги та роману П.Загребельного “Диво”.

Література

1. Андрусів С. Як на святій сповіді: Про українські історичні романи // Слово і Час. –1991. – №2.

2. Білик Н. Міфологічний вимір семантики ключового знака-символу в романах П. Загребельного “Диво” і “Первоміст” та І. Андрича “Міст на Дрині” // Слово і Час. – 2009. – №10.

3. Василенко О. Пробний камінь цифр і формул // Освіта. – 2004. – 14-21 липня.

4. Галич О., Нестерук С. Символічна проза П.Загребельного 90-х років // Вітчизна. – 1999. – № 5-6.

5. Демчук О. Велике таїнство творіння в романі П.3агребельного “Диво” // Українська мова та література в школі. – 1998. – вересень. – число 34.

6. Дончик В.Г. Істина – особистість: Проза Павла Загребельного. – К., 1984.

7. Загребельний П. А. В-ван! / П А. Загребельний // Прапор. – 1988. – № 8.

8. Загребельний П. Думки нарозхрист. – К., 1997.

9. Загребельний П. Неложними устами. – К., 1981.

10. Загребельний П. “Потрібна незалежність розуму” // Літературна Україна. – 1987.– 2 липня.

11. “Замкнене коло нашої історії ось це я мав на увазі”. Інтерв’ю з Павлом Загребельним, автором роману “Диво” // Панченко В. Урок літератури. Кіровоград, 2000.

12. Зборовська Н. Влада і свобода в романах Павла Загребельного // Слово і час. – 2011. – №10.

13. Ільницький М. Людина в історії: Жанрові структури сучасної історичної прози // Жовтень. – 1988. – №2.

14. Нестерук С. Образи-символи в творчості П.Загребельного // Слово і час. – 1999. – №8.

15. Осадча І. Ім’я літературного героя як характеротворчий засіб (за творами П.Загребельного про Київську Русь) // Дивослово. – 2000. – №7.

16. Павлишин М. Канон та іконостас. – К., 1997.

17. Сергійчук В. “Я, Богдан” з погляду історика //Дніпро. – 1987. – № 10.

18. Сизоненко О. Дума про невмирущого (Загребельний в координа­тах вісімдесятиліття) // Літературна Україна. – 2004. – 26 серпня.

19. Слабошпицький М. Від “Тризни” до “Розбудови держави”: Про прозу П.Загребельного останніх десятиліть // Літературна Україна. – 2004. – 26 серпня.

20. Слабошпицький М. Історія сучасності і сучасність історії (Павло Загребельний) // Слабошпицький М. Літературні профілі. – К., 1984.

21. Слабошпицький М. Історичний дивосвіт П.Загребельного (Шкіц до портрета) // Дивослово. – 2002. – № 2.

22. Слабошпицький М. Три варіації на тему П.3агребельного // Дивослово. – 2002. – № 10.

23. Фашенко В. Павло Загребельний: нарис творчості. – К., 1984.

24. Шпиталь А. Диво від Загребельного. Мандрівка лабіринтами творчості // Українська мова та література. – 1999. – число 37.

25. Шпиталь А. Історична проза Павла Загребельного. – К., 1986.

Тема 6. Енциклопедія січового козацтва в романі Юрія Мушкетика “Яса”

План

1. Олюднено-рухома історична панорама періоду Руїни в романі “Яса” Ю.Мушкетика. Історичний контекст твору.

2. Проблематика роману.

3. Образ кошового отамана Івана Сірка: шлях від найнижчого суспільного прошарку до вершини влади.

4. Зображення масових сцен січового життя і батальних епізодів. Образи козаків.

5. Стосунки у козацьких “верхах”: Сірко – Самойлович – Дорошенко.

Завдання 1. До характеристики І.Сірка, поданої істориком Д.Яворницьким (див. Яворницький Д. Іван Дмитрович Сірко, славний кошовий отаман війська запорізьких низових козаків // Дніпро. – 1989. – № 10) підібрати цитати з роману Ю.Мушкетика “Яса”.

Завдання 2.Використовуючи текст роману “Яса”, аргументуйте висловлену в поезії В.Стуса “За літописом Самовидця думку:

Стинаються в черзі скажені сини України,

той з ордами ходить, а той накликає Москву.

Заллялися кров'ю всі очі пророчі. З руїни

вже мати не встане в годину свою грозову.

Завдання 3. Визначити актуальність роману Ю.Мушкетика в сучасних умовах розвитку країни.

Література

1. Андрусів С. Як на святій сповіді: Про українські історичні романи // Слово і Час. –1991. – №2.

2. Вєлков Н. Історія і сучасність у романах про Івана Сірка: За романами Юрія Мушкетика “Яса”, Віталія Кулаковського “Іван Сірко” і тетралогії Володимира Малика “Таємний посол” // Українська мова та література. – 2006. – Число 6-8.

3. Волинський К. Юрій Мушкетик // Волинський К. Літературне сьогодення: Літературно-критичні статті. – К., 1982.

