Implementing adjustments, if necessary and possible 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Implementing adjustments, if necessary and possible



The choice of strategy. Once defined mission and objectives, comes the stage of analysis and strategy selection. At this stage, the decision about how, by what means the firm will to achieve the goals. Defining the strategy - this is not a plan of action. Defining the strategy - it is a decision about what to do with the individual business or product, how and in what direction to develop the organization of the place of the market, etc.

Implementation of the strategy. The peculiarity of the process of implementation of the strategy is that it is not a process of its implementation, but only provides the basis for implementing the strategy and achieving the company goals. The main objective of the implementation phase of the strategy is to create the necessary prerequisites for the successful implementation of the strategy. Thus, the implementation of this Strategy-conducting strategic changes in the organization, transforming it into a state in which the organization is ready to conduct the strategy into practice.

Evaluation and control of performance. The main objectives of any control as follows:

definition of what and how to verify performance;

assessment of the state of the controlled object in accordance with the standards, regulations, or other benchmarks;

determine the causes of deviations, if any, are opened as a result of the assessment;

Implementing adjustments, if necessary and possible

Strategic management involves the following functions:

• definition of the objectives of the company, taking into account the market situation;

• define the means to achieve these goals;

• segmentation, ie the separation of the overall goal into sub-goals;

• development of appropriate long-term plans and programs.

1.2 Стратегическое планирование

 

Стратегическое планирование — это процесс создания и претворения в жизнь алгоритмов действий, связанных в пространстве (по исполнителям) и во времени (по срокам), нацеленных на выполнение стратегических задач.

 

В Советский период России называлось комплексное научно–техническое и социально-экономическое прогнозирование.

 

Ми́ссия (англ. mission) — основная цель организации, смысл ее существования. Миссия — одно из основополагающих понятий стратегического управления.

«Миссия — смысл существования компании с позиции удовлетворения потребностей клиентов, реализации конкурентных преимуществ, мотивации сотрудников фирмы»

 

миссии чаще всего формулируется для внутреннего пользования и должен подробно раскрывать все необходимые аспекты миссии, среди них:

 

· цель функционирования организации,

· область деятельности организации,

· философия организации,

· методы достижения поставленных целей,

· методы взаимодействия организации с обществом (социальная политика организации).

 

Видение — образ организации в будущем, которое может включать в себя способ достижения этого результата. Если миссия формулируется в общих словах, то видение должно быть предельно конкретно. Например, «стать первой компанией в отрасли» — это видение, но не миссия.

 

Принципиальная разница между миссией и видением заключается в том, что миссия раскрывает образ действия, показывает, каким образом достигаются те или иные цели или видение. Видение же, в свою очередь — это картинка будущего, то каким идеальным представляется положения дел к которому стремится компания.

 

Видение скорее подвержено изменению, так как со временем появляются новые идеалы и новые представления. Миссия же сравнительно постоянный элемент, хотя также может быть скорректирован с учетом изменения различных факторов.

Strategic Planning

Strategic planning - the process of creating and implementing algorithms of actions related in space (for performers) and in time (maturity), aimed at implementing strategic objectives.

In the Soviet period of Russian-called complex scientific, technical and socio-economic forecasting.

Mission (Eng. Mission) - the main goal of the organization, the meaning of its existence. Mission - one of the basic concepts of strategic management.

"The mission - the raison d'être of the company from the perspective of customer satisfaction, realization of competitive advantages, the motivation of employees of the company"

Mission often formulated for internal use and must detail to disclose all the necessary aspects of the mission, including:

• The aim of the organization's functioning,

• the area of ​​the organization,

• philosophy of the organization,

• methods to achieve their goals,

• methods of interaction between the organization and society (social policy of the organization).

Vision - the image of the organization in the future, which may include a method of achieving this result. If the mission is formulated in general terms, the vision must be very specific. For example, "to be the first company in the industry" - the vision, but not the mission.

The principal difference between the mission and the vision is that the mission reveals the modus operandi shows how to achieve certain goals or vision. Vision, in turn - it is a picture of the future, in what seems an ideal situation to which the company aspires.

Vision more subject to change, as with time, new ideals and new ideas. The mission is a relatively constant element, but can also be adjusted to reflect changes in various factors.

Глава.

Важность прогнозов.

 

История Прогнозирования

Большая часть о прогнозировании была разработана в девятнадцатом столетии. Примером могут служить процедуры регрессионого анализа. Однако некоторые из тем, привлекли внимание исследователей и получили свое развите только в последнее время. В частности, к этой категории относятся процедуры Бокса-Дженкинса (Box-Jenkins) и нейронные сети, используемые для целей прогнозирования.

 

Зачем нужно бизнес-прогнозирование

Кому необходимы прогнозы? Практически каждое предприятие, большое или маленькое, частное или государственное, явно или неявно пользуется прогнозами, потому что каждое предприятие должно планировать будущее, о котором оно пока ничего не знает. К тому же необходимость в прогнозах пронизывает все функциональные линии так же, как и все типы организаций. Прогнозы необходимы в финансировании, маркетинге, подборе кадров и различных производственных областях, в правительственных и коммерческих организациях, в маленьких социальных клубах и национальных политических партиях. Вот несколько примеров вопросов, для получения ответов на которые необходимы те или иные процедуры прогнозирования.

§ Как повлияет на объемы продаж увеличение финансирования рекламы на 10%?

§ Какой годовой доход может ожидать государство по истечении следующего двухлетнего периода?

§ Сколько единиц продукции необходимо продать, чтобы возвратить планируемые капиталовложения в производственное оборудование?

§ Как определить факторы, которые помогут объяснить изменчивость в ежемесячных объемах продажи продукции?

§ Каков ежегодный прогноз на последующие 10 лет в отношении сводного баланса займов нашего банка?

§ Будет ли экономический спад? Если да, то когда он начнется, насколько сильным он будет и когда он окончится?

 

Типы прогнозов

Какие существуют типы прогнозов для менеджера, столкнувшегося с необходимостью принятия решения в условиях неопределенности? Прогнозы могут классифицироваться как долгосрочные и краткосрочные. Долгосрочные прогнозы необходимы для того, чтобы наметить основной курс предприятия на длительный период, поэтому именно на них акцентируется основное внимание менеджеров высшего звена. Краткосрочные прогнозы используются для разработки безотлагательных стратегий. Они чаще всего применяются менеджерами среднего и низшего звена для удовлетворения потребностей ближайшего будущего.

Процедуры прогнозирования могут также классифицироваться как количественные и качественные. На одном полюсе здесь находится чисто качественный аппарат, не требующий явного математического оперирования данными. Используется только "оценка", предоставляемая составителем прогноза. Конечно, даже в этом случае "оценка" составителя прогноза в действительности является результатом мысленного анализа данных. На другом полюсе находится чисто количественный аппарат, не требующий никакой дополнительной оценки. Это чисто механические процедуры, которые на выходе дают количественные результаты.

Chapter 2.

History of Forecasting

Most of the forecasting was developed in the nineteenth century. An example is the procedure of the regression analysis. However, some of those attracted the attention of researchers and got their Unless lately. In particular, this category includes procedure Box-Jenkins (Box-Jenkins) and neural networks used for forecasting purposes.

Why Business Forecasting

Who needs the forecasts? Virtually every business, large or small, private or public, either explicitly or implicitly uses the forecasts, because every company has to plan for the future, of which it is unaware. Besides the need for forecasts permeates all functional lines as well as all types of organizations. Forecasts are needed to finance, marketing, recruitment, and various industrial fields, government and commercial organizations in small social clubs and national political parties. Here are some examples of questions to answer are needed or that prediction procedure.

 How will the sales increase in funding of 10% of advertising?

 What is the annual income can be expected state after the next biennium?

 How many units must be sold to recover the planned investments in production equipment?

 How to determine the factors that help to explain the variability in monthly sales volume?

 What is the annual forecast for the next 10 years for the consolidated balance sheet of our bank loans?