4. Волинський К. Юрій Мушкетик // Письменники Радянської України: Літературно-критичні нариси. – К., 1984. – Вип. 11.

5. Гуляк А. Концепція героя в романах Юрія Мушкетика про гайдамаччину // Київська старовина. – 2004. – №2.

6. Гуцало Є. І сучасність, і історія (До 60-річчя з дня народження Ю.Мушкетика) // Українська мова і літ. в школі. – 1989. – № 3.

7. Дончик В. Вдумаймося, пошануймо...(Творчий шлях Юрія Мушкетика) // Дивослово. – 2004. – №3.

8. Жулинський М. Виводив душу з пітьми: (Творчість Ю.Мушкетика) // Літературна Україна. – 2004. – №14.

9. Ільницький М. Людина в історії: Жанрові структури сучасної історичної прози // Жовтень. – 1988. – №2.

10. І сучасність, і історія. Роздуми Є.Гуцала, В.Шевчука, М.Слабошпицького // Українська мова і література в школі. – 1989. – №3.

11. Кейда Ф. Фольклоризм романів Ю.Мушкетика “Гайдамаки”, “Прийдімо, вклонімося” // Дивослово. – 1999. – № 3.

12. Кононенко П. Стиль прози Юрія Мушкетика // Проблеми, жанри, майстерність. – Вип. 5. – К., 1980.

13. Котляр М. Ф., Смолій В. А. Кошовий отаман Іван Сірко // М.Ф. Котляр, В.А.Смолій Історія в життєписах. – К.,1994.

14. Любацька Г. І проросте в ділах людей... (Про творчість Юрія Мушкетика) // Вітчизна. – 1985. – № 3.

15. Мушкетик Ю. Яса: електронний ресурс / Режим доступу: http://blackbeetle.org.ua/mushketyk/yasa__61.htm

16. Новиченко Л. Ця наша неласкава Кліо... (Про роман Ю. Myшкетика “Яса”) // Вітчизна. – 1988. – № 10.

17. П’янов В. З високих вершин: Штрихи до портрета Ю.Мушкетика // Вітчизна. – 2001. – №9-10.

18. П’янов В. Пристрасть і правдивість сповіді (Ю.Мушкетику – 70) // Вітчизна. – 1989. – №3-4.

19. Сергієнко І. Кошовий отаман Іван Сірко // Історія України. – 1997. – №12.

20. Сивокінь Г. Роль і доля митця: Ю. Мушкетик // Дивослово. – 2004. – №3.

21. Сивокінь Г. У творчих турботах, у неспокої // Укр. мова і літ. в школі. – 1979. – № 3.

22. Ткаченко І. Поетика і поезія українського степу в історичному романі (на матеріалі романістики М.Гоголя, А.Кащенка, З.Тулуб та Ю.Мушкетика) // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2008. – №11-12.

23. Три критики про роман Ю.Мушкетика “Яса”... // Вітчизна. – 1988. – №10.

24. Слабошпицький М. Повернення Івана Сірка // Вітчизна. 1988. – №10.

25. Федоровська Л. Жити на чистих берегах (Проза Ю. Мушкетика років вісімдесятих) // Л. Федоровська. На чистих берегах. – К., 1990.

26. Федоровська Л. Народ із жита і вишень // Вітчизна. – 1988. – №10.

27. Федоровська Л. Романи Ю.Мушкетика: Літературно-критичний нарис. – К., 1982.

28. Філатова О., Сагіян Ю. Роман Ю. Мушкетика "На брата брат" з точки зору специфіки художнього психологічного аналізу // Південний архів. Вип. ХХ. – Херсон, 2003.

29. Черченко Н. Від любові до ненависті. Коли ж навпаки ? (Про роман Ю. Мушкетика “На брата брат”) // Вітчизна. – 1995. – № 3-4.

30. Шевченко А. Заради свободи й незалежності рідного краю: До 75-річчя Юрія Мушкетика // Дивослово. – 2004. – №3.

31. Шпиталь А. Життя змінимо тоді, коли змінимося самі: (Творчість Ю. Мушкетика) // Дивослово. – 2004. - №3.

32. Шпиталь А. Історична проза Юрія Мушкетика // Київська старовина. – 1999. – № 3.

33. Шевченко А. Як ми помагаємо своїм ворогам (Роздуми над сторінками роману Ю. Мушкетика “На брата брат”) // Вечірній Київ. – 1995. – 21 вересня.

34. Шевчук В. Шляхи історичної прози Ю. Мушкетика // Укр. мова і літ. в школі. – 1989. – № 3.

35. Щербан Н. Історія і сучасність у романах про Івана Сірка: на прикладі романів Ю.Мушкетика “Яса”, В.Кулаковського “Іван Сірко”, тетралогії В.Малика “Таємний посол” // Українська мова та література. – 2004. – №48.

36. Яворницький Д. Іван Дмитрович Сірко, славний кошовий отаман війська запорізьких низових козаків // Дніпро. – 1989. – № 10.



Последнее изменение этой страницы: 2016-09-05; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.234.211.61 (0.016 с.)