 Will the economic downturn? If so, when it will begin, how strong it will be and when it will end?

Types of forecasts

What are the different types of forecasts for the manager, faced with the necessity of making decisions under uncertainty? Predictions can be classified kakdolgosrochnye and short-term. Long-term projections are required to outline the main course on a long period, so it is focused on them, the focus of senior managers. Short-term forecasts are used to develop immediate strategies. They are most often used by managers and supervisors to meet the needs of the near future.

Forecasting procedures may also be classified as quantitative ikachestvennye. At one extreme, there is a purely qualitative device that does not require an explicit mathematical operating data. It used only "estimate", provided by the originator of the forecast. Of course, even in this case, "estimate" forecasters in fact, is the result of mental analysis. At the other extreme is a purely quantitative unit, no additional assessment. This is a purely mechanical procedure, which gives the output quantitative results.

Этапы прогнозирования

Все формальные процедуры прогнозирования предусматривают перенос прошлого опыта в неопределенное будущее. Таким образом, все они построены на предположении, что условия, породившие полученные ранее данные, неотличимы от условий будущего. Исключение составляют только те переменные, которые точно распознаны моделью прогнозирования. Например, если кто-то строит прогноз показателей производительности служащих, исходя только из множества оценок, выставленных им при испытаниях в процессе приема на работу, то он, очевидно, предполагает, что показатель производительности каждого работника зависит только от них. В действительности же подобное предположение о неразличимости прошлого и будущего не выполняется в полной мере. Поэтому полученный прогноз будет неточен, если только он не будет модифицирован на основании оценки, выполненной составителем прогноза.

Осмысление того, что аппарат прогнозирования оперирует данными, порожденными естественными событиями, приводит к определению следующих пяти этапов в процессе прогнозирования.

1. Сбор данных

2. Редукция или уплотнение данных

3. Построение модели и ее оценка

4. Экстраполяция выбранной модели (фактический прогноз)

5. Оценка полученного прогноза

Steps in

All formal procedures involve the transfer of forecasting on past experience in the indefinite future. Thus, they are all built on the assumption that the conditions giving rise to the previously obtained data indistinguishable from future conditions. The only exceptions are the variables that accurately recognizes forecasting model. For example, if someone builds a forecast productivity employees on the basis only of a plurality of evaluations, they exhibited during the tests in the hiring process, it clearly suggests that the rate of productivity of each employee depends on them. In fact, such an assumption about the indistinguishability of past and future are not fully implemented. Therefore, the resulting forecast is inaccurate, unless it is modified based on an assessment made by the originator of the forecast.

Collection of data

Phase 1 data collection involves obtaining the correct data binding and check that they are correct. This step is often the most questionable part of the process of forecasting and at the same time the most difficult to verify because the next steps with the same success can be made using the data as relevant research problem, and do not comply with it. Whenever there is a need to obtain certain information in the organization, collection and inspection necessarily accompanied by a variety of different problems.

Stage 2, reduction or data compression, it is often necessary for the implementation of forecasting can be collected as too much raw data as well as too little. Some data may not be directly related to the problem, but will only reduce the accuracy of forecasting. Other data may correspond to the problem, but only in the context of a specific historical period. For example, when predicting the sales of small cars would be appropriate to use data on car sales is only since the introduction of the oil embargo in the 1970s, not the data for the last 50 years.

Stage 3, the construction of the model and its evaluation is to select the forecast model, the most appropriate characteristics of the collected data in the sense of minimizing the forecast error. The simpler the model, the better it will be perceived by the managers of the company responsible for making the decision, and the higher their confidence in the resulting forecast. Often, preference should be given no more sophisticated approach to forecasting, offers a bit more precision, more simple, intuitive management of the company. When the selected method is supported by the managers, the results of forecasting are actively used. From the above it is obvious that the evaluation means should be used in the selection process.

Stage 4, the extrapolation of the selected model, provides the actual receipt of the required forecast, because the necessary data have been collected and possibly reduced, and the corresponding prediction model is determined. Often, to verify the accuracy of the results is used to predict recent past periods, which investigated the value already known. The observed errors in a certain way and then analyzed. This procedure is discussed below in the description of step 5.

Stage 5, evaluation of the forecast is to compare the calculated values ​​with the actually observed values. For this purpose, a part of the most recent actual data are usually excluded from the set of data being analyzed. Once the model forecast will be picked up, carried out the forecast for those periods and the results are compared with the observed values. Some procedures involve the summation of the absolute prediction error values ​​and represent either the amount or the quotient obtained by dividing it by the number of predicted values, representing the value of the average forecast error. Other procedures using the sum of squared errors, which is then compared with the same numbers obtained for the alternative forecasting methods. Some procedures monitored and noted the value of margins of error in the projection period.

Forecasting Process Control

It repeatedly emphasizes that in the forecasting process certainly must be involved ability and common sense management personnel. Specialists involved in forecasting should be considered as an advisor to the manager, not as an operator of a device will automatically make a decision. Unfortunately, this situation is often encountered in practice, particularly in connection with the advent of computers. Again, the quantitative prediction unit in the process should be seen as a tool (than it actually is) used by the manager to make the best decision.

Efficiency and utilization forecasting can be improved if management will take in relation to him a more realistic attitude. Forecasting should not be seen as a kind of prophecy, but rather, as the best way of identifying and extrapolation of existing schemes or relationship to predict. If such an attitude will be seen, the prediction error will be seen as inevitable, and the circumstances giving rise to them, will certainly be examined.

Glava 3

Forecasting methods

In market conditions where there is no full necessary information on the demand for services is not possible to predict the behavior of competitors and partners, especially acute need for knowledge of forecasting methods. The main requirement for the forecast is the development of programs to achieve the objectives of the company, as well as the controls to effectively direct the activities of this company in its desired future state.

With the development of market relations in the economy, where there is no full necessary information on the demand for services is not possible to predict the behavior of not only competitors but also partners, when necessary decisions to ensure not only the development, as the survival of the enterprise (firm), especially sharply raises the need for knowledge of forecasting methods.

Prediction - a kind of guessing about the possible state of the object or process in the future. This is an extrapolation of the past, based on the fundamental assumption that the preservation of the future of the main factors of reality.

Prognostics is based on the use of special methods to implement a rational and fairly accurate prediction. However, in practice the leaders of some enterprises (firms) ignore them and use different approaches, techniques and principles that allow, in their opinion as to eliminate the use of forecasting techniques.

Рассмотрим некоторые из этих подходов и принципов с позиций правомерности их применения.

1. Подход с позиций «отсутствие прогноза» означает, что рассмотрение будущего осуществляется вслепую. Все решения, связанные с развитием, пытаются принимать безотносительно от их будущих последствий. Должно быть ясно, что любая организация, функционирующая на этой основе, в условиях рынка выжить не может. В большинстве случаев понятие «отсутствие прогноза» не следует понимать буквально. В действительности это означает, что принято допущение о постоянстве внешних условий, и специалист принимает свое решение на основе прогноза о том, что ситуация, при которой будет реализовано его решение, останется такой же, какой она была в момент разработки решения.

2. Принцип «может случиться все, что угодно», т.е. применяется такой принцип, исходя из которого будущее рассматривается как игра случая. Считается, что ничего нельзя сделать для развития в будущем предприятия в желаемом направлении. Очевидно, что любой специалист, принимающий решение на основе этого принципа, обречен на неудачу. Любая фирма, осуществляющая свою деятельность в рыночных условиях на основе этого принципа, может просуществовать чрезвычайно короткое время.

3. Принцип «славное прошлое» означает, что при принятии решения делается упор на методы, используемые в прошлом, в надежде на прошлое и игнорирование будущего. Дескать, так жили наши деды, наши отцы — так должны жить и мы. Упорная приверженность идеям «славного прошлого» в рыночных условиях при предположении о том, что оно гарантирует наступление «славного будущего», ведет предприятие к неминуемой катастрофе. Любая фирма, концентрирующая свое внимание на прошлой деятельности, вместо анализа перспектив своего развития в будущем может превратиться в музейный экспонат.

4. Прогнозирование «сквозь шоры». Этот вид прогнозирования характеризуется такими понятиями, как «выше, быстрее и дальше» или «больше и лучше». Предполагается, что будущее будет похоже на прошлое, только уровень развития будет более высоким. Этот принцип лучше, чем предыдущие, т.к. признается неизбежность изменений, однако при этом отрицаются другие направления развития фирмы, общества. Любая фирма, опирающаяся на этот принцип, в рыночных условиях рано или поздно попадет в тупик, поскольку те или иные непредвиденные изменения положат конец избранному курсу ее развития.

5. Принцип «решительные действия». В основу этого подхода заложен принцип «ожидания и действия» — ожидается наступление той или иной кризисной обстановки, и сразу же осуществляются меры по смягчению ее неблагоприятных последствий. Результатом такой политики может быть только зигзагообразное развитие фирмы вместо непосредственного движения к определенной цели. Кроме того, этот принцип основан на предположении, что предприятие (фирма) будет иметь резерв времени для принятия эффективных решений после наступления кризисной обстановки. Если же этого резерва времени нет, фирма прекратит свое существование. При использовании этого принципа полностью игнорируется возможность избежать кризисной обстановки, если воспользоваться соответствующим прогнозом. Он неприемлем в рыночных условиях, хотя иногда и используется.

6. Прогнозирование с помощью «гения». В основу этого метода заложена идея нахождения «гения» и получение от него интуитивного прогноза. Этот метод исключает использование рациональных и точных методов. Прогноз, составленный «гением», невозможно проверить, что чревато для предприятия (фирмы), осуществляющего свою деятельность в условиях рынка, большими неприятностями.

Таким образом, вышеприведенные принципы неприемлемы. Кроме того, с позиций рыночной экономики основным требованием, предъявляемым к прогнозу, является не только и не столько умение предвидеть будущее, сколько разработка программ достижения установленных на будущее ориентиров (целей) развития фирмы, а также рычагов управления, позволяющих направлять деятельность фирмы по тому или иному варианту ее развития, обеспечивая эффективность ее перехода из настоящего в желаемое будущее ее состояние.

Thus, the above principles are unacceptable. In addition, from the standpoint of market economy, the basic requirement for the forecast, is not only and not so much the ability to foresee the future, as the development of programs to achieve set future targets (targets) of the firm, as well as the control levers, allowing direct the activities of the company on one or another variant of its development, ensuring the efficiency of its transition from the present to the desired future condition of her.

Advantage

Rational methods is that they are available for study, can be described in words and explained. These methods ensure the development of this technique, which is able to use any professionals who have the necessary training.

Advantage

Typology of forecasts is based on various criteria, depending on the goals, objectives, facilities, items, problems, methods of organization and forecasting etc. The fundamental problem is, the target criterion, ie, criteria to determine what the forecast is developed.

There are two types of forecasts:

• Search (research, development, trend, genetic);

• regulatory (software, targeted).

Search Forecast - it is a forecast, which is determined by a possible state of the phenomenon in the future. Refers to the conditional continuation of the trends in the future development of the phenomenon in the past and the present. This forecast corresponds to the question of what is likely to happen while maintaining the current trends.

Normative forecast - to identify ways and time frames for achieving the possible states of the phenomenon taken as targets. This forecast corresponds to the question: what ways to achieve the desired.

The search is based on the forecast of a certain scale opportunities, which is then installed on the likelihood of predicted events. When normative forecasting takes the same probability distribution, but in reverse order: from a given state to the observed trends. Target forecast - Forecast desired states - answers the question: what is desirable and why. In this case there is the construction of a certain scale features purely merit function:

• desirable;

• less desirable;

• desirable;

• more desirable;

• it is most desirable.

Program projections answers the question: exactly what is needed to achieve the desired goal. To answer this important and exploratory, predictive and normative development. First identify the problem to be solved in order to implement the program, the latter define the conditions of implementation.

Organizing forecast responds to the question in which direction to orient the solutions to achieve the goal. Comparison of the results of exploration and development regulations should cover the full range of organizational activities.

In anticipation period (period of time, which is designed to forecast) are distinguished:

• operational (current) forecast;

• kragko-, medium-, long- and dalnosrochnye (super long) forecasts.

Operational forecasts contain quantitative assessment:

• short-term - the overall quantitative assessment;

• medium - quantitative and qualitative;

• Long-term - qualitative and quantitative;

• dalnosrochnye - general qualitative assessment.

Временная градация прогнозов является относительной и зависит от характера и цели прогноза. В социально-экономических прогнозах установлен следующий временной массив:

· оперативные прогнозы — до 1 месяца;

· краткосрочные — до 1 года;

· среднесрочные — до 5 лет;

· долгосрочные — до 15-20 лет;

· дальносрочные — свыше 20 лет.

Наиболее широкое распространение в практике решения задач прогнозирования получили методы экспертных оценок и методов статистического прогноза.

Группа

методов экспертных оценок предполагает учет субъективного мнения экспертов о будущем состоянии. Методы экспертных оценок, как правило, имеют качественный характер. Экспертные оценки разделяются на индивидуальные и коллективные. К индивидуальным экспертным оценкам относятся сценарии, метод «интервью», аналитические докладные записки. Коллективные экспертные оценки включают метод «комиссий», метод «мозговой атаки», метод Дельфи.

Статистические методы прогнозирования базируются на использовании накопленной статистической информации об изменении показателей, характеризующих анализируемый объем или процесс.

В методическом плане основным инструментом любого прогноза является схема экстраполяции. Различают:

· формальную экстраполяцию;

· прогнозную экстраполяцию.

Формальная экстраполяция базируется на предположении о сохранении прошлых и настоящих тенденций развития объема прогноза в будущем. При прогнозной экстраполяции фактическое развитие увязывается с гипотезами о динамике исследуемого процесса с учетом в перспективе его физической и логической сущности. Для применения статистических методов строятся статистические модели прогнозирования, которые можно разделить на трендовые и многофакторные.

В трендовых моделях прогнозирования выводятся зависимости анализируемого показателя от времени. Многофакторные модели позволяют получить зависимости изучаемого параметра от широкого набора факторов, которые в той или иной мере оказывают влияние на его изменения. В этой связи трендовые модели требуют для своего построения меньше информации, чем многофакторные.

Разнообразие методов стратегического планирования, применяемых на разных его этапах, требует обеспечения совместимости результатов, получаемых с их помощью, и разработки единой процедуры проведения стратегического планирования.

Time is a relative grading forecasts and depends on the nature and purpose of the forecast. In the socio-economic forecasts set the next time the array:

• operational forecasts - up to 1 month;

• short-term - up to 1 year;

• mid-term - up to 5 years;

• Long-term - 15-20 years;

• dalnosrochnye - more than 20 years.

Group

methods of expert assessments involves consideration of the subjective views of experts on the future of the state. Methods of expert assessments tend to have a qualitative character. Expert estimates are divided into individual and collective. For individual expert assessments are scenario method "interview", analytical memos. Collective expert estimates include the method of "commissions", the method of "brainstorming", the Delphi technique.

Formal extrapolation is based on the assumption of preserving the past and present trends of the volume forecast in the future. When extrapolating the actual target is linked to the development of hypotheses about the dynamics of the process under investigation in the future taking into account its physical and logical entity. For the application of statistical methods are based statistical forecasting models, which can be divided into trend and multifactorial.

The trend prediction models are displayed depending on the time of the analyzed indicators. Multivariate models allow to obtain, depending on the parameter studied a wide range of factors, which in one way or another have an impact on its changes. In this regard, models require trend for its construction less information than multifactorial.

A variety of methods of strategic planning, applied at different stages, requires compatibility of the results obtained with their help, and the development of a unified procedure for strategic planning.

Метод Бокса Дженкинса (ARIMA)

Модели смешанного авторегрессионого скользяшего среднего (AutoRegressive Integrated Moving Average, ARIMA) относятся к классу линейных моделей, которые могут хорошо опсывать как стационарые, так и нестационарные временные ряды.

В моделях ARIMA независимые переменные не используются. Точнее говоря, для прогнозирования в них используется информация, содержащаяся в самих исходных рядах. Например, модель ARIMA для месячных объемов продаж выявляет временную структуру в уже имеющихся данных о продажах, которая затем используется для прогнозирования объемов продаж на следющие месяцы.

Method Box Jenkins (ARIMA)

Models mixed autoregressive moving average (AutoRegressive Integrated Moving Average, ARIMA) belong to the class of linear models that can well opsyvat both hospital and non-stationary time series.

The ARIMA model the independent variables are not used. More precisely, they use prediction information contained in the very initial ranks. For example, the ARIMA model for the monthly sales reveals a temporary structure in the existing sales data, which is then used to predict sales volumes sledyuschie months.

The choice of strategy. Once defined mission and objectives, comes the stage of analysis and strategy selection. At this stage, the decision about how, by what means the firm will to achieve the goals. Defining the strategy - this is not a plan of action. Defining the strategy - it is a decision about what to do with the individual business or product, how and in what direction to develop the organization of the place of the market, etc.

Implementation of the strategy. The peculiarity of the process of implementation of the strategy is that it is not a process of its implementation, but only provides the basis for implementing the strategy and achieving the company goals. The main objective of the implementation phase of the strategy is to create the necessary prerequisites for the successful implementation of the strategy. Thus, the implementation of this Strategy-conducting strategic changes in the organization, transforming it into a state in which the organization is ready to conduct the strategy into practice.

Evaluation and control of performance. The main objectives of any control as follows:

definition of what and how to verify performance;

assessment of the state of the controlled object in accordance with the standards, regulations, or other benchmarks;

determine the causes of deviations, if any, are opened as a result of the assessment;

implementing adjustments, if necessary and possible

Strategic management involves the following functions:

• definition of the objectives of the company, taking into account the market situation;

• define the means to achieve these goals;

• segmentation, ie the separation of the overall goal into sub-goals;

• development of appropriate long-term plans and programs.

1.2 Стратегическое планирование

 

Стратегическое планирование — это процесс создания и претворения в жизнь алгоритмов действий, связанных в пространстве (по исполнителям) и во времени (по срокам), нацеленных на выполнение стратегических задач.

 

В Советский период России называлось комплексное научно–техническое и социально-экономическое прогнозирование.

 

Ми́ссия (англ. mission) — основная цель организации, смысл ее существования. Миссия — одно из основополагающих понятий стратегического управления.

«Миссия — смысл существования компании с позиции удовлетворения потребностей клиентов, реализации конкурентных преимуществ, мотивации сотрудников фирмы»

 

миссии чаще всего формулируется для внутреннего пользования и должен подробно раскрывать все необходимые аспекты миссии, среди них:

 

· цель функционирования организации,

· область деятельности организации,

· философия организации,

· методы достижения поставленных целей,

· методы взаимодействия организации с обществом (социальная политика организации).

 

Видение — образ организации в будущем, которое может включать в себя способ достижения этого результата. Если миссия формулируется в общих словах, то видение должно быть предельно конкретно. Например, «стать первой компанией в отрасли» — это видение, но не миссия.

 

Принципиальная разница между миссией и видением заключается в том, что миссия раскрывает образ действия, показывает, каким образом достигаются те или иные цели или видение. Видение же, в свою очередь — это картинка будущего, то каким идеальным представляется положения дел к которому стремится компания.

 

Видение скорее подвержено изменению, так как со временем появляются новые идеалы и новые представления. Миссия же сравнительно постоянный элемент, хотя также может быть скорректирован с учетом изменения различных факторов.

Strategic Planning



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 342; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.24.134 (0.149 с.)